2019-08-06, 10:29
Medlem
Irmschers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Tacka vet jag phett äckta karaokesystem där en ensam artist kan överrösta 10.000 personer. Sånt är riktigt mäktigt.
Gärna om han sjunger i med i ramsorna också, blir så kraftfullt när man hör en ledsångare med tusentals som bakgrundssångare.
Det funkar ju faktiskt utan varken PA eller Trumma...
Citera
2019-08-06, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
Kollade du mot Elfsborg i går? Efter det går det inte att försvara en trumma.

Vårt system har sina brister, främst i de som nyttjar det, men det är fan ändå bättre än en trumma. Av någon anledning har vi inte använt det lika ofta i år, inte mig emot.
Kollade perioder av matchen, dock med lågt ljud så hörde ingen trumma.

Ja, det finns problem med trumma och det tydligaste är väl när det används på läktare där fåtalet sjunger. Då drunknar ljudet i trumman. Så att det låter skit på Borås Arena kan jag tänka mig.

Men skillnaden med trumma och PA är att trumma endast funkar illa när sången inte är där. Medan PA låter skit oavsett om det är 50 eller 5000 på läktaren, karaoken överröstar allt oavsett.
Citera
2019-08-06, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Irmscher
Det funkar ju faktiskt utan varken PA eller Trumma...
Ja, credd till dem som kör utan. Finns det något lag i Sverige som gör det? Helsingborg?

Vore väl det första bra de gjorde där nere isåfall.
Citera
2019-08-06, 10:35
Medlem
Irmschers avatar
Citat:
Ja, credd till dem som kör utan. Finns det något lag i Sverige som gör det? Helsingborg?

Sirius t.ex.
Citera
2019-08-06, 10:50
Medlem
Varför händer det så sällan att svenska elitfotbollslag har kvartssamtal med fansen efter kräftgång i ligaspelet där laget får ställas till svars?

Enda gången det har hänt som jag minns det var efter Bajen - Ljungskile 2011.
Citera
2019-08-06, 11:33
Medlem
Citat:
Kollade perioder av matchen, dock med lågt ljud så hörde ingen trumma.

Ja, det finns problem med trumma och det tydligaste är väl när det används på läktare där fåtalet sjunger. Då drunknar ljudet i trumman. Så att det låter skit på Borås Arena kan jag tänka mig.

Men skillnaden med trumma och PA är att trumma endast funkar illa när sången inte är där. Medan PA låter skit oavsett om det är 50 eller 5000 på läktaren, karaoken överröstar allt oavsett.
Trumman kan låta rätt jävla mycket när en del sång finns också...

PA är nog i grunden bättre, om man använder det rätt. Dvs inte sjunger med i sånger i det...
Citera
2019-08-06, 13:18
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:

Vi kör aldrig med trumma eller PA-system. Däremot har megafonen börjat användas mer och mer aggressivt. Det blir svårare att starta sånger från läktaren, så som det borde gå till.
Citera
2019-08-06, 19:28
Medlem
feldgraus avatar
Att trummor överröstar sången känns som ett problem som bara existerar om man kollar på matcher på tv, där ljudet går igenom mycket skarpare än sången. Eller möjligen då om man kör trumma och har typ 10 pers som sjunger.

/feldgrau
Citera
2019-08-06, 20:46
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Att trummor överröstar sången känns som ett problem som bara existerar om man kollar på matcher på tv, där ljudet går igenom mycket skarpare än sången. Eller möjligen då om man kör trumma och har typ 10 pers som sjunger.

/feldgrau
Det är inkorrekt uppfattat. Trumjäveln hörs långt mer än sången, även när man möter folkkära Bajen. PA hörs som helvete också och bör endast användas för att starta sånger, därefter stängas av så snabbt som möjligt.

Mvh: Serieledarna
Senast redigerad av Salorm 2019-08-06 kl. 20:47. Anledning: Fan, glömde!
Citera
2019-08-06, 21:07
Medlem
snurresnigels avatar
1 500 slöt upp på Borås arena (med sittplats) och gjorde en bra läktarinsats. Gillar Borås arenas kortsidor med lågt tak! Om 19 dagar är det invasion MFF borta, satan vad kul det ska bli!

Länk
Senast redigerad av snurresnigel 2019-08-06 kl. 21:15.
Citera
2019-08-06, 21:49
Medlem
”Borås Djurpark”, sjukt kul!
Citera
2019-08-07, 08:34
Medlem
Keldons avatar
https://i.postimg.cc/DyqMG1pb/Screenshot-20190807-083210-com-facebook-katana.jpg

Internbox har man ju hört talas om, men internrån?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in