Citat:
Så du anser dig alltså vara satt att kunna avläsa den politiska vågens skala? Precis som om det låge på en enda individs axlar, att avgöra det svenska folkets öde. Nej, hade du bara ägnat dig mer åt osjälviskt upplysningsarbete och mindre åt beklaganden på diverse fora emot självuppoffrande företrädare, så hade vi alla varit vinnare. Det här är nämligen en laginsats och ingalunda en enmansshow, om vi nu på allvar ville rädda vår arma nation. Så är det nu en gång med narcissister, att de snabba att identifiera grandet i andras ögon men är oförmögna att se bjälken i sitt eget.
Men vad är alternativet enligt dig till den gode Kasselstrand egentligen? Skall en nordisk räddande ängel äntligen träda in på scenen och styra upp showen och ställa allt tillrätta? Vi har nog tidigare sett sådana av din sort, som vet hur allt skall göras men olyckligtvis inte kan göra det själv, och spåren förskräcker.
Citat:
När blev han aktiv i SD? Han blev vice i SDU 2010 så han har varit aktiv i minst 9 år. Jag förstår inte varför ni är så personfixerade i AfS. Byt ut alla gamla bittra och misslyckade sverigedemokraterna och ta in nya ledare som kan värva röster inte bara älta gamla oförrätter med SD. Se framåt inte bakåt; de gamla SDU-arna är dåtiden. Man kan inte bygga ett parti på individuella ambitioner att få upprättelse och revansch; det behövs en folklig rörelse med karismatiska ledare.
Varför skulle detta vara en nackdel? Kan man inte betrakta det positivt, att han har samlat på sig mängder erfarenhet genom åren? Det skall till en pessimist av din kaliber, för att få politisk erfarenhet att framstå som något negativt.
Citat:
I sin nuvarande form kommer AfS att försvinna.
Nej, vid alla högre makter, så hoppas jag att det är baktalarna och pessimisterna som till slut kommer att tyna bort. Det är verkligen sådana som dig, som faktiskt kan avvara.
Citat:
Vilken energi? Han kan ju inte värva röster och det är allt som räknas. Din "energi" är helt subjektiv; låt den objektiva verkligheten styra: Han har misslyckats, fram men en ny ledare
Jag har själv hört honom och det är en gudabenådad talare, precis vad vi alltid har önskat. Så det åligger dig att svara på denna fråga,
vem gör det hela bättre?