2019-08-07, 13:13
Medlem
mr-mystics avatar
Tycker bara att det är så belämande att SVT nu när dom får betalt på skattesedeln går all in och helt öppet polar med vänsterbögen som "infiltrerat" ALT right rörelsen. Nu tycker jag förvisso att Alternativ högern är insnöade osv men det är fan ej svts sak att haka på aktivister. Jag syftar assa på gårdagens sändning där dom valda att utse den här fjoliga svenska snubben som nån slags expert på amrikansk nynasisim med anledning av att nån vit jänkare pepprat ner latinos i USA. Fjanten ,som jag misstänker även är hbtq aktivist men jag kanske har fel? Iaf han hade ju egentligen inte ett skit att komma med. "Har du hört att rörelsen uppmanat till våld" "nja inte direkt det kan variera lite men dom är väldigt tydliga med att den rena vita rasen är hotad och att man som vit altid ska ha det i åtanke" Finns det ett samband mellan Trump & atentatet" "Ja helt klart visserligen så fördömde Trump atentatet men samtidigt så sa han att imigrantströmmen måste stramas åt". Assa det känns ju för fan som Svt desperat greppar efter halmstrån när dom drar fram denna fjola från sitt gamla lager. Tycker att det var lågt när den konservativa högern ville korfästa Marlin Manson för skolskjutningen runt dubbla desenium sen men detta är ju minst lika lågt och att statliga Svt håller på & muppar sig gör ej saken bättre.
Citera
2019-08-07, 14:09
Medlem
kalkryggars avatar
Ditt startinlägg är jobbigt som fan att läsa. Främst för att det inte är någon styckeindelning över huvud taget.

Men jag reagerade på att man använder sig av en källa från organisationen Hope not Hate. Jag har inte kolla upp uppgifternas giltighet men det sägs att någon slags svensk militärpolis (eller vad det är) skall ha klassat Hope not Hate som någon slags farlig extremiströrelse. Jag har även sätt folk koppla ihop medlemmar från den rörelsen med kriminella vänsterextremister.

Har sökt efter tråd på FB om Hope not Hate, men hittade ingen dedikerad till dom. Borde inte det finnas? Någon som har information om dom borde i så fall starta en sån tråd där man kan belägga lite uppgifter om organisationen.

Men visst känns det obehagligt när Svt godtyckligt använder uppgifter från och samarbetar med extremister. Men nu är ju alla snart tystade så ingen kommer kunna ifrågasätta dom i framtiden. Min egna mamma hörde talas om Hope not Hate och tyckte det verkade vara en jättebra organisation. Så jag visade henne en video på Youtube om dom. Hon blev besviken och kände sig lurad och menade att såna som leder organisationer som Hope not Hate borde sitta i fängelse och frågade varför inte polisen stoppar dom.
Nu när jag tänkte länka video så hittar jag den inte. Så jag gick långt tillbaka i chatten med morsan och hittade länken jag skickade till henne. Tro det eller ej men den är nedplockad.
Citera
2019-08-07, 14:22
Medlem
~100% av SVT röstar vänster (52% MP) så vad förväntar du dig?
Citera
2019-08-07, 14:50
Medlem
Jenny.Hanivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr-mystic
Tycker bara att det är så belämande att SVT nu när dom får betalt på skattesedeln går all in och helt öppet polar med vänsterbögen som "infiltrerat" ALT right rörelsen.

Nu tycker jag förvisso att Alternativ högern är insnöade osv men det är fan ej svts sak att haka på aktivister. Jag syftar assa på gårdagens sändning där dom valda att utse den här fjoliga svenska snubben som nån slags expert på amrikansk nynasisim med anledning av att nån vit jänkare pepprat ner latinos i USA.

Fjanten ,som jag misstänker även är hbtq aktivist men jag kanske har fel? Iaf han hade ju egentligen inte ett skit att komma med. "Har du hört att rörelsen uppmanat till våld" "nja inte direkt det kan variera lite men dom är väldigt tydliga med att den rena vita rasen är hotad och att man som vit altid ska ha det i åtanke"

Finns det ett samband mellan Trump & atentatet" "Ja helt klart visserligen så fördömde Trump atentatet men samtidigt så sa han att imigrantströmmen måste stramas åt".

Assa det känns ju för fan som Svt desperat greppar efter halmstrån när dom drar fram denna fjola från sitt gamla lager.

Tycker att det var lågt när den konservativa högern ville korfästa Marlin Manson för skolskjutningen runt dubbla desenium sen men detta är ju minst lika lågt och att statliga Svt håller på & muppar sig gör ej saken bättre.

Vad ska diskuteras? Knappast någon nyhet att SVT intervjuar en infiltratör i någon alt-right-rörelse. Om det varit en intervju med någon ur alt-right som infiltrerat SVT kanske det varit en nyhet.

Styckejusterade och formaterade din text något för ökat läsvärde. Ber om ursäkt för det.
Citera
2019-08-07, 19:44
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Ditt startinlägg är jobbigt som fan att läsa. Främst för att det inte är någon styckeindelning över huvud taget.

