2019-08-07, 21:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Vid vattnet?

Edit: ok, ser det nu
Ja precis. 8 km fr bilen, nära strandkanten.
Citera
2019-08-07, 21:20
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sho-z
Precis, man ville se dom 'captured alive'.
Självmord var min första tanke då kropparna (verkar) hittats tillsammans, men jag tror mer på rovdjur när jag tänker efter. Det låter som man hade hittat någonting innan upptäckten och sedan spårat till fots.

länk till RCMP presskonferens:

https://www.youtube.com/watch?v=nY5AdnWMEGw
Citera
2019-08-07, 21:21
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
RCMP Manitoba
@rcmpmb
·
12m
The search is over. At 10am this morning, Manitoba RCMP officers located the bodies of two males, believed to be the BC suspects, near the shoreline of the Nelson River (approx 8km from the burnt vehicle). #rcmpmb

Antydningsvis rör det sig då om sträckan omedelbart ovanför (söder om) det sista kraftverket (limestone). Det ska bli intressant att höra exakt var och vad de dött av. Man kan tänka sig att de försökt hålla sig gömda nedanför vägen och i strandlinjen. Har de druckit av dammens vatten eller bäckvatten där har det väl inte hjälpt dem heller.

Frid vare med oss alla. Och godnatt.
Citera
2019-08-07, 21:21
Medlem
Säkert Björn som dom mött!
Citera
2019-08-07, 21:22
Medlem
King Pins avatar
Artikel med lite (!) mer info:

https://globalnews.ca/news/5736937/bc-manhunt-suspects-rcmp/
Citera
2019-08-07, 21:32
Medlem
Lonnrots avatar
Det är alltid sorgligt när så pass unga dör av att ha hållit sig gömda för polisens ”massiva” eftersök, för att citera överskriften. Om det är vad som skett. Men det är också där det tydliggörs hur usla oddsen är för deras påhitt, och hur illa det går, utan att polisen behöver ens skjuta — och inte blir det bättre i bortre manitoba. Mot så vrickade ting kan man inte skydda dem. Man måste skydda alla andra. Därtill har de förbrutit sig förstås, utan att begripa vad de gör.

Sen kan man anta att det finns en suicidal komponent, och det blir inte heller lättare förstås. Ingen skugga kan falla över eftersöket såvitt man kan bedöma.
Citera
2019-08-07, 21:39
Medlem
kugutts avatar
Kanske dom drunknade och sköljdes iland, eller så gav dom kanske upp när det inte funkade med båten? Blir intressant att få veta vad som händt.
Citera
Medlem
Sho-zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det är alltid sorgligt när så pass unga dör av att ha hållit sig gömda för polisens ”massiva” eftersök, för att citera överskriften. Om det är vad som skett. Men det är också där det tydliggörs hur usla oddsen är för deras påhitt, och hur illa det går, utan att polisen behöver ens skjuta — och inte blir det bättre i bortre manitoba. Mot så vrickade ting kan man inte skydda dem. Man måste skydda alla andra. Därtill har de förbrutit sig förstås, utan att begripa vad de gör.

Sen kan man anta att det finns en suicidal komponent, och det blir inte heller lättare förstås. Ingen skugga kan falla över eftersöket såvitt man kan bedöma.

Jag håller med dig. Jag är faktiskt lite imponerad av RCMP. 👍
Citera
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Puh.. game over.
Skrev till dig vi får invänta mer info, skiter i twitter, återgår och sen smäller det som en gädda inom minuter. Timing.

Nu ska det bli intressant om polis lyckats kartkägga nåt bakom kulisserna.

Game over, ja. Ja, jag hade också precis lessnat och tänkte det tar ett decennium innan de hittas. Även om det då fanns tydligen färska spår och antydan att de var kvar i trakten.

Jag skulle kunna tänka mig att de efter konstaterade spår åkte tillbaka och satte igång med jycke. Och kanske åkte utmed stranden i motorbåt och spanade.

Vi får väl veta så småningom.
Citera
2019-08-07, 21:40
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Märklig story alltihop, det ska bli väldigt intressant vad detta var för stolligt race.
Otroligt märkligt! Befarar att orsaken till tre mördade kanske förblir ett mysterium. Vilken smärta för
de anhöriga. Går ju inte att likställa med en olycka liksom.
Citera
2019-08-07, 21:41
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Kanske dom drunknade och sköljdes iland, eller så gav dom kanske upp när det inte funkade med båten? Blir intressant att få veta vad som händt.
Njae, de hittades en bit in i bushen. "Extremely harsh and dense brush." Kanske hade de hoppats att att ta sig mycket längre med båten men den höll inte för forsen.

Blir säkert film av denna storyn! En riktig ångestfilm..
Citera
2019-08-07, 21:43
Medlem
zxcvb45s avatar
Så dom tog förmodligen livet av sig där i vildmarken då, tråkigt slut på denna historia. Nu kommer man aldrig få höra deras motiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in