Resultat: Tror du Pernilla fortsätter som allsångsledare också 2027?
Ja
38,46%
5 röster
Nej
61,54%
8 röster
2019-07-09, 21:49
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Efter tre program verkar det uppenbart att de definitivt har vänt blad nu och att de "klassiska allsångerna" sällan eller aldrig kommer att gå längre tillbaka än 1970-talets riffiga svensktopps- och schlagerfestivalslåtar. Framför allt Ted Gärdestad verkar ha övertagit Evert Taubes roll som den svenska sommarens gudfader och den långa svenska vistraditionen är utmönstrad. Ensamt alibi hittills den redan överanvända Gå upp och pröva dina vingar. Nå, det är väl ingen idé att gnälla men man kan i alla fall få undra om det är ett redaktionellt beslut eller om det beror på att artisthjonen själva får välja repertoaren.
Citera
2019-07-09, 22:33
Bannlyst
Bara jag som tyckte Felix Sandman såg ut som en UNG Danny saucedo?
Citera
2019-07-16, 20:24
Moderator
Dr Kings avatar
Succe för Filip Brovinger.
Nu har Klister Björkman sin jokerdeltagare till nästa år Mello klar
Citera
2019-07-23, 20:17
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Hade varit kul om de fick dit Rammstein så hade de kunnat framföra sin nya låt Deutschland.

Det verkar som att skansen upplåter hela första bänkraden till asylsökande denna säsong.
Säkert någon rebell som bestämt detta.
Citera
2019-07-23, 20:47
Moderator
Dr Kings avatar
Sven-Erik Magnusson vänder sig i sin grav när han tvingas höra sin son försöka hålla liv i Sven-Ingvars och slaktar deras låtskatt
Citera
2019-07-24, 08:48
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Sven-Erik Magnusson vänder sig i sin grav när han tvingas höra sin son försöka hålla liv i Sven-Ingvars och slaktar deras låtskatt

Ja, vad tusan skulle det vara nåt "Sven-Ingvars 2.0" som det sas?
När sonen kom in lät det ju som förr men nu verkar man desperat bli mer "hippa" istället för att vårda den låtskatt som finns.
Man såg klara förändringar i sonens uppträdanden nu med, tidigare har det ju varit en mer lugn och sansad person mer lik sin far, nu skulle det vara nån som försökte låtsas att det var ett rock/pop band istället...
Citera
2019-07-24, 16:23
Medlem
Jag heter Regiss avatar
Sven Ingvars är inte Sven Ingvars utan originalmedlemmar, hur det låter är egalt......jag kräver således även Ingvars son upp på scenen för avsedd effekt , och har Ingvar ingen son får vi skicka upp dottern och kalla henne Ingvar

Vad har rappnegress med Sverige å göra?, är hudfärgskvoten uppnådd nu för i sommar?, hata svts smygande jävla mångfald som erkänner flyktingströmmar
Senast redigerad av Jag heter Regis 2019-07-24 kl. 16:30.
Citera
2019-07-29, 22:12
Medlem
Jag har inget emot Oscar Magnusson som person, men han ska inte åka runt och kalla sitt band för Sven-Ingvars. Ingen av de gamla medlemmarna är ju kvar...
Citera
2019-07-30, 20:19
Avslutad
Orup i sin hatt sjunger allsång så publiken får fnatt.

I år ser man inte så många a,b , c och d kändisar på 1:a parkett. Och jag saknar dem inte.
Citera
2019-07-30, 20:41
Medlem
DyslexiKungens avatar
Sally är ju en katastrof, visst var hon kul när de begav sig förr i tiden, men nuförtiden så är det bara pinsamt att skåda
Citera
2019-07-30, 20:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Sally är ju en katastrof, visst var hon kul när de begav sig förr i tiden, men nuförtiden så är det bara pinsamt att skåda
Men Sally katastrofen sätter färg på allsången trots allt.
Citera
2019-08-06, 20:13
Medlem
Vem är bebisen ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här