Men jag reagerade på att man använder sig av en källa från organisationen Hope not Hate. Jag har inte kolla upp uppgifternas giltighet men det sägs att någon slags svensk militärpolis (eller vad det är) skall ha klassat Hope not Hate som någon slags farlig extremiströrelse. Jag har även sätt folk koppla ihop medlemmar från den rörelsen med kriminella vänsterextremister.

Har sökt efter tråd på FB om Hope not Hate, men hittade ingen dedikerad till dom. Borde inte det finnas? Någon som har information om dom borde i så fall starta en sån tråd där man kan belägga lite uppgifter om organisationen.

Men visst känns det obehagligt när Svt godtyckligt använder uppgifter från och samarbetar med extremister. Men nu är ju alla snart tystade så ingen kommer kunna ifrågasätta dom i framtiden. Min egna mamma hörde talas om Hope not Hate och tyckte det verkade vara en jättebra organisation. Så jag visade henne en video på Youtube om dom. Hon blev besviken och kände sig lurad och menade att såna som leder organisationer som Hope not Hate borde sitta i fängelse och frågade varför inte polisen stoppar dom.
Nu när jag tänkte länka video så hittar jag den inte. Så jag gick långt tillbaka i chatten med morsan och hittade länken jag skickade till henne. Tro det eller ej men den är nedplockad.

En snygg (el man ju iaf fantisera) & begåvad blondin har tydligen justerat min text nu . Känner ej till "hope not hate" var det den bögiga infiltratörens organisation?
Citera
2019-08-07, 19:46
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
~100% av SVT röstar vänster (52% MP) så vad förväntar du dig?

Neutralitet. Min bror jobbar som lärare tex men inte fan ska hans idiologi märkas när han jobbar bara för det. Dvs det går utmärkt att skilja på nytta & nöje.
Senast redigerad av mr-mystic 2019-08-07 kl. 19:57.
Citera
2019-08-07, 19:55
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny.Haniver
Vad ska diskuteras? Knappast någon nyhet att SVT intervjuar en infiltratör i någon alt-right-rörelse. Om det varit en intervju med någon ur alt-right som infiltrerat SVT kanske det varit en nyhet.

Styckejusterade och formaterade din text något för ökat läsvärde. Ber om ursäkt för det.

Det som ska diskuteras är väl snarare om det finns anledning att kritisera mig? Dvs vilken "expertinfo" kom Hemanson (?) med. Hade det nån relevans för kopplingen med Trump el nasistsnubben el var denna antirasist bara en proffstyckare egentligen?

Finns det nån koppling mellan ALT högern och morden? Finns det nån koppling till Trump? Att alt rörelsen tycker att den vita rasen är hotad har ju mycket lite med att uppmana till våld att göra(hur många ljusa flödar in i mörka länder numera liksom). Dessutom finns det en del bögar inom rörelsen men det är väl inte så kul att rapportera om för Hemanson & Svt.

Jag kan ha fel men jag anar ett visst hyckleri när samma vänstermänniskor som ville skona Slipnot & Marlin Manson nu vill korsfästa Trump för att han kritiserat det faktum att jättemånga papperslösa latinos flödat in i USA den senaste tiden.
Citera
2019-08-07, 21:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mr-mystic
Neutralitet. Min bror jobbar som lärare tex men inte fan ska hans idiologi märkas när han jobbar bara för det. Dvs det går utmärkt att skilja på nytta & nöje.

Mitt tips, sluta titta på SVT. Vad är det som gör att du vill hämta information från just dem?
Citera
2019-08-08, 10:59
Medlem
Pulitzers avatar
Det kan väl inte behövas infiltratörer för att smutskasta Trump? Det sköter han ju utmärkt helt på egen hand. De kunde spara pengar genom att istället bara visa skärmdumpar av hans Twitterinlägg i rutan.
Citera
2019-08-08, 19:28
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joshmark
Mitt tips, sluta titta på SVT. Vad är det som gör att du vill hämta information från just dem?

Nja det kanske jag inte vill men det är dock statlig skattefinansierad media (tillskillnad mot tex Wolodarskys blaska.)
Citera
2019-08-08, 19:33
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulitzer
Det kan väl inte behövas infiltratörer för att smutskasta Trump? Det sköter han ju utmärkt helt på egen hand. De kunde spara pengar genom att istället bara visa skärmdumpar av hans Twitterinlägg i rutan.

Jo visst är Trump Hardcore inget snack men att beskylla honom för att Latinos blivit pepprade känns ändå ganska off. Om jag skulle vara en nördig nynazist så skulle jag tvärs om inte alls bli så uppeggad om presidenten höll med mig. Då har man ju medvind och det är helt lugnt att ventilera åsikter etc tillskillnad mot tex Norge (som visserligen inte är på samma pk nivå som Sverige) där Brevik( el han i Christchurch) tex kanske kände att motvinden var så stark att han tog tag i problemet själv (nu kan det visserligen även bero på att dom led av mental ohälsa etc).
Citera
2019-08-08, 19:38
Medlem
Lägg till den rätt ensidiga rapporteringen där man får intrycket av att trump inte är välkommen i vissa stater i usa. Lyssnar man på svt så kan man ju få intrycket att usa snart löses upp.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in