Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny.Haniver
Vad ska diskuteras? Knappast någon nyhet att SVT intervjuar en infiltratör i någon alt-right-rörelse. Om det varit en intervju med någon ur alt-right som infiltrerat SVT kanske det varit en nyhet.
Styckejusterade och formaterade din text något för ökat läsvärde. Ber om ursäkt för det.
Det som ska diskuteras är väl snarare om det finns anledning att kritisera mig? Dvs vilken "expertinfo" kom Hemanson (?) med. Hade det nån relevans för kopplingen med Trump el nasistsnubben el var denna antirasist bara en proffstyckare egentligen?
Finns det nån koppling mellan ALT högern och morden? Finns det nån koppling till Trump? Att alt rörelsen tycker att den vita rasen är hotad har ju mycket lite med att uppmana till våld att göra(hur många ljusa flödar in i mörka länder numera liksom). Dessutom finns det en del bögar inom rörelsen men det är väl inte så kul att rapportera om för Hemanson & Svt.
Jag kan ha fel men jag anar ett visst hyckleri när samma vänstermänniskor som ville skona Slipnot & Marlin Manson nu vill korsfästa Trump för att han kritiserat det faktum att jättemånga papperslösa latinos flödat in i USA den senaste tiden.