2019-08-07, 23:20
Medlem
Teorin är alltså följande om han inte är ute och fiskar:

JD bråkar med dessa på något sätt, och i bråket så lyckas föröverna slå ihjäl den sökta, dessa bestämmer sig då för att ta liket till Parakka för att antingen dumpa i älven eller i någon sjö i närheten.

Finns inte så många sjöar och inte med bilväg, och börja bära runt på en kropp lär vara svårt att göra oupptäckt, och lär vara omständigt ändå.

Jag utgår att polisen kanske med spårhund kan få upp spår?

Slänga i älven har fördelen att då kan kroppen försvinna för gott, men även fastna någonstans.

Tror dock som ni säger att det gäller att polisen förhör DN då det kan vara den svaga länken för att få korthuset på fall.

Men känns spontant som att folket i Parakka borde ha sett detta, även om dem inte såg kroppen bör man ha stött på någon av gärningsmännen, och dessa borde ha bettett sig annorlunda.
Citera
2019-08-07, 23:29
Medlem
Ro0ger79s avatar
Polisen har utfört sök och dykning + sökning med helikopter idag i Parakka. Nu kommer uppgifter samt bilder på jodel på en uppbruten dörr på Föreningsgatan 10 b, bottenvåningen. Oklart om detta har med fallet att göra men ja, det är ju Kiruna så rätt sannolikt. Kiruna är en lugn stad (för oss som inte har kontakter som mofasti i undre världen).

De hade dock inte fått tag i han dom sökte. Han hade ej varit i bostaden. Ett snabbsök på facebook och han är från Vittangi. Coincidence?
Citera
2019-08-08, 00:41
Medlem
Ro0ger79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Teorin är alltså följande om han inte är ute och fiskar:

JD bråkar med dessa på något sätt, och i bråket så lyckas föröverna slå ihjäl den sökta, dessa bestämmer sig då för att ta liket till Parakka för att antingen dumpa i älven eller i någon sjö i närheten.

Finns inte så många sjöar och inte med bilväg, och börja bära runt på en kropp lär vara svårt att göra oupptäckt, och lär vara omständigt ändå.

Jag utgår att polisen kanske med spårhund kan få upp spår?

Slänga i älven har fördelen att då kan kroppen försvinna för gott, men även fastna någonstans.

Tror dock som ni säger att det gäller att polisen förhör DN då det kan vara den svaga länken för att få korthuset på fall.

Men känns spontant som att folket i Parakka borde ha sett detta, även om dem inte såg kroppen bör man ha stött på någon av gärningsmännen, och dessa borde ha bettett sig annorlunda.
Mofasti, mofasti.. du har tagit dina mediciner och landat på den rationella ön! Välkommen! Din teori är nog som många andras och känns mest sannolik just nu. Jag är mest chockad över att ingen inblandad stigit fram och sagt något. Nu är tre häktade med restriktioner och jag tror det bara är en tidsfråga innan någon av dessa bryter ihop och säger allt. Jag har dessutom svårt att tro att bara dessa tre misstänkta har info.
Citera
2019-08-08, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ro0ger79
Mofasti, mofasti.. du har tagit dina mediciner och landat på den rationella ön! Välkommen! Din teori är nog som många andras och känns mest sannolik just nu. Jag är mest chockad över att ingen inblandad stigit fram och sagt något. Nu är tre häktade med restriktioner och jag tror det bara är en tidsfråga innan någon av dessa bryter ihop och säger allt. Jag har dessutom svårt att tro att bara dessa tre misstänkta har info.

Var snack om att någon hade förhört DN och då kollat igenom hennes telefon, kanske någon annan vet om vad som har hänt förutom dem häktade och DN. Då kanske polisen plockar in dessa.

Men om något har hänt JD vet nog fler i Kiruna om vad som har hänt detta, men väljer att tiga.

Men jag antar som du säger att någon kommer falla för pressen först. Och jag tror även om dessa har tagit JD till Parakka lär det snabbt gå att hitta spår då dessa inte är några lönnmördare direkkt.

Hoppas dock att dett inte har gått så illa.
Citera
2019-08-08, 01:39
Medlem
torstenhingstens avatar
Ser man på fb och dess profiler(åtalade) verkar
M.S leva ett normalt liv.
J.L psyket i flera år.
Citera
2019-08-08, 01:48
Medlem
Har nu bestämt mig, jag kommer åka upp till Sandåslandet i helgen och leta själv efter JD, har jag tur hittar jag honom fiskandes.

Vill inte tro att något hemskt har hänt, det vore tragiskt.

Men som sagt ska upp dit själv och se om jag kan hitta något över helgen och återkomma!
Citera
2019-08-08, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Har nu bestämt mig, jag kommer åka upp till Sandåslandet i helgen och leta själv efter JD, har jag tur hittar jag honom fiskandes.

Vill inte tro att något hemskt har hänt, det vore tragiskt.

Men som sagt ska upp dit själv och se om jag kan hitta något över helgen och återkomma!

Stort att någon tar det på allvar istället för att sitta på nätet och bara snacka, skönt att någon gör verklig nytta och faktiskt letar efter JD.
Citera
2019-08-08, 03:02
Medlem
Känns ju som att D*nna har något med saken att göra. Hon har tidigare varit tillsammans med BO, i skilsmässa med ena GM, tillsammans med en av dom andra GM och haft en fling med den sista? Hon ska även ha varit arg och velat göra BO's och sin exmakes liv till ett helvete.
Tycker fortfarande det är konstigt att hon får gå fri.
Citera
2019-08-08, 03:56
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenhingsten
J.L psyket i flera år.

Känslan man får är att det handlar om hämnd av något slag. Tror inte att några halvkriminella missbrukare i Kiruna har ihjäl varandra för en skuĺd.
Citera
2019-08-08, 06:22
Medlem
kirugumis avatar
Hej! Kan nån göra en bra sammanfattning med aktuella länkar så man hänger med bättre?
Jag har så svårt att komma ihåg allt.
Tack på förhand.
Citera
2019-08-08, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenhingsten
J.L psyket i flera år.
Kan du eller någon länka alla profiler på de häktade/omtalade i tråden
Citera
2019-08-08, 06:43
Medlem
kirugumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pokerface
Som jag ser det finns det sex huvudpersoner i dramat.

J.D
M.I
J.L
M.S
D.N
och
E.P

Sen har både M.I och J.D ett gemensamt intresse i fiske (men det är kanske oväsentligt).

Får be om detta tagits upp tidigare (tråden börjar bli lång).

Har dessa Facebook? Länkar du isf är du hygglo?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in