2019-08-08, 10:55
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Tror inte örhängena var så viktiga, om inte SD köpt dessa till bägge två.
LW hade nog inte på sig fest örhängen en måndag kväll, hade hon inte tappat ett tidigare, minns att hon skrev om det?

Hittade denna uppgift gällande LW:s örhängen. Hade hon tappat ett av ”festörhängena” och skrivit om det någonstans? När tappade hon (enligt dig) örhänget och var skrev hon i sådant fall om denna förlust? Tråden är lång och jag kan givetvis ha glömt om den inrymmer mer information kring just detta.
Senast redigerad av Cloudedcrystalbeam 2019-08-08 kl. 11:02.
Citera
2019-08-08, 11:07
Medlem
Allting ställs på sin spets när nya frågor ställs.
De som följt tråden vet vem PJ är.

Nya frågor dyker upp i huvudet.

Vilka är inblandade i mordet?
Om det är så att PJ varit i kontakt med HD mordkvällen har jag svårt att förstå varför detta ej kommit fram i ljuset tidigare.

En annan fråga som har ställts är, var det viktigt att mordet skedde dagen innan lillens födelsedag?
Ja förmodligen om man börjar titta på detta i ett annat perspektiv.

Om nu JG har kännedom om vem mördaren är, vilken roll spelar han i allt detta?
Han kanske bara är åskådare...

SD, HD, JG, PJ.

Här är alltså fyra personer som verkar ogilla varandra på olika sätt så det är svårt att få ihop händelsekedjan.
Att PJ har kontakt med HD är nytt för mig i alla fall.
Citera
2019-08-08, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
God morgon @Sh.Holmes

Vad är den egentliga anledningen till att du undviker att svara på mina frågor, som jag tidigare har ställt till dig ?

Fråga 1: ) Har du någon kännedom om PJ hade någon kontakt med HD under den sena måndags-kvällen den 14 Maj år 2018 ?

Fråga 2: ) Du påstår att inte "Ärtan" någon gång under måndags-kvällen befann sig inom sin moder's bostadsrätt ? (inkluderar även under natten)

Fråga 3: ) Är du införstådd i varför polisen misstänkte människorov, och att hon inte hade försvunnit från sin bostadsrätt frivilligt ?

Fråga 4: ) Vad är det egentligen som kan göra dig själv så tvärsäker, på att det var Stef*n Davidss*n som bringade livet om Hjärsta-kvinnan ?

Fråga 5: ) Har du någon aning om vem det var som intensivt uppvaktade Hjärta-kvinnan, och fick sina känslor obesvarade ?

Mvh/ @JokerMannen

Till medlemmen @Sh.Holmes

Tack så mycket för ett återsvar på fråga nummer 1: ) Då vet jag, att du @Sh.Holmes har kännedom, om att PJ och HD hade kontakt under den sena måndags-kvällen den 14 Maj anno 2018.

Till observandum, enligt den gråa citat-rutan här ovan sett, så återstår 4 stycken obesvarade frågor av dig till mig.

Kan du nu eventuellt kunna tänka dig, om jag ber dig vänligt, att svara på de resterande fyra frågorna, så vore jag dig tacksam.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-08-08, 11:19
Medlem
Snor-Johans avatar
[quote=Strof|67638695]Ja att du TYCKER detta har redan framgått. Jag undrade bara om du haft någon inblick i utredningen som stöder din tes? Jag undrar eftersom allt jag tagit del utav pekar åt att de varit mycket noggranna.

Det är väl ganska självklart också att SD är ett givet första spår om man inte hittar något grovt på brottsplatsen som pekar åt något annat håll.[/QUOTE]

Fel, fel, fel, det är absolut inte självklart. Det går inte bortse från att det snabba SD-tunnelseendet ledde till att BO som låg 150m bort inte hittades dom mycket avgörande första dygnen i en mordutredning.

Jag vågar lägga en hel del prestige i min övertygelse av att mordet utan det tidiga utpekadet av SD skulle vara snabbt uppklarat. Vilket det inte går att bortse från var syftet.

