2019-08-09, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tremendously
Kanske det. Vem vet.

Vi är väldigt många som vet att det inte alls är så. Bara ett fåtal som tror saker.
Citera
2019-08-09, 22:13
Medlem
Jag utgår från att foton från rymden liksom inte är ok bevis för de kan vara gjorda i photoshop?

Sen undrar jag lite vad NASA skulle ha att vinna på hela det här projektet samt hur de har fått med Kina, Ryssland, ESA, etc. på spåret?
Citera
2019-08-09, 22:18
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhujta
Vi är väldigt många som vet att det inte alls är så. Bara ett fåtal som tror saker.

Din åsikt, det är okej!
Citera
2019-08-09, 22:19
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av garlicdentist
Jag utgår från att foton från rymden liksom inte är ok bevis för de kan vara gjorda i photoshop?

Sen undrar jag lite vad NASA skulle ha att vinna på hela det här projektet samt hur de har fått med Kina, Ryssland, ESA, etc. på spåret?

New world order. Kina, Ryssland, USA och några stornationer till.
Citera
2019-08-09, 22:22
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av garlicdentist

Gulligt att du tror länderna är osams på riktigt.

Allt handlar om pengar. Toppen håvar in och dyggdunkar ofta varandra, oavsett land.

NASA har en burnrate på 50 mille om dagen ($). Där är starkt incitament för dem.

Sen har vi pengaparadiset med CO2 skatt. Den bluffen funkar bara på globetards. Incitament för bluff där också.
Citera
2019-08-09, 22:38
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studenten777
Gulligt att du tror länderna är osams på riktigt.

Allt handlar om pengar. Toppen håvar in och dyggdunkar ofta varandra, oavsett land.

NASA har en burnrate på 50 mille om dagen ($). Där är starkt incitament för dem.

Sen har vi pengaparadiset med CO2 skatt. Den bluffen funkar bara på globetards. Incitament för bluff där också.

Svingulligt att du tror kalla kriget var ett skämt. Du har ju lite att bevisa vid det här laget.
Citera
2019-08-09, 22:49
Medlem
Den därade sfären som, de såkallade, satelliterna fäster vid hur långt bort ligger den? Tänker att privatpersoner kan med rimlig budget skjuta upp raketer i rymden nu så om där var nån sfär borde man ju kunna skicka upp t.ex. en kamera och ha videofilm på när man krockar med sfären. Det hade varit fin evidens för flat earth
Citera
2019-08-09, 23:01
Medlem
Citat:
Jonas.

Nej ballongerna är bara för färden upp till the top of the dome.

Dome/fundamentet är gjort av Fermium (FM). Där fäster satelliten mha magnetkraft.
Om vi tar och tänker efter. Jag tror att du menar "firmament" och inte fundament. Det betyder himlavalv. Alltså det vi ser härifrån jorden, inte att det är något fysiskt skal.
Fermium finns inte.
Dessutom har jag svårt för att tro att;
1: Satelliter är gjorda i ett magnetiskt material/alternativt har magneter på sig.
2: Det finns ingen magnet/magnetiskt ämne som hänger och bara väntar på att få en satellit kopplad till sig.

Så denna trollbinder var nog den sämsta jag sett. Prova igen
Citera
2019-08-09, 23:27
Medlem
madtops avatar
Citat:
Lägg fram alla bevis du kan. Jag kommer ha en seriös attityd jänte det du lägger fram, trots att du varit rätt trotsig i din ton.

Nja, jag är ganska övertygad om att du inte kommer ha en seriös attityd. Du är ett troll som går igång på trams.

Våra observationer Polstjärnan (och övriga observationer av himlen inkl de på södra halvklotet).
Senast redigerad av madtop 2019-08-09 kl. 23:32.
Citera
2019-08-10, 00:31
Medlem
constants avatar
Citat:
Lägg fram alla bevis du kan. Jag kommer ha en seriös attityd jänte det du lägger fram, trots att du varit rätt trotsig i din ton.
Så här fungerar det: Alla världens forskare inom ämnet anser att jorden är en sfär. Om det finns någon seriös forskare som anser något annat, får du gärna presentera den.

Det är helt okej för dig att komma fram med en annan hypotes.

Det du ska göra då, är att ta fram evidens för det du tror på, och gärna även försöka att falsifiera den.

Att hävda att allt är en mörkläggning kan fungera, men då måste du ha något som visar på det, inte bara att du tror att det är så.

Edit: Tyckte för övrigt att det var väldigt kul när du inte fattade hur geostationära satelliter fungerade, utan trodde att man med parabol skulle följa något som snurrade runt jorden, haha. Skitkul.
"Jo, jag har parabol så vi kan titta på massor kanaler, men nu är satelliten på andra sidan jorden, så det går inte..."

Perverst roligt. Och det visar på din kunskapsnivå. Att man vet hur någonting fungerar och att man även med studier, som man faktiskt gör i den där skolan du anser vara hjärntvätt, ger faktiskt mer än du tror.
Senast redigerad av constant 2019-08-10 kl. 00:39.
Citera
2019-08-10, 06:30
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Läs igenom tråden. Bevis har lagts fram gång efter gång.
Du är inte den första som stövlar in här med dessa påståenden. De har förts fram och motbevisats flera gånger om.

Du kan börja med att svara på frågan som ingen plattjording hittills har svarat på:
Blir dagarna längre ju längre söderut man befinner sig, när det är sommar på södra halvklotet?
Citera
2019-08-10, 06:35
Medlem
Fangfaces avatar
Citat:
Runda antagligen
Och vi roterar runt solen, eller är vi på något sätt stationära?

Hur var det med asteroider, finns dom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in