2019-08-03, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Kasselstrand försökte, han har vägts två gånger på den politiska vågen (I SD och i AfS), och båda gånger funnits väga allt för lätt.

Så du anser dig alltså vara satt att kunna avläsa den politiska vågens skala? Precis som om det låge på en enda individs axlar, att avgöra det svenska folkets öde. Nej, hade du bara ägnat dig mer åt osjälviskt upplysningsarbete och mindre åt beklaganden på diverse fora emot självuppoffrande företrädare, så hade vi alla varit vinnare. Det här är nämligen en laginsats och ingalunda en enmansshow, om vi nu på allvar ville rädda vår arma nation. Så är det nu en gång med narcissister, att de snabba att identifiera grandet i andras ögon men är oförmögna att se bjälken i sitt eget.

Men vad är alternativet enligt dig till den gode Kasselstrand egentligen? Skall en nordisk räddande ängel äntligen träda in på scenen och styra upp showen och ställa allt tillrätta? Vi har nog tidigare sett sådana av din sort, som vet hur allt skall göras men olyckligtvis inte kan göra det själv, och spåren förskräcker.

Citat:
När blev han aktiv i SD? Han blev vice i SDU 2010 så han har varit aktiv i minst 9 år. Jag förstår inte varför ni är så personfixerade i AfS. Byt ut alla gamla bittra och misslyckade sverigedemokraterna och ta in nya ledare som kan värva röster inte bara älta gamla oförrätter med SD. Se framåt inte bakåt; de gamla SDU-arna är dåtiden. Man kan inte bygga ett parti på individuella ambitioner att få upprättelse och revansch; det behövs en folklig rörelse med karismatiska ledare.

Varför skulle detta vara en nackdel? Kan man inte betrakta det positivt, att han har samlat på sig mängder erfarenhet genom åren? Det skall till en pessimist av din kaliber, för att få politisk erfarenhet att framstå som något negativt.

Citat:
I sin nuvarande form kommer AfS att försvinna.

Nej, vid alla högre makter, så hoppas jag att det är baktalarna och pessimisterna som till slut kommer att tyna bort. Det är verkligen sådana som dig, som faktiskt kan avvara.

Citat:
Vilken energi? Han kan ju inte värva röster och det är allt som räknas. Din "energi" är helt subjektiv; låt den objektiva verkligheten styra: Han har misslyckats, fram men en ny ledare

Jag har själv hört honom och det är en gudabenådad talare, precis vad vi alltid har önskat. Så det åligger dig att svara på denna fråga,

vem gör det hela bättre?
Citera
2019-08-03, 20:35
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialdarwinist
Så du anser dig alltså vara satt att kunna avläsa den politiska vågens skala? Precis som om det låge på en enda individs axlar, att avgöra det svenska folkets öde. Nej, hade du bara ägnat dig mer åt osjälviskt upplysningsarbete och mindre åt beklaganden på diverse fora emot självuppoffrande företrädare, så hade vi alla varit vinnare. Det här är nämligen en laginsats och ingalunda en enmansshow, om vi nu på allvar ville rädda vår arma nation. Så är det nu en gång med narcissister, att de snabba att identifiera grandet i andras ögon men är oförmögna att se bjälken i sitt eget.
Men vad är alternativet enligt dig till den gode Kasselstrand egentligen? Skall en nordisk räddande ängel äntligen träda in på scenen och styra upp showen och ställa allt tillrätta? Vi har nog tidigare sett sådana av din sort, som vet hur allt skall göras men olyckligtvis inte kan göra det själv, och spåren förskräcker.
Varför skulle detta vara en nackdel? Kan man inte betrakta det positivt, att han har samlat på sig mängder erfarenhet genom åren? Det skall till en pessimist av din kaliber, för att få politisk erfarenhet att framstå som något negativt.
Nej, vid alla högre makter, så hoppas jag att det är baktalarna och pessimisterna som till slut kommer att tyna bort. Det är verkligen sådana som dig, som faktiskt kan avvara.
Jag har själv hört honom och det är en gudabenådad talare, precis vad vi alltid har önskat. Så det åligger dig att svara på denna fråga,
vem gör det hela bättre?

