2019-08-06, 00:13
Medlem
Asberger-spåret, är det bekräftad? Låter väl som något att spinna på...
Citera
2019-08-06, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eastmancolor
100 sidor på bara några dagar och knappt något matnyttigt i dessa!

Min gissning är att motiv saknas och att den utlösande faktorn berott på drogintag (vanligt i de flesta kretsar nuförtiden) eller psykiatrisk poblembild.

Dessa killar har långt ifrån en drog-aura.
Citera
2019-08-06, 00:14
Medlem
JohnDillingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ehuru
Jag tror att det förvillade då BO's blick är något mer åt psykopathållet på skolfotot än den sköna beskrivningen av honom som föräldrarna gått ut i expressen med.

Har man sett bilden från Expressen så ser man ju direkt. Plus att han som sitter ner ser inte ut att ha ett ursprung från Vitryssland. Men nu har vi löst det iaf
Citera
2019-08-06, 00:15
Medlem
ehurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anton036
Känner ingen av dem, det enda jag har hört som inte står på AB eller Expressen är att GM har Asperger.
Jag skrev att den diagnosen är min aning redan i någon av trådens första sidor. Om det är Asperger så är det förmodligen inte grundligt planerat utan något som skett i plötsligt affekt/ilska. Inte ovanligt att aspbergermänniskor överger sig och erkänner så fort de har blivit av med det plötsliga raseriet som direkt övergår till lugn när de har avreagerat sig.
Citera
2019-08-06, 00:15
Medlem
Eastmancolors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StolthetHV71
Och för att tillägga det då att GM hade en väska nästintill fylld med nyinköpta ”vapen” såsom en yxa med sig platsen. Motiv finns alldeles säkert! Enligt polisen kunde det hela mycket väl vara planerat med tanke på väskan.

Det räcker väl med ett vapen? Låter mer som vapenfetischism dvs den psykiatriska förklaringen.
Citera
2019-08-06, 00:17
Medlem
Eastmancolors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av novaextremex
Dessa killar har långt ifrån en drog-aura.

Det är just det: användningen av droger har blivit alldeles på tok för vanlig och tillgången likaså.
Senast redigerad av Eastmancolor 2019-08-06 kl. 00:20.
Citera
2019-08-06, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dhx
Var finns häktningsframställan? Vilken sida? Har bläddrat igenom allt tre gånger nu.

Använd sökfunktionen.
Citera
2019-08-06, 00:20
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dhx
Var finns häktningsframställan? Vilken sida? Har bläddrat igenom allt tre gånger nu.
Här.

(FB) Yxattack mot tonåring vid Rösjöbadet, Sollentuna 2019-08-02 (avliden)
Citera
2019-08-06, 00:21
Medlem
ehurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eastmancolor
Det räcker väl med ett vapen? Låter mer som vapenfetischism dvs den psykiatriska förklaringen.
Han hade verktyg med sig inte vapen. Nu är det bekräftat att GM har aspberger och då är det förmodligen något som gått snett på platsen dit verktygen var medtagna i helt annat syfte än att mörda BO.
Något har gått snett på platsen som väcker aspergerraseriet. Aspberger planerar inte, de reagerar i affekt.
Min teori från trådens början stämmer ganska bra.
Senast redigerad av ehuru 2019-08-06 kl. 00:23.
Citera
2019-08-06, 00:21
Medlem
Sam.Boyds avatar
Går det att utesluta att motivet har varit mobbning, utpressning eller hot om någon form av social skandal?

Offret tycks ju enligt Aftonbladet ha varit godheten personifierad. Men det är ju inget ovanligt när unga personer dör.

Annars så är väl svartsjuka över någon tjej det andra troliga alternativet.

Gay/hono motivet tror jag inte riktigt på då detta inte är speciellt känsligt eller konstigt nuförtiden.
Citera
2019-08-06, 00:22
Medlem
JohnDillingers avatar
Om PP var så populär så kanske det helt enkelt har vart en avundsjuka som blivit till ett hat. Han kanske inte klarade av att se hur Peter kunde lyckas och tyckte att han själv var mycket bättre. Sen lite hån från PP kanske?
Citera
2019-08-06, 00:25
Medlem
Terpentinos avatar
Tveklöst BO PP i blå tröja
Jämfört
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem