2019-08-09, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inteaktivnu
Alltså mofasti - dom kan inte bli anklagade för mord då bo inte är återfunnen . Men då det finns sannolika skäl mot gm att dom haft med go:s försvinnande att göra blir det människorov. Bägge brotten har i stort sett samma straffvärde - mord 6 - 18 år och människorov 4- 18 . I bägge fallen kan det bli livstid ( fast i Sverige är blir oftast livstid tidsbestämt )
Det behövs ingen kropp för mordåtal men det är synnerligen praktiskt.
Citera
2019-08-09, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbotten86
D*nna var väl strippa under tiden i sthlm?
Tror dock inte på att JD arrangerat nåt sånt jobb åt henne här uppe!
D*nna var väl dessutom hennes strippnamn som hon bytte till från M*rie som hon hette innan?
Trädgårn i Kiruna var väl strippklubb för några år sedan, skrevs en hel del om det i tidningarna.
Citera
2019-08-09, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askarsson
Trädgårn i Kiruna var väl strippklubb för några år sedan, skrevs en hel del om det i tidningarna.

Jo men hon jobbade inte där vad jag vet. Tror de var nåt år efter dom stängde som hon kom tillbaka till stan.
Citera
2019-08-09, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbotten86
Jo men hon jobbade inte där vad jag vet. Tror de var nåt år efter dom stängde som hon kom tillbaka till stan.
Finns det gamla bilder på henne innan alla plastikoperationer?
Citera
2019-08-09, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askarsson
Finns det gamla bilder på henne innan alla plastikoperationer?

Ingen aning som så. Det är väl bara fotokatalogen som jag vet att de finns bilder.
Hon var även väldigt bra vän med JDs syster K*rin. Dom härjade rätt fint ihop i tonåren.
Citera
2019-08-09, 14:45
Medlem
Ossans avatar
Mina funderingar gäller även prostitution. Vanligare än man tror. Operationer kostar en hel del.
Citera
2019-08-09, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ossan
Mina funderingar gäller även prostitution. Vanligare än man tror. Operationer kostar en hel del.

Släpp det där nu...
Citera
2019-08-09, 15:05
Medlem
MidnattssolensLands avatar
En av gärningsmännens bror har enligt rykte stuga i Parakka, men jag hörde att även hans far har hus/stuga där.
Vad heter fadern?
Någon som VET vars polisen varit och sökt?
(Inte vad tidningarna skrivit, utan någon som själv sett?)
Citera
2019-08-09, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidnattssolensLand
En av gärningsmännens bror har enligt rykte stuga i Parakka, men jag hörde att även hans far har hus/stuga där.
Vad heter fadern?
Någon som VET vars polisen varit och sökt?
(Inte vad tidningarna skrivit, utan någon som själv sett?)

De har sökt mellan Svappavaara och Vittangi (längs E45an) samt ned mot Parakka förstås. Sitter blåvita band knutna i skogen bl.a.. sen har vi sett helikoptern flyga lågt över skog, fram och tillbaka.
Citera
2019-08-09, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sten11
De har sökt mellan Svappavaara och Vittangi (längs E45an) samt ned mot Parakka förstås. Sitter blåvita band knutna i skogen bl.a.. sen har vi sett helikoptern flyga lågt över skog, fram och tillbaka.
Skulle någon som har lokalkännedom kunna lägga upp en karta och markera ut lite viktiga punkter ? Där han försvann, var han bor, var man sökt etc.?
Citera
2019-08-09, 16:17
Medlem
F3ttans avatar
Snackas om en flismakin som misstänkta GM hämtat i Finland, Jodel (Kiruna).
Citera
2019-08-09, 16:18
Medlem
Skaraborg2s avatar
13 dagar sedan han sågs.

Åklagaren har sagt att det finns en anledning till att det söks i Parakka.

Publicerad för tre timmar sedan och tyvärr låst.

https://pren.nsd.se/artikel?redirect=https:%2F%2Fwww.nsd.se%2Fnyheter% 2Faklagaren-det-finns-en-anledning-till-sokandet-i -parakka-nm5183617.aspx&meter=false&action=completerequest& callback=https:%2F%2Fwww.nsd.se%2Finc%2Feprencallb ack.aspx

https://sv.wikipedia.org/wiki/Parakka

När jag läser om den här byn så finns det en lanthandel K. Lindmarks. En bensin-och dieselpump fanns fram till 2016. Var tankar byborna numera sina fordon?

Nu är det 13 dagar sedan JD var senast synlig vad känt är. Undrar var någonstans hans kvarlevor kan ha hamnat? Att han ännu skulle vara i livet är det nog inte många som tror ju fler dagar som har gått.
Senast redigerad av Skaraborg2 2019-08-09 kl. 16:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in