Vågens skala är valresultatet. Jag åstadkommer inte mycket själv, det är sant; d.v.s. exakt lika lite som Kasselstrand åstadkommer.
Citera
2019-08-03, 21:01
Medlem
Citat:
Vågens skala är valresultatet. Jag åstadkommer inte mycket själv, det är sant; d.v.s. exakt lika lite som Kasselstrand åstadkommer.

Din fåordighet talar för sig själv. Allt som du har var alltså beklaganden och ingenting annat, precis som jag befarade. Att du ens hade mage att jämföra dig med den store Kasselstrand tillskriver jag uteslutande din hybris.

Ärligt talat, så har jag fått nog av din defaitism och ämnar konfrontera dina destruktiva inlägg med ett sakligt bemötande.

Med andra ord så slår jag handsken i ditt ansikte, för att en gång för alla utmana dina pessimistiska uttalanden.
Senast redigerad av Socialdarwinist 2019-08-03 kl. 21:13.
Citera
2019-08-05, 19:04
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Typisk AfS-logik. Lägg all energi på att omvända de redan troende. SD vill nå nya grupper inte de redan frälsta. De vill nå Svensson som tittar på SVT och läser Aftonbladet. De här på FB är redan samhällskritiska. Precis som AfS bara försöker värva sverigedemokrater.

Åkesson har skapat en mardröm för Sverige. Han har a) tystat det nationella motståndet genom att kalla alla för extremister b) låser upp väljarna som inte vill kasta bort sin röst i Åkessons skapelse som förhindrar och fördröjer nya hungriga krafter c) blivit en tyst, rädd, tam och inställsam opposition som inte ens är nationalister eller vill erkänna svenskarnas rätt till Sverige

Förmodligen är Åkesson det sämsta som hänt Sverige. Tänk bara tanken om Kasselstrand varit partiledare. De andra partierna hade haft en svetslåga under fotsulorna, dagligen, OCH - viktigast det hade varit högt till tak...AfS är för mig enighet och att någonstans, även om vi är oense om mycket, vi ser bortom detta för att Sveriges öde står på spel. En samlande kraft.

SD är en splittrande kraft eftersom partiet är lika toleranta mot avvikande åsikter som en nano-bred mikrofibertråd. AfS är enighet och samling under fanan, SD är oenighet, renlärighet och uteslutningar enligt katekesen.
Citera
2019-08-05, 19:19
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Åkesson har skapat en mardröm för Sverige. Han har a) tystat det nationella motståndet genom att kalla alla för extremister b) låser upp väljarna som inte vill kasta bort sin röst i Åkessons skapelse som förhindrar och fördröjer nya hungriga krafter c) blivit en tyst, rädd, tam och inställsam opposition som inte ens är nationalister eller vill erkänna svenskarnas rätt till Sverige

Förmodligen är Åkesson det sämsta som hänt Sverige. Tänk bara tanken om Kasselstrand varit partiledare. De andra partierna hade haft en svetslåga under fotsulorna, dagligen, OCH - viktigast det hade varit högt till tak...AfS är för mig enighet och att någonstans, även om vi är oense om mycket, vi ser bortom detta för att Sveriges öde står på spel. En samlande kraft.

SD är en splittrande kraft eftersom partiet är lika toleranta mot avvikande åsikter som en nano-bred mikrofibertråd. AfS är enighet och samling under fanan, SD är oenighet, renlärighet och uteslutningar enligt katekesen.

Valresultatet talar emot din hypotes. Om du haft rätt så skulle SD ha tappat röster åt mer radikala partier. Det gjorde de inte; ergo SD under Kasselstrand hade tappat röster åt mindre radikala partier. Hans SD hade kanske på 10 % övriga hade röstat M, KD eller något nytt parti som var mer som SD är nu.
Citera
2019-08-05, 19:27
Medlem
NorthernAngels avatar
Det går inte kuppa sig in i ett parti och tro att partiets röster finns kvar. Hade kasselstrands stockholmskupp lyckats hade SD splittrats i fraktioner och alla hade blivit små.
Citera
2019-08-06, 09:18
Medlem
Citat:
Det går inte kuppa sig in i ett parti och tro att partiets röster finns kvar. Hade kasselstrands stockholmskupp lyckats hade SD splittrats i fraktioner och alla hade blivit små.
Går det bra för SD Stockholm idag med en supermyglare och hans fru på de ledande platserna?
Inger detta förtroende bland väljarna?
Varken Jomshoff eller Vinge har tagit tag i problemet SD Stockholm och det visar väl på partiets oförmåga att lösa problem.
Jag hoppas på nya driftiga personer med verklighetsförankring i stället för israelflaggor i partiets ledning i god tid till nästa val och ett valresultat på 25%
Sätt igång och verkställ!

