2019-08-07, 14:59
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Det är nåt som inte stämmer. Gretas tröja var v-ringad med det är inte Malenas.

Du har öga för detaljer, tack! Jag har ingen aning, men vet att jag sett en bild med Greta+ Malena där M har tröjan på sig. Samt där Greta Gris skriver att hon inte visste innebörden eftersom hon lånade tröjan av någon..
2019-08-07, 15:45
Medlem
Snubchurps avatar
Ja börjar Greta göra tydliga politiska uttalanden som med all säkerhet är vänsterpolitiska kommer jag tappa förtroendet för henne. Hon ska hålla politikan utanför detta i allra största mån. Det är ju politikerna som är hycklarna, då ska man inte ta ställning politiskt.
2019-08-07, 16:16
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Ja börjar Greta göra tydliga politiska uttalanden som med all säkerhet är vänsterpolitiska kommer jag tappa förtroendet för henne. Hon ska hålla politikan utanför detta i allra största mån. Det är ju politikerna som är hycklarna, då ska man inte ta ställning politiskt.
Haha hon är ju en MP så nog har hon redan tagit ställning politiskt utan att du hängt med i svängarna!
2019-08-07, 16:23
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Haha hon är ju en MP så nog har hon redan tagit ställning politiskt utan att du hängt med i svängarna!

De flesta har nog ett politiskt parti som man står lite närmare än andra, men det är inte samma sak som att man går ut med det offentligt och propagerar för det partiet.

I Gretas fall har hon även kritiserat Miljöpartiet, så var hon exakt står politiskt vet vi inte. Men gissningsvis är det väl till vänster.

En del har försökt placera henne i vänsterextremistfacket tack vare en tröja och Extinction Rebellion, men det är lite av samma trick som sjuklövern och PK-media körde mot SD förut, när de skulle nazist- och fasciststämpla dem.
2019-08-07, 16:35
Medlem
Snubchurps avatar
Givetvis är det så att Malena hjärntvättat henne med VPK-propaganda men Greta imponerar ändå som inte gör flera tydliga politiska uttalanden. Givetvis är det få på Flashback som gillar miljön (trots att man är beroende av den). SD:are (och högern som jag själv tillhör) kan inte brinna för miljöfrågor eftersom det förknippas med MP som tagit patent på en fråga som är viktigare än någonsin.
2019-08-07, 16:51
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Den stora kometen har alltid varit på väg pga människans syndiga leverne.
Tyvärr är de flesta för obildade för att se mönstren.
Därför finns det folk som tror på ”klimatkatastrofen”.
Temperaturen har stigit med ca 1 grad sedan lilla istiden tog slut i mitten av 1800 talet. Dock är den långsiktiga trenden sjunkande temperaturer och en ny istid i antågande.

Greta är ett uttryck för vidskepelse och faktaresistens. Vänsterns nya giv när kommunismen brakade ihop är klimatet.

Är du kritiskt till miljöfrågor överlag? Om Greta skulle börja prata om stora miljöproblem, är det fortfarande propaganda och bluff?
2019-08-07, 16:55
Medlem
Som jag skrev förut, är det bara domstol som tolkar lag. Flera överförmyndare i flera olika kommuner har uttryckligen skrivit, att inte ens de har rätt, att medge att barn ger större gåvor. Men överförmyndare har mycket att göra, och är heller inga domare, och att väcka talan vid domstol om Gretas större donationer är antagligen inget som prioriteras av dem! Överförmyndare har ofta svårt att ens hinna kontrollera dem som är gode män, det är rätt vanligt att dessa missköter sig. Skulle Gretas donationer för flera miljoner till ideella organisationer bli fällda i domstol, är den möjliga konsekvensen, att Gretas föräldrar blir skadeståndsskyldiga till Greta för felaktig förmögenhetsförvaltning! Domstol har dock möjlighet att jämka och besluta om att efterge påföljd, om man anser att särskilda skäl var vid handen, och Gretas situation är ju rätt unik. Juridik är alltid en bedömningssport med nyanser!
Senast redigerad av inspiratoeren 2019-08-07 kl. 17:21.
2019-08-07, 17:06
Medlem
Vad gäller Gretas ord om, att det vore fel mot våra små bröder och systrar med särskilda barnbegränsningar, kan orden lika gärna tolkas som, att Greta är emot tvångsaborter, något som varit vanliga inte minst i Kina och som feminister med all rätt är ytterst kritiska mot!
2019-08-07, 17:23
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Givetvis är det så att Malena hjärntvättat henne med VPK-propaganda men Greta imponerar ändå som inte gör flera tydliga politiska uttalanden.

Precis. Hon har inte tagit ställning för eller emot något enskilt parti i Sveriges riksdag, baserat på deras övriga politik. Jag antar att samma sak även gäller för andra länders partier.

Sedan är det klart; partier som har en klimatfientlig politik är Greta väldigt negativ mot. Men det beror på hur de ser på klimatfrågan och på vetenskap.
2019-08-07, 17:27
Medlem
Snubchurps avatar
Är man dessutom för en ren miljö, gillar naturen som vi lever av ja då är man Miljöpartist och ska tryckas ned. Så jäkla idiotiskt.

Mer Greta säger jag. Hon har ju precis som någon klok här i tråden radat upp, nämnt några viktiga miljöproblem. Så allt är inte klimathot.
2019-08-07, 17:35
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte

Hur vet du att hon är Miljöpartist?
2019-08-07, 17:37
Medlem
Citat:
Är du kritiskt till miljöfrågor överlag? Om Greta skulle börja prata om stora miljöproblem, är det fortfarande propaganda och bluff?
Problemet är ju att Greta™ uttalar sig tvärsäkert om saker där hon har noll koll, och det kan bli hur fel som helst. Det är inte så länge sedan som hon påstod att Sverige har extremt höga utsläpp av koldioxid. Vilket ju inte riktigt stämmer:
https://www.ekonomifakta.se/Fakta/Miljo/Utslapp-internationellt/Koldioxid-per-capita/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in