2019-08-05, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlasseArboga
Men det är ju resultatet av den fria marknaden. Det är därför det är ironiskt att kommunisthatare skriker efter kommunismfasoner när den fria marknaden gör något de ogillar, det blir typ

- Jag hatar kommunism!
*Google stänger av nazistkanal på marknadspolitiska manéer*
- Detta suger! Staten måste agera! Ta till Stalins spelbok och stäng ner den fria marknaden!

Det är ingen fri marknad att censurera folk på världens största plattform.

Det är censur och inget annat.

För att dra en jämförelse så skulle mcdonalds ha rätt att förbjuda folk som röstar på socialdemokraterna och vänsterpartiet att köpa mat på deras restauranger och att man inte får prata vänsterpolitik inne på mcdonalds för då åker man ut.

Om någon klagar så får dom höra att det är "fri marknad" och du kan äta på burger king istället.
Citera
2019-08-05, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cxme
[b]För att dra en jämförelse så skulle mcdonalds ha rätt att förbjuda folk som röstar på socialdemokraterna och vänsterpartiet att köpa mat på deras restauranger och att man inte får prata vänsterpolitik inne på mcdonalds för då åker man ut.

Om någon klagar så får dom höra att det är "fri marknad" och du kan äta på burger king istället.

Vill ni ha ett sånt här samhälle? Det är fan otäckt.

Mycket skrämmande utveckling jag hoppas dom ansvariga tar sitt förnuft till fånga och inser att vi måste ha yttrandefrihet.

Annars skapar man polarisering och ett samhälle där man inte kan tycka olika utan att hamna i slagsmål med varandra.

Det är bara en tidsfråga innan det utbryter småskaliga inbördeskrig om man censurerar med hjälp av företag.
Citera
2019-08-05, 18:16
Medlem
angstfishs avatar
Är det helt fastställt att man fortfarande kommer åt SwebbTVs youtube-kanal från utländska IP-addresser?
Är så fallet kan man nog utgå från att det är regeringen eller MSB som bett Google att stänga ner kanalen.
Citera
2019-08-05, 18:21
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Det är ingen fri marknad att censurera folk på världens största plattform.

Det är censur och inget annat.

För att dra en jämförelse så skulle mcdonalds ha rätt att förbjuda folk som röstar på socialdemokraterna och vänsterpartiet att köpa mat på deras restauranger och att man inte får prata vänsterpolitik inne på mcdonalds för då åker man ut.

Extremt dålig jämförelse. Du kan ju faktiskt äta på Burger King istället. Till Youtube finns inga alternativ, Youtube är det enda stället på nätet där du kan nå ut till en bred publik.
Citera
2019-08-05, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Extremt dålig jämförelse. Du kan ju faktiskt äta på Burger King istället. Till Youtube finns inga alternativ, Youtube är det enda stället på nätet där du kan nå ut till en bred publik.

Nej det är en perfekt jämförelse, det är exakt så det fungerar.

Sen visst jag håller med dig, det är ännu värre i detta fallet. Men att anse att jämförelsen är dålig är att ta i.
Citera
2019-08-05, 18:33
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Nej det är en perfekt jämförelse, det är exakt så det fungerar.

Sen visst jag håller med dig, det är ännu värre i detta fallet. Men att anse att jämförelsen är dålig är att ta i.
Det är en fullständigt kass jämförelse. Vem bryr sig om man inte får äta på McDonalds? Det finns en miljard andra restauranger.
Citera
2019-08-05, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angstfish
Är det helt fastställt att man fortfarande kommer åt SwebbTVs youtube-kanal från utländska IP-addresser?
Är så fallet kan man nog utgå från att det är regeringen eller MSB som bett Google att stänga ner kanalen.

Jag har Vpn och har testat via Staterna och olika länder inom EU, och den går ej att nå överhuvudtaget.
Så kanalen är helt nedstängd.
Citera
2019-08-05, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Det är en fullständigt kass jämförelse. Vem bryr sig om man inte får äta på McDonalds? Det finns en miljard andra restauranger.

Nej, den är en rent logiskt perfekt jämförelse.

Jag skulle personligen bry mig om mcdonalds började porta människor pga politiska åskådningar.

Det hade inte känts tryggt att bo i ett sånt samhälle.

Som något slags nordkorea.
Senast redigerad av Cxme 2019-08-05 kl. 18:40.
Citera
2019-08-05, 18:41
Medlem
okok1s avatar
Det läskiga i detta är att det är helt tyst. Staten måste erkänna vad den gör. Är det staten som har tvingat google att stänga ner kanalen? Ska staten verkligen kunna döda kanaler/medier i det dolda? Vad är detta för sjukt samhälle vi lever i?
Citera
2019-08-05, 18:53
Medlem
motarbetars avatar
Människor skriver att vår yttrandefrihet är hotad - saken är ju den att yttrandefriheten är inte hotad, den har redan tagits ifrån oss. För att den stora massan ska få reda på vad som sker så behövs det boots on the ground. Människor måste ut och demonstrera, annars kommer media aldrig ta upp detta. Och om dom nu kommer tvingas ta upp det så är det i benämningar som "högerextrema" klimatförnekare" etc. Det är en långdragen och hård väg att gå för att bort sossarna och andra globalistlakejer från makten, men kampen måste helt enkelt fortsätta även på andra plan än internet, det är den bistra verkligheten.
Citera
2019-08-05, 18:58
Medlem
Tackar
Jag o Micke W startade den 2016

Citat:
Ursprungligen postat av angstfish
Sveriges största och förmodligen mest sansade kanal inom dissidentmedia raderades nyss från Youtube av Google.

Anledningen påstås vara "Hets mot folkgrupp".

https://www.youtube.com/channel/UCD2d9CSkWXxnj3fBhEj3Pyw

Vad säger ni om detta?
Med tanke på de lösa grunder kanalen togs bort, tror ni kanalen kommer tillbaka?
Citera
2019-08-05, 19:03
Medlem
ppp333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasseArboga
Men det är ju resultatet av den fria marknaden. Det är därför det är ironiskt att kommunisthatare skriker efter kommunismfasoner när den fria marknaden gör något de ogillar, det blir typ

- Jag hatar kommunism!
*Google stänger av nazistkanal på marknadspolitiska manéer*
- Detta suger! Staten måste agera! Ta till Stalins spelbok och stäng ner den fria marknaden!
Nej det är inte fri marknad det är monopol. När staten går samman med bolag som får allt mer och mer monopol (tack vare ekonomisk särställning och ohelig allians med politiska makten) då har vi snart diktatur/fascism/kommunism. Kommunisterna är godtrogna idioter som aldrig lär sig och som kallar alla som kritiserar globalisering och diktatur för nazister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in