Det först fetade: posten är ett av dig vid flera tillfällen upprepande av att dom i utredningen är mycket noggranna.

Vilket föranleder frågan om du tror SD haft tur?
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-08-08 kl. 11:24.
Citera
2019-08-08, 11:29
Medlem
[quote=Snor-Johan|68330518]
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Ja att du TYCKER detta har redan framgått. Jag undrade bara om du haft någon inblick i utredningen som stöder din tes? Jag undrar eftersom allt jag tagit del utav pekar åt att de varit mycket noggranna.

Det är väl ganska självklart också att SD är ett givet första spår om man inte hittar något grovt på brottsplatsen som pekar åt något annat håll.[/QUOTE]

Fel, fel, fel, det är absolut inte självklart. Det går inte bortse från att det snabba SD-tunnelseendet ledde till att BO som låg 150m bort inte hittades dom mycket avgörande första dygnen i en mordutredning.

Jag vågar lägga en hel del prestige i min övertygelse av att mordet utan det tidiga utpekadet av SD skulle vara snabbt uppklarat. Vilket det inte går att bortse från var syftet.

Det först fetade: posten är ett av dig vid flera tillfällen upprepande av att dom i utredningen är mycket noggranna.

Vilket föranleder frågan om du tror SD haft tur?

Mycket utav dina personliga gissningar. Så länge du inte kan bygga upp det med något slags motivering och stöd ifrån verkligheten så är de dock svåra att ta på allvar efter allt skräp du försett tråden med.

Givetvis var det helt rätt att peka mot SD och ta upp dennes historia med brottsoffret. Därefter verkar inte utredningen haft anledning till att växla huvudspår. Kan ju faktiskt bli så att man direkt hittade rätt gärningsman.
Citera
2019-08-08, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera

Om det är så att PJ varit i kontakt med HD mordkvällen har jag svårt att förstå varför detta ej kommit fram i ljuset tidigare.

En annan fråga som har ställts är, var det viktigt att mordet skedde dagen innan lillens födelsedag?

SD, HD, JG, PJ.

Här är alltså fyra personer som verkar ogilla varandra på olika sätt så det är svårt att få ihop händelsekedjan.

Att PJ har kontakt med HD är nytt för
mig också. Eftersom JM ej svarade på
min undran igår kväll ang denne PJ,
så förmodar jag att det är den person
som jag åsyftade och som figurerat en
hel del i tråden.
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2019-08-08 kl. 11:33.
Citera
2019-08-08, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Men hur skulle det vara om du kunde lära dig att uttrycka dig med en tydlighet som skulle minimera, helst omöjliggöra, feltolkningar eller missuppfattnigar?

Efterlyses: Stringens!
Mvh!
/Tråden

Hur var det nu att tolka inlägg?
Jag skrev tydligt det jag skrev, varken mer eller mindre.
JM verkar vara insatt i mordfallet, inte utredningen.

Vad menar du med
/ Tråden?
Dra inte in alla i detta. Det är DU som tolkat och lagt in dina förutfattade meningar.
Citera
2019-08-08, 11:41
Medlem
Citat:
God förmiddag @GilGrissom82

Detta är en tidigare fråga, och som även därtill itererats till medlemmen @Sh.Holmes, och som vederbörande fortfarande vägrat att svara på, detta gällande, om vederbörande har någon kännedom beträffande om PJ och HD hade någon kontakt under den sena måndags-kvällen den 14 Maj år 2018.

Till observandum, jag inväntar i första hand ett svar från medlemmen @Sh.Holmes.

Mvh/ @JokerMannen

Ps: Jag har skickat ett meddelande till "Knatos" och till ytterligare två andra personer om vissa frågor gällande mordet på Lena Wesström, och jag återkommer med information, jag skall gå till botten med detta, med eller utan @Sh.Holme's svar.

Det enda du vill verkar vara att få folk att avslöja detaljer för dig, vilka som vet vad osv, men tji får du

Citat:

SD, HD, JG, PJ.

