2019-08-08, 04:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag gjorde misstaget att läsa i tråden vid sen hemkomst och piggnade till. Vad håller JM på med egentligen? Jag får obehagliga vibbar av hens inlägg. Nu är det dock inte om mina upplevda vibbar som följande rader kommer att handla om.

Innan trådläsningen tittade jag in i det enorma fotogalleri SD har på sin GC-sida och slogs av att mellan höstarnas inträde -14 och -15 syns inte HD på bilderna. Var det under den perioden hon var långtidssjukskriven och relationen mellan SD-LW blev gränsöverskridande? Jag undrar hur HD egentligen mådde när SD kallade S*oftis för Fru D*avidsson... www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=4ba455eb-f66e-4dcd-a063-d7176e0ef401&IID=84cbb398-848b-48da-8b04-86dc64cccba8

Hittade även glad bild på det forna teamet 5:5 från oktober -15 (varför upplöstes dem?) där LW ses bära de i tråden omtalade örhängena. De är riktigt snygga så jag förstår att hon gärna använde dem till fest, men fattar inte riktigt varför hon hade dem på sig ute i skogen. De har ju ingen låsning och kan glida ur örsnibben vid fysisk aktivitet. Är det så att hon faktiskt hade örhängen på sig när hon blev mördad och att ett fattas? Kanske "den obehaglige" har en point?
www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=76e913fa-472e-4493-99ac-b3cc1c3a1fcd&IID=ee5c6ab6-cf81-462d-887e-eec69ddfac37

Undrar om det inte är HD som står bakom LW på bilden.
Citera
2019-08-08, 04:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Lämna NW utanför denna fortsatta diskussion, jag vet med absolut säkerhet, att pojken har ett vattentätt alibi gällande mordet på ifrågavarande's nu mera hädangångna moder. Till observandum, hädangången är ett ord som användes i högtidliga sammanhang, vilket inkluderar mord, det vilka säga, Hjärsta-kvinnan är hädangången på grund av mord.

Mvh/ @JokerMannen

Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det vattentäta alibi du refererar till är UW inte sant?

Den frågan skulle jag också vilja ha svar på.
Citera
2019-08-08, 04:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Det har vissa av oss försökt säga i ett år nu. Till de som pekar ut vem som helst som GM - bara det inte är MGM. Mycket obehagligt och luktar desperation.

Skulle du vilja ha vänligheten å redogöra för det
alibi som du anser att NW har?
Senast redigerad av CarlJanne75 2019-08-08 kl. 05:00.
Citera
2019-08-08, 04:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Men vad har du för problem?
Är han misstänkt för något?
Vad gör dig så hatisk mot NW?
Du ska vara juridikstuderande?
Jag hoppas verkligen inte det.
Fast det kanske är mordbibeln du har brevid sängbordet och studerar?

Inget fel i att ha känslor, men om du vill lösa ett mord så är det helt förödande.
Det finns en anledning till att anhöriga rekommenderas att undvika dom här trådarna.

Jämför bilden där han sitter på träbänken längst ner med övriga bilder.
Jämför armar och axelbredd, ganska snabbt marscherat på bara drygt ett år.
Påstår inte att det är omöjligt, men nog har det gått fort.
Citera
2019-08-08, 07:21
Medlem
Tror dom flesta här har förstått att JM desperat söker uppmärksamhet, varför ger ni honom det?
På flera punkter kommer det fram att hin lämnat fel uppgifter och fritt fabulerande på andra. Så mycket insyn har jag att det går snabbt att se att hins frågor och sk nya uppgifter är bara strunt och inget att bry sig om.
Citera
2019-08-08, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Tror dom flesta här har förstått att JM desperat söker uppmärksamhet, varför ger ni honom det?
På flera punkter kommer det fram att hin lämnat fel uppgifter och fritt fabulerande på andra. Så mycket insyn har jag att det går snabbt att se att hins frågor och sk nya uppgifter är bara strunt och inget att bry sig om.

Hen har säkert, som andra, varit på plats och gått runt. Det verkar vara gammal info som alla redan har (fast en del glömt det) och resten är vilda gissningar som kan vara svåra att dementera.
Vet man något konkret talar man om det utan tassande runt omkring.
Citera
2019-08-08, 08:07
Medlem
Citat:
Men du själv då?
Du är förstås i tråden av strikt altruistiska skäl? För att här, genom dina kränkande inlägg "hjälpa" Polisen med att lösa mordet på LW?

Jag ställde dig igår en fråga som tyvärr råkade försvinna. Det blir en kortare variant nu:
Anser du att SD kan föras direkt i fängelse på de grunder* du har anfört här i tråden?

En fråga till:
Kontot Medimera hävdar med bestämdhet att JM har insyn i utredningen.
Är det din uppfattning att kontot där talar osanning?

2019-08-08, 08:15
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Men du själv då?
Du är förstås i tråden av strikt altruistiska skäl? För att här, genom dina kränkande inlägg "hjälpa" Polisen med att lösa mordet på LW?
Vad har Sh.Holmes skrivit som är mer kränkande mot SD än allt det kränkande du har skrivit om LW?

