2019-08-07, 02:01
  #2125
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouchs
Förlåt för OT, men vad är m*sse i DP dömd för? Såg att han och en till fick 9 år. För vad?

DOMSLUT
Brott som den tilltalade döms för
Synnerligen grovt narkotikabrott, 1 § 1 st 1 p, 3 p och 4 p och 3 § 2 st narkotikastrafflagen
(1968:64)
2017-11-01 -- 2017-12-27
Påföljd m.m.
1. Fängelse 7 år 10 månader
2. Förordnande angående tidigare utdömt fängelse.
(SVEA HOVRÄTT AVD 8, 2016-10-21, B3483/16)
- Villkorligt medgiven frihet förklaras helt förverkad.
Citera
2019-08-07, 02:23
  #2126
Medlem
anonymrOTchilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Frankys storebror är väl med och jaffars?

Ja frankys storebror är med, och med väldigt stor sannolikhet jaffars med eftersom han lägger upp väldigt många bilder på kurden,ayye o jaffar men han är väldigt mystisk ingen verkar veta nåt om han.
Citera
2019-08-07, 12:41
  #2127
Medlem
Sho-zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymrOTchild
Men franky var la högre uppsatt än Yazin i Shottaz? Varför skulle han vara rädd när Yazin satt inne
För att det var Yazin och hans närmaste killar som var dom farliga i hela klicken.
När Yazin åkte in så drog sig några killar tillbaka och Frankys beskydd på hemmaplan var inte lika stabilt, vilket medförde att han drog från orten.
Hade du frågat folk vem dom helst hade tagit en 'fajt' med så hade 98% svarat Franky.
Yazin är lika smart som han är blindgalen. Han har inte mkt rädsla i kroppen medan Franky va rädd för döden.
Citera
2019-08-07, 13:37
  #2128
Medlem
anonymrOTchilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sho-z
För att det var Yazin och hans närmaste killar som var dom farliga i hela klicken.
När Yazin åkte in så drog sig några killar tillbaka och Frankys beskydd på hemmaplan var inte lika stabilt, vilket medförde att han drog från orten.
Hade du frågat folk vem dom helst hade tagit en 'fajt' med så hade 98% svarat Franky.
Yazin är lika smart som han är blindgalen. Han har inte mkt rädsla i kroppen medan Franky va rädd för döden.

Vilka syftar du på när du menar den närmaste klicken?
Citera
2019-08-07, 14:05
  #2129
Medlem
Sho-zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymrOTchild
Vilka syftar du på när du menar den närmaste klicken?
Runt Yazin finns en grupp killar som inte tillhör Shootaz eller nåt annat gäng, men som varit en viktig inkomstkälla i form av becknare.
Citera
2019-08-07, 14:15
  #2130
Medlem
anonymrOTchilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sho-z
Runt Yazin finns en grupp killar som inte tillhör Shootaz eller nåt annat gäng, men som varit en viktig inkomstkälla i form av becknare.

Jag tror jag förstår, jag har för mig att dem är lite yngre och kommer från olika orter runt om i stockholm. Men vet du något om jaffars storebror?
Citera
2019-08-07, 14:23
  #2131
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Fyra pers är nu överlämnade till dansk polis.
Nu har Københavns Vestegns politi så fire unge formodede bandemedlemmer fra ’Dødspatruljen’ i Rinkeby, Stockholm, bag tremmer for mordene på to bandefolk fra rivalerne ’Shottaz’.
https://ekstrabladet.dk/112/17-aarig-strittede-imod-udlevering-nu-er-han-faengslet-for-to-bande-drab/7739604
Citera
2019-08-07, 14:29
  #2132
Medlem
Sho-zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymrOTchild
Jag tror jag förstår, jag har för mig att dem är lite yngre och kommer från olika orter runt om i stockholm. Men vet du något om jaffars storebror?
Vill inte uttala mig om honom tyvärr, annat än att han är en rätt hygglig fotbollsspelare.
Citera
2019-08-07, 14:30
  #2133
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Fyra pers är nu överlämnade till dansk polis.
Nu har Københavns Vestegns politi så fire unge formodede bandemedlemmer fra ’Dødspatruljen’ i Rinkeby, Stockholm, bag tremmer for mordene på to bandefolk fra rivalerne ’Shottaz’.
https://ekstrabladet.dk/112/17-aarig-strittede-imod-udlevering-nu-er-han-faengslet-for-to-bande-drab/7739604

Jag har följt Ekstrabladets rapportering om fallet och gillar den skruv de ger på bollen.

Det antyds lite hela tiden att Sverige är ett laglöst land och att gängen med sina fantasieggande namn ("Dødspatruljen" och "Shottaz") har tagit kommandot, medan polisen retirerar. Sverige är som en amerikansk stad i "dokumentärerna" sent på natten på TV 10 där Crips och Bloods kämpar om makten.

Medeldansksson förfasar sig och tycker säkert att Danmark har tur. "Så jävligt som det är i Sverige har vi det i alla fall inte..."
__________________
Senast redigerad av Ken Dryden 2019-08-07 kl. 14:33.
Citera
2019-08-07, 14:35
  #2134
Medlem
anonymrOTchilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sho-z
Vill inte uttala mig om honom tyvärr, annat än att han är en rätt hygglig fotbollsspelare.
Jag förstår han verkar vara teknisk med bollen, men spelar han för något lag?
Citera
2019-08-07, 14:36
  #2135
Medlem
Sho-zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymrOTchild
Jag förstår han verkar vara teknisk med bollen, men spelar han för något lag?
Jag är ledsen, men han är en nära vän till mig så jag tycker det är småjobbigt att läcka info. 🙏
Citera
2019-08-07, 15:03
  #2136
Medlem
anonymrOTchilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sho-z
Jag är ledsen, men han är en nära vän till mig så jag tycker det är småjobbigt att läcka info. 🙏
Förstår, har du något lätt på poy han verkar vara ganska sjuk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in