Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Ja. Och därför är det ett agerande som sticker ut. För att de redan sökt kring
bilen givetvis. Det är utgångspunkt.
Ingen tillåts dit nu helt plötsligt.
De har lyft den nu igen.
Jag skulle kunna tänka mig att de rutinkollade ngt som de förbisett eller ngt som kommit in nytt.
De gav upp dykandet ganska raskt, ev för att båtens ägare hörde av sig. Hypotetiskt kan man tänka sig att båten varit i ett skjul elelr inom en inhängnad som man aldrig kollat. Och även om, säg, man inte funnit belägg för att båten använts, så kanske man ville kolla skjulet, som kanske blivit mer beboelig utan båten, säg... Jag spånar.
Det finns/fanns ganska mycket konstruktioner längs vägen ner längs floden. Dessutom kan dubbelkoll behövas ändå, om bovarna skulle återvänt efter att man sökte senast...
Vattnet/floden där båten påträffades kan ju vara så beskaffat att man anser att kropparna borde ligga där (och inte längre ner) om de inte längre haft en båt att sitta i... Och att man avbröt dykningarna av det skälet.
Roadblocken kan ju möjligen också handla om att man ville spårsöka vägen och längs vägen för att se om nya spår tillkommit sen de var där senast. Och så ville man inte ha nyfikna som färdades där under tiden. Nu var avspärrningen skäligen kortvarig så det är kanske inte det troligaste...