2019-08-09, 14:17
Medlem
Charta.12s avatar
Entreprenören och bloggaren Isabella Löwengrip möts av kritik efter att följarna insåg detaljen i hennes Instagrambild...

Nyligen berättade entreprenören och bloggaren Isabella Löwengrip, 28, om hur hon planerar sina sociala medier för att provocera sina följare.

– Du måste vara kontroversiell ibland – och jag är drottningen av att vara det. Vi planerar allt och frågar oss; ”vilken reaktion vill vi ha denna vecka?”. Vi vet exakt hur vi ska använda journalisterna. Vi ger dem saker att skriva om och sedan måste de följa upp. Det är gratis PR, berättade hon, rapporterade Svenska Dagbladet.

https://nyheter24.se/noje/930722-isabella-lowengrip-lurade-foljarna-tjanar-miljoner-pa-att-fejka
Citera
2019-08-09, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charta.12
Entreprenören och bloggaren Isabella Löwengrip möts av kritik efter att följarna insåg detaljen i hennes Instagrambild...

Nyligen berättade entreprenören och bloggaren Isabella Löwengrip, 28, om hur hon planerar sina sociala medier för att provocera sina följare.

– Du måste vara kontroversiell ibland – och jag är drottningen av att vara det. Vi planerar allt och frågar oss; ”vilken reaktion vill vi ha denna vecka?”. Vi vet exakt hur vi ska använda journalisterna. Vi ger dem saker att skriva om och sedan måste de följa upp. Det är gratis PR, berättade hon, rapporterade Svenska Dagbladet.

https://nyheter24.se/noje/930722-isabella-lowengrip-lurade-foljarna-tjanar-miljoner-pa-att-fejka
Ja jag läste det där fast i hennes blogg antar jag eftersom jag nästan aldrig kollar hennes insta, "men faan trot" om hon planerar allt som hon sa, tror mer att hon är dum i huvudet på riktigt och alla dumheter hon gör, bara händer liksom..såsom det brukar göra med ADHDmänniskor.
Isabella kan ju inte ens planera eller inte ens packa sin egen väska om allt vore framplockat, då börjar hon gråta och får typ panik, så nä, det var återigen ljug!
Citera
2019-08-09, 15:16
Medlem
Charta.12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Ja jag läste det där fast i hennes blogg antar jag eftersom jag nästan aldrig kollar hennes insta, "men faan trot" om hon planerar allt som hon sa, tror mer att hon är dum i huvudet på riktigt och alla dumheter hon gör, bara händer liksom..såsom det brukar göra med ADHDmänniskor.
Isabella kan ju inte ens planera eller inte ens packa sin egen väska om allt vore framplockat, då börjar hon gråta och får typ panik, så nä, det var återigen ljug!

Undrar vem det var som packade ner hennes saker så att hon fick med sig allt när hon lämnade Göteborg?

Dessutom har hon väl alltid ägnat sig åt att provocera sina följare?
Citera
2019-08-09, 15:48
Medlem
Citat:
Undrar vem det var som packade ner hennes saker så att hon fick med sig allt när hon lämnade Göteborg?

Jag baserar en hel del på den tiden hon var gift med Odd. Stackarn fick sätta upp lappar överallt för att Bella skulle klara av att gå till jobbet, (allt innan hon kom så långt) Hur hon slarvade bort allting, hon måste ha varit en mardröm att leva med!
Kanske det var så enkelt att hon aldrig packade upp väskan, bara tog det hon behövde för stunden, skyndade sig att lägga tillbaka.. Eller så har Erik nu massor med kvarglömda Bellagrejer.?
Citera
2019-08-09, 18:37
Medlem
Citat:

Hade hon inte med sitt team där

Om inget annat så gillar hon uppmärksamhet!
Citera
2019-08-09, 19:41
Medlem
trottwells avatar
Citat:

En ny lögn!

Det är ett försvar mot att hon så ofta blir påkommen med lögner, "det var ingen lögn det var planerat, jag har full kontroll". Påhittade hot, påhittad säkerhetsproblematik, påhittade nya dyra kontor, Bella fotograferas i parkerade flygplan, i en båt som står still med Bella vid ratten, städerskan blev helt plötsligt en kock etc. Det är inga lögner, allt är planerat i minsta detalj, Bella har full kontroll!
Senast redigerad av trottwell 2019-08-09 kl. 19:50.
Citera
2019-08-10, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
Ärligt nu! Vi är många här som skulle vilja att Skatteverket hårdgranskade Blondinbella och Skatteverket har sagt att de ska granska bloggare och deras ekonomiska förehananden framöver men påståendet som cirkulerar här i tråden att Skatteverket har en pågående granskning av Blondinbella och hennes företag är en trådsanning deluxe!

Det finns ingenting som tyder på eller något uttalande från Skatteverket som varesig styrker eller bekräftar att Skatteverket har en pågående granskning av Blondinbella!

Länka gärna i så fall till hårda fakta angående denna utredning!

Jag säger lycka till.

Vad hände med Özz Nujen trots vad som måste varit ett tusental anmälningar? Exakt ingenting.

Han medgav till och med i Sveriges Radio att han inte hade några fakturor från Akilov att uppvisa, och i samma andetag gjorde han sig alltså skyldig till att ha anlitat svart arbetskraft.

SKV kommer förmodligen inte att lyfta ett finger. Det enda de verkar intresserade av numera är att kontrollera personalliggare och jordgubbsförsäljare.
Senast redigerad av Eventor 2019-08-10 kl. 15:19.
Citera
2019-08-10, 15:23
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
En ny lögn!
Det är ett försvar mot att hon så ofta blir påkommen med lögner, "det var ingen lögn det var planerat, jag har full kontroll". Påhittade hot, påhittad säkerhetsproblematik, påhittade nya dyra kontor, Bella fotograferas i parkerade flygplan, i en båt som står still med Bella vid ratten, städerskan blev helt plötsligt en kock etc. Det är inga lögner, allt är planerat i minsta detalj, Bella har full kontroll!
Lite allvarligare, om en logn syftar till att tillskansa sig pengar, varor eller andra ekonomiska fordelar sa blir det per definition bedrägeri
"Bedrägeri är beteckningen på ett förfarande då någon avsiktligt vilseleder annan att företa eller underlåta något till skada för den som bedras och ofta till vinning för bedragaren."
https://sv.wikipedia.org/wiki/Bedrägeri
Senast redigerad av qutm 2019-08-10 kl. 15:26.
Citera
2019-08-10, 18:18
Medlem
Boopidoos avatar
Jag har följt kontot ”griploov” på IG ett tag.
Den personen tror jag har/har haft en del insyn i Blondinbellas värld.
Nu har hen startat en ”följetong” på sitt konto. Här är första delen.
Jäkligt intressant tycker jag
https://postimg.cc/q6xFP5Vp
Citera
2019-08-10, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boopidoo
Intressant läsning, vet inte alls kriterier för arbetsvisum till USA men vore kul om Skatteverkets påstådda utredning sätter käppar i hjulet.
Citera
2019-08-10, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boopidoo

Tack!
Intressant
Citera
2019-08-10, 21:56
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postis
Intressant läsning, vet inte alls kriterier för arbetsvisum till USA men vore kul om Skatteverkets påstådda utredning sätter käppar i hjulet.
Har man redan insett att BB inte ar en bra import-vara? Verkar som om man lagt ett oga pa
- skatteverkets riktlinjer och BBs blogg
- lagtexten om bedrageri och BBs blogg
- marknadsforings-lagen och BBs domar
- bolags-historiken och BBs malvakter, konkurserer och nedlaggningar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här