Förresten vad är det för kupp du surrar om? Karlssons kupp när Åkesson blev sjukskrivning känner vi alla till men någon annan kupp känner jag inte till.
Citera
2019-08-06, 10:07
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Valresultatet talar emot din hypotes. Om du haft rätt så skulle SD ha tappat röster åt mer radikala partier. Det gjorde de inte; ergo SD under Kasselstrand hade tappat röster åt mindre radikala partier. Hans SD hade kanske på 10 % övriga hade röstat M, KD eller något nytt parti som var mer som SD är nu.

Hur lyckas du räkna ut detta?

Vi har naturligtvis ingen aning om vad valresultatet blivit för SD's del under Kasselstrands ledning.

Kanske hade de legat på nuvarande siffror plus AfS's röster. Kanske hade de lockat fler högerväljare från M. Ingen vet.

Du kan inte jämföra röststödet för partier med så olika förutsättningar. Att AfS är mindre kan inte bara hänföras till deras radikalitet. De är i princip helt nystartade, där har du den största orsaken.

Tvärtemot vad du säger; SD har ju börjat tappa röster åt ett mer radikalt parti (AfS).

Men Ok, låt oss anta att SD under Kasselstrand hade legat på 10%. Det hade i så fall enligt min åsikt varit att föredra framför dagens SD på 17%.
Citera
2019-08-06, 19:51
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biomatec
Går det bra för SD Stockholm idag med en supermyglare och hans fru på de ledande platserna?
Inger detta förtroende bland väljarna?
Varken Jomshoff eller Vinge har tagit tag i problemet SD Stockholm och det visar väl på partiets oförmåga att lösa problem.
Jag hoppas på nya driftiga personer med verklighetsförankring i stället för israelflaggor i partiets ledning i god tid till nästa val och ett valresultat på 25%
Sätt igång och verkställ!

Förresten vad är det för kupp du surrar om? Karlssons kupp när Åkesson blev sjukskrivning känner vi alla till men någon annan kupp känner jag inte till.

Kasselstrands försök till kupp och det senaste försöket med tre avstängda infiltratörer.
Citera
2019-08-06, 23:26
Medlem
Kasselstrand som partiledare för ett så pass inarbetat och välkänt parti som SD hade nog gett cirka 20% i senaste valet. Några procentenheter över Åkessons resultat.
Citera
2019-08-07, 04:15
Medlem
Citat:
Typisk AfS-logik. Lägg all energi på att omvända de redan troende. SD vill nå nya grupper inte de redan frälsta. De vill nå Svensson som tittar på SVT och läser Aftonbladet. De här på FB är redan samhällskritiska. Precis som AfS bara försöker värva sverigedemokrater.

AfS gör helt rätt i att försöka locka väljare från SD. Det är i nuläget omöjligt för folk att göra resan från 7-klöver till AfS utan att passera SD. SD kan få plocka dessa väljare och på det sättet ökar "nationalistiska blocket".
Citera
2019-08-07, 06:56
Medlem
Citat:
Jag tror bara att AfS skulle lyckas bättre med en annan ledning, till skillnad från dig saknar jag förtroende för den nuvarande. Men Kasselstrand kommer inte fortsätta med detta projekt om de inte kommer in i riksdagen, han är inte ens intresserad av kommunalval.

Varför går inte AfS samman med DFS -Det fria Sverige? Båda har ungefär lika många medlemmar och båda sidor sympatiserar med varandra.

Låt Dan Eriksson få konkurrera med Kasselstrand om partiledarskapet och se vem som är populärast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in