Ursäkta medimera, det är inte sant att PJ och HD hade kontakt på kvällen den 14, eller heller någon annan gång, förutom något irrelevant undantag, tex att HD ville logga cacher på sitt nya konto, cacher som hon själv aldrig varit i närheten av. Fusk, och det fick hon heller inte.

Jag skrev detta som en fälla åt JM och han klev rakt i den, han fabulerar och ljuger, han har ingen eller mycket litet kunskap.

Citat:
Till medlemmen @Sh.Holmes

Tack så mycket för ett återsvar på fråga nummer 1: ) Då vet jag, att du @Sh.Holmes har kännedom, om att PJ och HD hade kontakt under den sena måndags-kvällen den 14 Maj anno 2018.

Till observandum, enligt den gråa citat-rutan här ovan sett, så återstår 4 stycken obesvarade frågor av dig till mig.

Kan du nu eventuellt kunna tänka dig, om jag ber dig vänligt, att svara på de resterande fyra frågorna, så vore jag dig tacksam.

Mvh/ @JokerMannen

Haha avslöjad, idiot. PJ har som ovan skrivits och förklarats inte haft kontakt med HD. Hoppas alla nu kan avfärda dig och inte ge dig den uppmärksamhet du desperat söker.

Vidare så NEJ, du kommer inte få uppgifter av mig i någon som helst fråga. Far och flyg nu ditt troll och bli till sten.
Citera
2019-08-08, 12:00
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Men snälla?!
Varför blottlägga din hätskhet som du gör, gång efter annan? Du generar dig själv, fast du tycks vara helt omedveten om det.
Det handlar inte om hätskhet.
Gång på gång fantiserar du ihop scenarier som du sedan tjatar om att någon utvald ska besvara.
Det leder till att trådsanningar utan faktaunderlag skapas helt i onödan.

Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Din jonglering med såväl högafflingarna och orden är en lisa för själen kära C78
Jag skulle kalla det jonglering med fakta och det tillför ingenting när det gäller att försöka förstå det här mordet.
Citera
2019-08-08, 12:06
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Det enda du vill verkar vara att få folk att avslöja detaljer för dig, vilka som vet vad osv, men tji får du
Vi är flera som har slutat svara på JM:s trams.

Citat:
Jag skrev detta som en fälla åt JM och han klev rakt i den, han fabulerar och ljuger, han har ingen eller mycket litet kunskap.
Så har jag också alltid uppfattat JM.

Citat:
Haha avslöjad, idiot. PJ har som ovan skrivits och förklarats inte haft kontakt med HD. Hoppas alla nu kan avfärda dig och inte ge dig den uppmärksamhet du desperat söker.

Vidare så NEJ, du kommer inte få uppgifter av mig i någon som helst fråga. Far och flyg nu ditt troll och bli till sten.
Flera personer i tråden verkar mer intresserade av att få uppmärksamhet än att diskutera mordet på LW.
Citera
2019-08-08, 12:19
Medlem
Honan6s avatar
Finns det några i tråden som känner MGM och kan beskriva om han visat intresse för mordhistorier? Typ genom diskussioner, kriminalböcker, filmer eller dokumentärer? Någon som vet om han varit flitig Fb:are och aktivt följt andra mordfall?
Citera
2019-08-08, 12:52
Medlem
Citat:
Hur var det nu att tolka inlägg?
Jag skrev tydligt det jag skrev, varken mer eller mindre.
JM verkar vara insatt i mordfallet, inte utredningen.

Vad menar du med
/ Tråden?
Dra inte in alla i detta. Det är DU som tolkat och lagt in dina förutfattade meningar.
Men vänta lite nu, Medimera!
Om det inte skulle vara mordutredningen gällande LW, vad i all sin dar menar du att JM skulle vara "insatt" i? Blåvingefjäririlars exomorfism?

Uttryck dig gärna klart och tydligt, d v s med stringens, så slipper du bli missuppfattad!
Det önskar jag.
Det önskar nog Tråden som helhet också, tror du inte det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in