2019-08-08, 18:48
Medlem
Voelsens avatar
Jag läste FUP när det var aktuellt. Vad som slog min var att man aldrig eftersökte hans manliga sexuella kontakter.
Att han var bisexuell erkända han.
Fallet är väldigt märkligt, man har svårt att tro att en person som han skulle kunna genomföra detta helt själv.
Citera
2019-08-08, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VeOchFasa
Vem skulle ha begått brottet om inte KJ. Om tränaren begått brottet var han så beräknande att han visste VB skulle besöka KJ och att han skulle sätta dit han med likdoften etc. Känns det rimligt??

Fast tränaren behövde inte på förhand veta att VB skulle besöka KJ. Teorin med tränaren som GM utgår väl från att VB lämnade KJ och mötte upp tränaren. Och han fick då veta att hon varit hos KJ.
Dessutom hade ju VB sms- kontakt med tränaren under kvällen, i vilken det nog/kanske framgick att VB var hos KJ.
Tror INTE på tränaren som GM, men bara som jag fattat argumenten.
Citera
2019-08-08, 20:35
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Fast tränaren behövde inte på förhand veta att VB skulle besöka KJ. Teorin med tränaren som GM utgår väl från att VB lämnade KJ och mötte upp tränaren. Och han fick då veta att hon varit hos KJ.
Dessutom hade ju VB sms- kontakt med tränaren under kvällen, i vilken det nog/kanske framgick att VB var hos KJ.
Tror INTE på tränaren som GM, men bara som jag fattat argumenten.

VB hade ju inte bara retat upp tränaren utan även hans fru. De var två som hade orsak att göra sig av med henne. Speciellt om VB falskeligen uppgivit en graviditet med tränaren.
De hade båda fått nog helt enkelt och den ena hetsar den andre. Om två hjälpts åt verkar det hela mer troligt.

Alternativet vore att KJ fått hjälp av någon. Ensam....njae.
För mycket lösa trådar här enligt mig och advokaten.
Citera
2019-08-10, 17:35
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VeOchFasa
Vem skulle ha begått brottet om inte KJ. Om tränaren begått brottet var han så beräknande att han visste VB skulle besöka KJ och att han skulle sätta dit han med likdoften etc. Känns det rimligt??
Karatetränaren kan ha fått veta under eller efter besöket hos Kim att Vatchareeya var där, och satt dit honom med blod med liklukt efteråt. Det känns klart rimligt.
Citera
2019-08-10, 17:39
Medlem
brianmolkos avatar
Svaga Kim eller vad hon HEN
heter. 30 kg är inget, fick dessutom hjälp av en vän som förnekar
det?
Sa de inte i dokumentär att en granne sett HEN och vän bära på någon stor ihoprullad matta ?
Prova något annat postumt att sätta dit för
Citera
2019-08-10, 17:45
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Svaga Kim eller vad hon HEN
heter. 30 kg är inget, fick dessutom hjälp av en vän som förnekar
det?
Sa de inte i dokumentär att en granne sett HEN och vän bära på någon stor ihoprullad matta ?
Prova något annat postumt att sätta dit för
Det var ingen hoprullad matta och vännen förnekar det inte. Vännen är inte identifierad, det är inte ens bekräftat att han finns. Däremot bar en granne ut ett vapenskåp ungefär samtidigt som försvinnandet. Han fick hjälp av en man som var lik Kim.
Citera
2019-08-14, 22:51
Medlem
Jag tror inte heller att tränaren är GM. Att KJ är skyldig är jag nästan 100% efter att ha läst FUP, lyssnat på delar av rättegången osv. Dock kan han absolut ha fått hjälp, trots att pappan var bortrest vid den tidpunkter får jag någon konstig känsla kring honom. Om vi nu utgår från ATt KJ är GM, va kan han haft för ev motiv? Enligt Yourstone dr i psykolog har han begått denna gärning pga spänning. Va tror ni? Var det planerat?
Citera
2019-08-14, 23:02
Medlem
Tycker även hans plötsliga konskerrigering veckar lite märklig. I dokumentären ”i huvudet på en mördare” verkade han ju klart betee sig lite mer feminient än tidigare. Men i förhör och tidigare bilder verkar han enligt mig både prata o bete sig Som en ”typisk grabb”. Att han var bi visste man ju men kan han ha lyckats dölja sina känslor om att vara född i fel kropp så himla länge? Ofta kan man ju se i deras sätt att vara och vilka dem umgås med ifall de känner sig som kvinnor. Ja menar KJ gillar vapen , militär , bilar, våld , dator-spel. Och verkar inte bry sig om kläder eller utseende speciellt mkt som annaes stereotypen kvinnan kanske gör i större utsträckning.
Citera
2019-08-24, 22:06
Medlem
BlackSmokes avatar
Finns fup att få tag på fortfarande?
Citera
2019-08-25, 19:44
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackSmoke
Finns fup att få tag på fortfarande?

https://minfil.com/bd1ed7bdb0/FUP-2500-K8041-13_exkl_personalia_.pdf
Citera
2019-08-25, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejduvetjagheterde
Jag tror inte heller att tränaren är GM. Att KJ är skyldig är jag nästan 100% efter att ha läst FUP, lyssnat på delar av rättegången osv. Dock kan han absolut ha fått hjälp, trots att pappan var bortrest vid den tidpunkter får jag någon konstig känsla kring honom. Om vi nu utgår från ATt KJ är GM, va kan han haft för ev motiv? Enligt Yourstone dr i psykolog har han begått denna gärning pga spänning. Va tror ni? Var det planerat?

Jag vet inte var jag läste att hon tidigare hade anmält någon för våldtäkt, men att det inte stämde.
Jag tror att hon av någon anledning tänkte göra likadant mot GM, därav samtalet som inte fick fram till 112. Jag tror hon stod där med telefonen, knappade in siffrorna och GM freakade och slog ihjäl henne.
Citera
2019-08-25, 21:52
Medlem
BlackSmokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrfix
https://minfil.com/bd1ed7bdb0/FUP-2500-K8041-13_exkl_personalia_.pdf

Den länken fungerar ej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto