2019-08-07, 08:41
Bannlyst
Jag har börjat använda läsglasögon, men dom spricker hela tiden så glaset trillar ut.
Jag är försiktig, ksk har för stort huvud, jag vet inte.
Vill inte köpa för dyra, dom ska va i plast och fyrkantiga.
Nån som vet.

Exempel på modell
https://fyndiq.se/product/5089937-coloray-lasglasogon-bella-svart-matt/

Bor i Stockholm.
Citera
2019-08-07, 08:43
Medlem
MicNak67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold666
Jag har börjat använda läsglasögon, men dom spricker hela tiden så glaset trillar ut.
Jag är försiktig, ksk har för stort huvud, jag vet inte.
Vill inte köpa för dyra, dom ska va i plast och fyrkantiga.
Nån som vet.

Exempel på modell
https://fyndiq.se/product/5089937-coloray-lasglasogon-bella-svart-matt/

Bor i Stockholm.

ica, öb, jula. cl,
Citera
2019-08-07, 08:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MicNak67
ica, öb, jula. cl,

Tack, hittade ett par skitbra på Ica för 10 kr dom höll ett halvår, efter det har jag köpt hos en optiker för 150kr, men dom spricker i bågarna hela tiden.
Citera
2019-08-07, 09:24
Medlem
jag brukar köpa mina på dollarstore 10 kr /st eller 3 för 20 har också problem med att de spricker efter ett tag
Citera
2019-08-07, 09:27
Medlem
Spelar väl ingen roll om de spricker efter ett tag om de är så billiga... man får vad man betalar för!
Citera
2019-08-07, 09:34
Medlem
ps870s avatar
Jag köper 3 pack på Jula för 99 SEK, brukar hålla några månader.
Citera
2019-08-07, 09:53
Bannlyst
När vi var på en Camping i Göteborg så hade pappa glömt sina läsglasögon hemma då köpte han ett par på bensinmacken, tror dom kostade femtio kronor.
Citera
2019-08-07, 10:13
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Tack, hittade ett par skitbra på Ica för 10 kr dom höll ett halvår, efter det har jag köpt hos en optiker för 150kr, men dom spricker i bågarna hela tiden.
Om du köper så billiga fortsätt med det då varför ens fråga om billigare än 10:-
Billiga skitglasögon hittar man för mellan 10-75:-
Man kan inte kräva att dom har kvalite men man liksom inte jämföra Rolls Royce med skoda
Citera
2019-08-07, 10:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Om du köper så billiga fortsätt med det då varför ens fråga om billigare än 10:-
Billiga skitglasögon hittar man för mellan 10-75:-
Man kan inte kräva att dom har kvalite men man liksom inte jämföra Rolls Royce med skoda

Jag begär inte billigare än 10kr, men när läsglasögon för 150kr håller lika kort period som dom för 10-30kr så köper jag hellre storpack av dom.

Tack för alla tips.

Ett annat problem jag upplever är att dom väldigt fort blir flottiga på glasen, tvättar av med ljummet vatten och diskmedel då trasa inte hjälper, är det rätt metod undrar en ovan glasögon användare?
Citera
2019-08-07, 10:53
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Biltema trepack 69.90.
Funkar bra för mig i alla fall.
Citera
2019-08-07, 11:02
Medlem
ps870s avatar
Citat:
Jag begär inte billigare än 10kr, men när läsglasögon för 150kr håller lika kort period som dom för 10-30kr så köper jag hellre storpack av dom.

Tack för alla tips.

Ett annat problem jag upplever är att dom väldigt fort blir flottiga på glasen, tvättar av med ljummet vatten och diskmedel då trasa inte hjälper, är det rätt metod undrar en ovan glasögon användare?

Dyrare glasögon utprovade hos optiker har en smutsavvisade hinna har jag för mig.
Jag gör rent mina billiga läsglasögon med rengöringsspray för datorskärmar. Jag tycker iof att diskmedel och varmt vatten funkar men rengöringssprayen är enklare då det bara är att spraya och torka av.
Citera
2019-08-07, 15:34
Medlem
borrizs avatar
Köper man billigt, då brukar det oftast bli dyrt i längden.
Prova ut ett par bra läsglasögon med kvalitetsbågar hos en riktig optiker istället. Visst kostar det en peng, men bågar som passar dig håller också betydligt bättre, dessutom finns det en garanti om det skulle elakaa sig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in