2019-08-07, 20:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsbyxan
Är du Patriks mor eller vart finner man detta inlägg?

såg ett offentligt inlägg när jag sökte på deras efternamn
edit på facebook
Senast redigerad av drutten66 2019-08-07 kl. 20:48.
Citera
2019-08-07, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
I stort håller jag med mammans åsikter, dock med tillägget, ingen vet vart P tog vägen, inget utesluter i nuläget att P kan ha låtit tatuera sig efter det att han försvann.

Tatuering utesluter inte att det är P som har hittats. Tänder och DNA är säkrare bevis.
Men kan någon förklara hur å ena sidan kroppen skulle vara så förstörd av att ha legat i vatten så att DNA är svår att fastställa men å andra sidan har de kunnat konstatera att kroppen har en tatuering? Efter mer än 2 år ? Jag fär inte ihop det. Men om det mit förmodan är P kan man ju fundera över när dödsfallet i såfall skedde... Hur som helst är det märkligt att man väljer att gå ut och namnge honom ifall det inte sannolikt är han?
Undrar även över det påstådda uttalandet från P:s mamma, går inte att hitta det någonstans.
Citera
2019-08-07, 21:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kalleibiza
Men kan någon förklara hur å ena sidan kroppen skulle vara så förstörd av att ha legat i vatten så att DNA är svår att fastställa men å andra sidan har de kunnat konstatera att kroppen har en tatuering? Efter mer än 2 år ? Jag fär inte ihop det. Men om det mit förmodan är P kan man ju fundera över när dödsfallet i såfall skedde... Hur som helst är det märkligt att man väljer att gå ut och namnge honom ifall det inte sannolikt är han?
Undrar även över det påstådda uttalandet från P:s mamma, går inte att hitta det någonstans.

sök på *lrika *llis w*ssman på facebook,så hittar du inlägget
*=uue
Citera
2019-08-07, 21:27
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raven666
En DNA-träff väger tungt

De flesta av er verkar vara väldigt tveksamma till att det är Patrik som återfunnits i Belgien. Och det är inte det minsta konstigt, men DNA-test väger tungt. I nästa steg kontrollerar de säkert tänderna för att styrka det de redan tror sig veta.

Om det är Patrik så är ju den stora frågan hur han hamnade i Belgien - det är ju inte nästgårds till Hallsberg direkt. Det är ju rätt tydligt att han inte mådde så bra när han klev av det där tåget, men kanske inte sämre än att han bestämde sig för att söka sig långt bort från allting.

Det jag kan tänka mig är att han börjat lifta och fick lift så snabbt att ingen annan såg honom stå där vid vägkanten - vilket är smått otroligt i sig, så ofta som man stått och väntar på att få lift i evigheter...

Dessutom borde han då också ha fått lift med en utländsk person på resa genom Sverige och som sedan inte haft vetskap om att det försvunnit en ung svensk man i Sverige denna dag. Som jag ser det måste han då ha tagit sig åtminstone genom Danmark med samma förare, eftersom jag tror att där skulle någon ha sett honom och läst om försvinnandet. Några artiklar torde ha funnits med i danska tidningar. I tyska, nederländska och belgiska tidningar är det inte alls säkert att det stått något om försvinnandet. Sedan på plats i Belgien har han förmodligen mått ännu sämre vilket sedan lett till att han avlidit, genom mord, självmord eller en olyckshändelse.

Men det är lite för många om för att någon riktigt ska tro på den här teorin, misstänker jag. Kanske är det lättare att tro att han i så fall har satt sig i en bil med en galning redan från början som bidragit till att han så småningom dyker upp död i vattnet i Belgien.

Men om det är Patrik som de hittat så lär ni få läsa flera teorier än den här, både här och i andra sammanhang. Vi får väl se hur det utvecklar sig.

Jag har googlat "site:.dk patrik linfeldt" och inga danska tidningar har skrivit om försvinnandet (naturligt då det inte angick danskarna).

Eftersom de har ett så "dåligt" DNA efter personen som hittats i Belgien så kan det DNA:et bara användas till att utesluta vem det inte är. Det som nu har hänt är att Patrik Linfeldt inte kunde uteslutas. Men man kan heller inte säga att det är han.
Citera
2019-08-07, 21:30
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Eller tagit ett annat tåg, Hallsberg är en knutpunkt. Det går att gömma sig på tåget.
Eller liftat med en långtradare.
Citera
2019-08-07, 21:45
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag gissar helt vilt att kroppen spolats i land från havet, snarare än i någon belgisk insjö.

Efter lite googlande ser jag att det ibland flyter upp lik i dåligt skick i kanaler i Belgien. Och kanaler finns det gott om där.

Men jag kan inte hitta uppgifter om något likfynd som ännu är oidentifierat (eller fått en matchning mot en svensk).
Citera
2019-08-07, 21:51
Medlem
AlkoholiseradArabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drutten66
Skrivit av Patriks mamma

Angående denna artikel och fler skriverier i tidningarna.
Polis ringde oss i måndags och sa att de hade hittat en död kille i Belgien, liggandes vatten. De sökte i DNA-registret och fick träff.
Det är jag som lämnat DNA-prov, det ska tydligen räcka.
Polisen sa att killen hade en tatuering, vilket Patrik inte har.
Dessutom sa de att olika människor kan vara väldigt lika i sitt DNA och att ytterligare analys behövde göras.
Vi är chockade över polisens agerande att lägga ut detta på sin hemsida innan de vet vem killen är.
Vi tror inte på att det är Patrik, det är väldigt långsökt.
Det är mycket oprofessionellt gjort av polis att gå ut med sån här info som man inte ens vet om det stämmer.
Det river dessutom upp sår för oss anhöriga och alla Patriks vänner.
Det här är konstigt... Fetmarkerade.

