2019-08-07, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lompisbo
Du ger dig inte! Hur kan man ta sig från Glaciärvägen, som ligger mitt i ett stort bostadsområde, till Karesuandovägen utan att någon har sett det. Speciellt inte med tanke på att hans bil står kvar på Glaciärvägen!!! Har han teleporterat sig, eller? Sen brukar man klä sig i skogskläder och ha med sig fiskeutrustning om man tänker fiska. Varifrån har du fått att han skulle ha tillgång till det mitt i natten? Det är ingen Kirunabo som ifrågasätter att en fullvuxen man skulle klara av att vara ute i vildmarken. Men, med rätt utrustning!

Kan ha skjuts dit, eller fiska med en vän. Sen hur vet vi att han inte tagit med sin fiskeutrustning?

Eller så köpte man på macken i vittangi...är ganska bra beten och redskap där.

Man behöver inte vara pedant eller organisatorisk för att fiska.

Nog kan man köra större delen av pulsujärvivägen.

Som är jag glad att man vånder alla stena så vi får reda på vad som händer.

Men fiskeresa är ett plausibelt scenario.
Citera
2019-08-07, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merhman65
E.P?? Hittar inget i tråden om denna E.P? Vem är det?

J.D+E.P

Citat:
Ursprungligen postat av Inteaktivnu
Vad har E.P med detta att göra ? Hon är JD s flickvän ichvhar Absolut inget med försvinnandet att göra

Både D.N och E.P vet nog mer än du och jag, menar inte att dom är inblandade, men ingenting kan uteslutats i detta skede.

Citat:
Ursprungligen postat av Anonym257
Intressant, vrf skull E.P ha med det att göra?
Av å på förhållanden är det många som har nu för tiden...🤔
Funderar över en viss J.H el J.R?
Nån som vet vad dem kan tänkas ha för relation?

J.R kan du nog utesluta.
Citera
2019-08-07, 14:53
Medlem
Finns ju lite ny info i Nsd nu.
Citera
2019-08-07, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fib79
Finns ju lite ny info i Nsd nu.

går ej att läsa
Citera
2019-08-07, 15:12
Medlem
Skaraborg2s avatar
BO sover med fiskarna?

Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Kan du snälla hålla käften nu, din jävla oskuld. Vi bryr oss inte om att du har gangsterkompisar och vi har hört din teori om att mordoffret är ute å fiskar i vildmarken utan mobil. Har du något nytt? Annars så får du gå å städa på rummet och göra dig nyttig.

Ontopic: Jag tror att BO sover med fiskarna. Med så många gm borde de gå att knäcka.

Det troligaste scenariot som jag också ser det.

Det är nu tre häktade MGM. Den jag tycker polisen skall sätta tänderna i riktigt ordentligt är kvinnan D*nna Nilsson. Med stor sannolikhet så vet hon, allt eller delvis, vad som hände JD och vilka som var inblandade.
Citera
2019-08-07, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av failuretoexist
J.D+E.P

Både D.N och E.P vet nog mer än du och jag, menar inte att dom är inblandade, men ingenting kan uteslutats i detta skede.

J.R kan du nog utesluta.

Jag är också helt övertygad om att J.R eller J.H eller vad ni vill kalla honom inte har nåt med saken att göra..
Citera
2019-08-07, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Kan ha skjuts dit, eller fiska med en vän. Sen hur vet vi att han inte tagit med sin fiskeutrustning?

Eller så köpte man på macken i vittangi...är ganska bra beten och redskap där.

Man behöver inte vara pedant eller organisatorisk för att fiska.

Nog kan man köra större delen av pulsujärvivägen.

Som är jag glad att man vånder alla stena så vi får reda på vad som händer.

Men fiskeresa är ett plausibelt scenario.

Macken i Vittangi har typ tre drag. Inget sortiment att tala om när det kommer till fiske.
Citera
2019-08-07, 16:02
Medlem
F3ttans avatar
Vilken TR behandlar ärendet?
Citera
2019-08-07, 16:12
Medlem
DjPuttes avatar
Den försvunna är tagen av daga det kan man nog fastslå redan nu annars skulle han varit funnen, Sedan så vad hade JD för relation till denna D*nna eg skulle vara nyfiken lite där kan vara ett relationsdrama som tog fel vändning med svartsjuka involverat.....

Ta sig till olika ställen i Kiruna utan att synas är nog lovligt svårt alltid någon ser var någon är på väg runt bostadsområdena, För Polisen gäller det finna brottsplatsen kan inte vara så jäkla svårt att hitta någon av dessa 3 som är häktade VET var han är tagen av daga JD sedan så givet tjejen och den andra killen vet med säkerhet vart kroppen finns och var detta har hänt!
Citera
2019-08-07, 16:13
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F3ttan
Vilken TR behandlar ärendet?
Gällivare Tingsrätt lär det vara om man inte tar dem ned till Luleå och för det i anslutning till häktet!
Citera
2019-08-07, 16:39
Medlem
F3ttans avatar
Gällivare TR.

Häktningsprotokoll:
https://minfil.com/t0Mf5424nf/G_llivare_TR_B_607-19_Aktbil_26_Prot._H_ktning_Sandberg_pdf
https://minfil.com/u5M05f22n8/G_llivare_TR_B_607-19_Aktbil_24_Prot._H_ktning_Isaksson_pdf
https://minfil.com/v5M7532bn1/G_llivare_TR_B_607-19_Aktbil_19_Prot_h_f_Larsson_pdf
Citera
2019-08-07, 16:43
Medlem
Nu verkar det hända grejor i skogarna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här