2019-08-06, 05:00
Medlem
Killen har väldigt tveksamma tatueringar. Såg intervju med honom där han säger folk får tro vad de vill. Han kanske inte är nazi idag men nån måst väl ändå ha varit det?

Örntatueringen på halsen. Nazisymbol utan dess like även om den inte är komplett.

Hans tatuering i nacken är tveksam. Dödskalle brukar också va typisk för nazimen.

Järnkors.

Killen har runiska tecken på halsen som även de används flitigt inom Nazismen.

Bryr mig inte om han varit nazist,men herregud det ser förj*vligt ut oavsett. Fegt ändå att inte våga stå för det om han nu lagt det bakom sig.
Citera
2019-08-06, 05:13
Medlem
https://www.mmanytt.se/exklusivt/andreas-gustafsson-tatuering-fcr-mma/

Citat:
Jag förstår att den är stötande för vissa, det kan jag absolut förstå. För mig har den absolut ingen nazistisk betydelse alls. Jag står varken för rasism, nazism eller någonting utav det, säger Andreas Gustafsson till Ashah Tafari
Citera
2019-08-06, 09:08
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akcamallis
https://www.mmanytt.se/exklusivt/andreas-gustafsson-tatuering-fcr-mma/

Känns ju som en ganska rimlig förklaring. Det är ju inga kompletta nazisttatueringar. I så fall skulle det ju vara hakors, med Sieg Heil plus lite annat. Det här är bara någon enstaka symbol som fanns långt innan nazisterna använde dom.

Det är ju sjukt att t.ex våra gamla nordiska runor ska kopplas till det. Så långt att det var tal om förbud tom.
Citera
2019-08-06, 09:42
Medlem
WitnessTheFitnesss avatar
Örnen är helt enkelt jävligt snygg, det kan man ju inte förneka.

En dödskalle ska du ju inte oroa dig för om den inte ser ut som följande: https://img.discogs.com/yHJ7VheC12Zh6mfwYYxhl-lcZFg=/fit-in/500x500/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():qualit y(90)/discogs-images/R-7241920-1436964401-8913.jpeg.jpg

Järnkorset har använts sedan åtminstone 1100-talet.

Att runor skulle vara nazistiskt är bara idiotiskt.

Och även om han skulle vara fullblodsnazist, vad fan spelar det för roll?
Citera
2019-08-06, 12:40
Medlem
Brottargalnings avatar
Det är bara att kolla in hans sociala medier. Han tar rätt så tydlig politisk ställning. Sen poserar han även med andra kläder som t.ex. support 81.
Citera
2019-08-06, 16:34
Medlem
Gavins-Friends avatar
Åh herregud... Var vikingarna nazister innan nazism ens fanns?
Citera
2019-08-06, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WitnessTheFitness
Örnen är helt enkelt jävligt snygg, det kan man ju inte förneka.

En dödskalle ska du ju inte oroa dig för om den inte ser ut som följande: https://img.discogs.com/yHJ7VheC12Zh6mfwYYxhl-lcZFg=/fit-in/500x500/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():qualit y(90)/discogs-images/R-7241920-1436964401-8913.jpeg.jpg

Järnkorset har använts sedan åtminstone 1100-talet.

Att runor skulle vara nazistiskt är bara idiotiskt.

Och även om han skulle vara fullblodsnazist, vad fan spelar det för roll?

Ah nä, tror nog ingen bryr sig om han är nazist. Han får säkert beröm av dana white om han signas
Citera
2019-08-07, 09:11
Medlem
Är ni verkligen så imbecilla att ni på fullt allvar tror att en svensk idrottsman skulle kunna vara nazist och stå för det och samtidigt kunna fortsätta tävla?!

Han är väl som halva befolkningen jävligt trött på utvecklingen i Sverige och gjorde några inte helt genomtänkta tatueringar innan han började tävla.
Dom lär han ju ångra nu.
För om han verkligen blir bra så är dörren till UFC stängd.
Citera
2019-08-07, 11:36
Medlem
Tröttsamt när de som hjärntvättats av vänstern inte kan dra skiljelinje mellan konservatism/nationalism och de foliehattarna som är radikala Hitler-följare...

Andreas var nog inte så eftertänksam som ungkarl, precis som många andra, och valde då en tatuering med koppling till Tredje riket. Sånt har hänt fler än bara honom.

Men ärligt, han lär väl ha tänkt till sedan dess och vill antagligen inte ha med nazismen att göra alls. För den sakens skull kan man fortfarande vara konservativ och propagera för mer nationalism.

Måla inte fan på väggen direkt, bara för att det är bekvämt från där ni sitter. Tänk efter.
Citera
2019-08-07, 12:29
Medlem
Protons avatar
Kampsport --> Kändisskvaller
/Moderator
Citera
2019-08-07, 12:42
Medlem
Nordelfs avatar
Skulle inte ha nåt emot att tatuera in en preussisk örn på mig själv en vacker dag. Eller en romersk.

...men... Den där designen är ju inte vilken örn som helst. Den är ju helt klart tagen från nazistpartiets parteiadler fast minus hakkorset.

Så han får nog fan skylla sig själv för att folk gör den kopplingen. Faktiskt. -.-
Citera
2019-08-09, 01:34
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordelf
Skulle inte ha nåt emot att tatuera in en preussisk örn på mig själv en vacker dag. Eller en romersk.

...men... Den där designen är ju inte vilken örn som helst. Den är ju helt klart tagen från nazistpartiets parteiadler fast minus hakkorset.

Så han får nog fan skylla sig själv för att folk gör den kopplingen. Faktiskt. -.-

Eller är det den här örnen?
https://www.hittaplagget.se/3590/Kläder-Boy-London

Sedan bara för att man har runor intatuerade så är man väl inte nazist bara för det?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in