EDIT: Hela sekten kring det här betedde sig konstigt när det begav sig. Skumma grupper och naivitet som till och med är anmärkningsvärd för sörjande familjer. Så att morsan fått saker om bakfoten eller bara inbillar sig att dom nämnt tatueringen är ju inte helt osannolikt heller.
Hur kan dom se att kroppen har en tatuering om den är i så dåligt skick att man knappt får loss DNA från den. Och om man nu misstänker att den tidsmässigt legat lika länge som Patrik varit borta. I vatten? Undra om morsan fantiserar ihop saker eller tar det ur ett sammanhang.
Senast redigerad av AlkoholiseradArab 2019-08-07 kl. 21:53.
Citera
2019-08-07, 22:04
Medlem
Länge sedan jag hörde något om detta fall. Nu tror jag nog inte att det är honom man har hittat, det vore väl lite för sjukt känner jag, men intressant fynd ändå. Lagomt sammanträffande.

Vad gäller den påstådda tatueringen så är det nog inget man ska hänga upp sig på allt för mycket dock, han kan mycket väl ha gaddat sig innan försvinnandet utan föräldrarnas vetskap. Har flera vänner som gjort det då deras päron troligtvis varit motståndare till en sådan sak om de talat om det för dem innan (sen har de väl fått reda på det ändå så småningom, men pttjaa).
Citera
2019-08-07, 22:06
Moderator
OYs avatar
Vore intressant att veta var den här kroppen hittades i Belgien, någon som vet eller orkar söka i Belgisk media?
Citera
2019-08-07, 22:30
Medlem
AlkoholiseradArabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallinThrowAway
Länge sedan jag hörde något om detta fall. Nu tror jag nog inte att det är honom man har hittat, det vore väl lite för sjukt känner jag, men intressant fynd ändå. Lagomt sammanträffande.

Vad gäller den påstådda tatueringen så är det nog inget man ska hänga upp sig på allt för mycket dock, han kan mycket väl ha gaddat sig innan försvinnandet utan föräldrarnas vetskap. Har flera vänner som gjort det då deras päron troligtvis varit motståndare till en sådan sak om de talat om det för dem innan (sen har de väl fått reda på det ändå så småningom, men pttjaa).
Tja, det är sant... När jag har gjort tatueringar har jag ju inte ringt morsan det första jag gör. Inte för att hon var emot det. Men för mig har det inte varit en stor grej, nåt jag gör bara...

Men det stärker ju bara min tes om "familjen annorlunda" ytterligare... Dom är bra jävla knepiga i sina uttalanden. "Det kan absolut inte vara min vuxna son, som bor 50-60 mil ifrån mig, för han har absolut ingen tatuering... Det vet jag bensäkert!" Spelar ju ingen roll om dom så fått en live film där han hänger sig i en gran i Hallsberg, I deras värd hade det väl omöjligt kunnat varit lilla gossen Patrik.

Och ja, jag vet att det är sörjande föräldrar och så vidare... men jämför man med andra och hur det var under den inledande tiden av försvinnandet så kan man ju börja leta efter foliehatten. Allt står inte rätt till där...
Citera
2019-08-07, 22:39
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
De hittade en kille i en kanal i utkanten av Bryssel i maj. Kroppen var i ett avancerat stadium av förruttnelse. Fast enligt artikeln skall han ha legat "åtskilliga dagar eller veckor" i vattnet. Men det kan ju ha varit syrefattigt på botten så att föruttnelseprocessen gått långsammare och han legat där längre?

Citat:
L'identification de l'homme pourra prendre du temps, la victime étant restée plusieurs jours, voire des semaines, dans l'eau. Le corps était dans un état avancé de décomposition.

https://www.7sur7.be/home/le-corps-d-un-homme-inconnu-decouvert-dans-le-canal-a-haren~aef8de937/

Jag kan inte se att just detta lik senare blivit identifierat. Men man hittar ofta okända lik i Belgien. Belgisk polis har en särskild "cell" med fem poliser som jobbar med att försöka identifiera okända likfynd.
Citera
2019-08-07, 22:45
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlkoholiseradArab
Tja, det är sant... När jag har gjort tatueringar har jag ju inte ringt morsan det första jag gör. Inte för att hon var emot det. Men för mig har det inte varit en stor grej, nåt jag gör bara...

Men det stärker ju bara min tes om "familjen annorlunda" ytterligare... Dom är bra jävla knepiga i sina uttalanden. "Det kan absolut inte vara min vuxna son, som bor 50-60 mil ifrån mig, för han har absolut ingen tatuering... Det vet jag bensäkert!" Spelar ju ingen roll om dom så fått en live film där han hänger sig i en gran i Hallsberg, I deras värd hade det väl omöjligt kunnat varit lilla gossen Patrik.

Och ja, jag vet att det är sörjande föräldrar och så vidare... men jämför man med andra och hur det var under den inledande tiden av försvinnandet så kan man ju börja leta efter foliehatten. Allt står inte rätt till där...

Håller med. Samma sak med flyern som trycktes upp, där det stod "om du ser honom, ring polisen och håll honom under uppsikt". Alltså...
  1. Han är vuxen.
  2. Han får försvinna hur mycket han vill, oavsett om han är frisk eller psyksjuk.

De verkar tro att det är deras 5-årige son som försvunnit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in