Citat:
Jag ställde dig igår en fråga som tyvärr råkade försvinna. Det blir en kortare variant nu:
Anser du att SD kan föras direkt i fängelse på de grunder* du har anfört här i tråden?
Du förvrider hela tiden det som skrivs.
Ingen har skrivit att hen tycker att SD ska föras direkt till fängelse.
Däremot är vi rätt många som hoppas att polisen snart ska ha tillräckligt med bevis för att GM (som troligen är SD) ska kunna åtalas och dömas för mordet.
Citera
2019-08-08, 08:16
Medlem
Citat:

God morgon @Sh.Holmes

Vad är den egentliga anledningen till att du undviker att svara på mina frågor, som jag tidigare har ställt till dig ?

Fråga 1: ) Har du någon kännedom om PJ hade någon kontakt med HD under den sena måndags-kvällen den 14 Maj år 2018 ?

Fråga 2: ) Du påstår att inte "Ärtan" någon gång under måndags-kvällen befann sig inom sin moder's bostadsrätt ? (inkluderar även under natten)

Fråga 3: ) Är du införstådd i varför polisen misstänkte människorov, och att hon inte hade försvunnit från sin bostadsrätt frivilligt ?

Fråga 4: ) Vad är det egentligen som kan göra dig själv så tvärsäker, på att det var Stef*n Davidss*n som bringade livet om Hjärsta-kvinnan ?

Fråga 5: ) Har du någon aning om vem det var som intensivt uppvaktade Hjärta-kvinnan, och fick sina känslor obesvarade ?

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-08-08, 08:54
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Undrar om det inte är HD som står bakom LW på bilden.

Jag måste ha varit väldigt trött igår. Visst är det HD. Jag hade helt fel, men titta själv på bilderna mellan okt -14 till okt -15. Det är mycket S*ft och väldigt lite HD. Även om relationen var okejad av HD, så har nog andra människor runt dem reagerat och funderat på vad som pågick mellan SD och LW. Det har framkommit i tråden att JG kände sig sviken av sina vänner SD och LW när relationen uppdagades (när i tid skedde det?), så den otrogna SD har nog spelat bra teater. Fast det där med teater kan vara hans livsstil. Han synes ju helt oberörd av faktumet att han är MGM.
Senast redigerad av Honan6 2019-08-08 kl. 08:57.
Citera
2019-08-08, 09:00
Medlem
Citat:
Men du själv då?

En fråga till:
Kontot Medimera hävdar med bestämdhet att JM har insyn i utredningen.
Är det din uppfattning att kontot där talar osanning?

God morgon @Carinha78

Obs ! .... inlägget här ovan sett inom den gråa citat-rutan var skrivet av dig till medlemmen @Sh.Holmes, men jag går in här och svarar.

Det finns endast två sidor i detta fallet,

Antingen, skriver @JokerMannen osanningar, eller så är det medlemmen @Sh.Holmes som gör det ?

Båda kan inte vara sannfärdiga och båda, kan heller inte ljuga, till observandum, eftersom vi skriver olika.

En av dem är osannfärdig, och en av dem är sannfärdig.

Till observandum, beträffande ordet "Grisögon" och som endast kommit från medlemmen @Sh.Holmes riktat mot Stef*n Davidss*n, är ett rent pejorativ, och anledningen är subjektiv.

Mvh/ @JokerMannen

Ps: det är upp till var och en, att tro på vad den vill Ds.
Citera
2019-08-08, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Vad har Sh.Holmes skrivit som är mer kränkande mot SD än allt det kränkande du har skrivit om LW?

Du förvrider hela tiden det som skrivs.
Ingen har skrivit att hen tycker att SD ska föras direkt till fängelse.
Däremot är vi rätt många som hoppas att polisen snart ska ha tillräckligt med bevis för att GM (som troligen är SD) ska kunna åtalas och dömas för mordet.
Jag tar till protokollet att du väljer att inta rollen som Watson i relation till Den Store Detektiven. Varför?
Och varför gå i diskussion med mig öht?

Om du finner det kränkande att jag påpekar det oerhört omoraliska i att en pastor som vigt en person därefter väljer att gå i säng med vederbörande och dessutom gör detta i smyg och dessutom under en följd av år, så må det få vara din uppfattning. Hade LW valt att leva sitt liv i enlighet med det löfte hon avgivit till Gud, hade hon sluppit en stor del av den kritik hon nu, postumt, blir utsatt för.
Har du hoppsann verkligen så svårt för att kunna ta in det basala?

Om du hade bemödat dig med att på allvar läsa vad jag skriver, så skulle du [kanske?] se att jag ingenstans skriver att nån påstår att SD borde föras direkt i fängelse. Du flamsar!
Jag ställer kontot Sh.Holmes frågan om h*n, just h*n, anser att SD kunde föras direkt i fängelse. Skälet till att jag undrar hänger förstås diekt ihop med att det kontot ju sen länge och öppet i tråden, har drivit tesen att SD är skyldig till mordet på LW.
Därför min fråga till kontot.
Förstår du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in