2019-08-06, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DJKhaled
dom är ju ett privat företag, och bryter man mot deras regler får man väl ta konsekvenserna. iom att dom verkligen blev borttagna kan det inte ha varit något vettigt på kanalen.

Varför ligger då TV4 kvar på deras sajt? De pratar ju också om politik.
Citera
2019-08-06, 16:56
Medlem
KlasseArbogas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pissbogen5
Fattar du dåligt? HMF är ett lagbrott i Sverige, hade dom brutit mot den hade de lagförts. Varför påstår du att swebbtv gjort en HMF när du inte kan lägga fram bevisen för det, och inte Google gör det heller? Du menar att Google ägnar sig åt skyddande av brottsling?

Detta:

https://www.expressen.se/nyheter/regeringen-kallar-google-och-facebook-till-mote/

Jag menar att Google inte har någon skyldighet att berätta för dig eller mig varför de stänger av någon, det är så den fria marknaden fungerar

Citat:
Ursprungligen postat av joshmark
Det finns bara två alternativ. Antingen falska massanmälningar från någon vänsterorganisation och/eller myndighet. Eller så är det regeringen som genom direkt kontakt utövat påtryckningar på Google som man har avtal med sedan några år tillbaka.

Falska massanmälningar på internet är dock oftast en sak som görs av högern så det lär inte vara så
Citera
2019-08-06, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlasseArboga
Jag menar att Google inte har någon skyldighet att berätta för dig eller mig varför de stänger av någon, det är så den fria marknaden fungerar

Så du menar att Google ska ägna sig åt skyddande av brottsling, som är ett lagbrott i sig det också?
Citera
2019-08-06, 17:03
Medlem
KlasseArbogas avatar
Citat:
Så du menar att Google ska ägna sig åt skyddande av brottsling, som är ett lagbrott i sig det också?

Jag vet tyvärr inte vad du försöker säga men jag antar att det blir någon sorts kortslutning hos kommunisthatare när såna här saker sker. I kort, Google kan ogilla färgerna på kanalens header och bestämma sig för att stänga ner kanalen utifrån det, de behöver inte ha en 'legitim' anledning då det är så den fria marknaden fungerar och om du inte är kommunist så bör du applådera detta kapitalistiska beslut
Citera
2019-08-06, 17:20
Medlem
Grinchen00s avatar
Citat:
Jag vet tyvärr inte vad du försöker säga men jag antar att det blir någon sorts kortslutning hos kommunisthatare när såna här saker sker. I kort, Google kan ogilla färgerna på kanalens header och bestämma sig för att stänga ner kanalen utifrån det, de behöver inte ha en 'legitim' anledning då det är så den fria marknaden fungerar och om du inte är kommunist så bör du applådera detta kapitalistiska beslut

Men nu är det ju inte färgerna på loggan det handlar om.

YT har ju uttryckligen, utan att visa upp några bevis, anklagat Swebbtv för ett flertal fall av Hets Mot Folkgrupp.
HMF är ett brott i svensk lag och vad YT gjort med sina obevisade anklagelser kan rimligen anses vara förtal enligt Brottsbalken 5:1
Citera
2019-08-06, 17:21
Medlem
Citat:

Detta skriver youtube när man försöker titta på deras videor:

Citat:
Kontot har avslutats på grund av upprepade eller allvarliga brott mot YouTubes policy som förbjuder hets mot folkgrupp

Nu menar du alltså att youtube ska ägna sig åt skyddande av brottsling?
Citera
2019-08-06, 17:22
Medlem
Ytterligare en svensk Youtubekanal censureras:

Citat:
Det är den invandringskritiska podden Ingrid&Maria som nu säger att man fått sitt program censurerat av Youtube.

Det handlar om ett avsnitt som lades upp i fredags, som enligt Youtube ska ha innehållit "hat" och därmed brutit mot reglerna.

Men exakt vad som varit hatiskt har Youtube inte förklarat.

– Vi bad Youtube att vara så vänliga och förklara detta, så att vi kan återkomma med en överklagan. Men med tanke på att Swebb-tv inte fått något svar på sin överklagan ännu, så har vi inga större förhoppningar om någon förklaring. Denna första varning betyder inte att vi mister vår kanal eller rätten att publicera. Det krävs flera varningar för det. Men som vi såg med Swebb-tv kan Youtube göra vad de vill, säger Ingrid&Maria i en kommentar på sin blogg.

Citat:
Flera bedömare har nu börjat likna Sverige vid en ren diktatur, inte minst eftersom det alltså var självaste regeringen som drev på den alltmer aggressiva censuren mot oliktänkande på nätet.

https://www.friatider.se/youtube-censurerar-ytterligare-kanal

Granskning Sverige, AfS, och nu Svensk Webbtelevision avstängda. Den svenska regeringen ger sig nog inte förrän all slags oppositionell kritik mot dem är borta från internet. Det är rena diktaturmetoder, precis som i gamla Sovjetunionen, Nazityskland, Östtyskland och Kina.
Citera
2019-08-06, 17:23
Medlem
KlasseArbogas avatar
Citat:
Detta skriver youtube när man försöker titta på deras videor:

Nu menar du alltså att youtube ska ägna sig åt skyddande av brottsling?

Vilken brottsling skyddar de från vad?? De har stängt av en kanal för X vilket är deras rätt, vad får dig att tro att de har någon som helst skyldighet att delge dig sina bevis??

Det verkar för mig som att du och andra bara gör hjärngymnastik för att hitta en sorts balans mellan att tycka att statligt inflytande på den fria marknaden är dåligt samtidigt som ni nu anser att den fria marknaden behöver mer statligt inflytande och att den inte bör få agera som den är skapt att göra
Citera
2019-08-06, 17:28
Medlem
Citat:
Vilken brottsling skyddar de från vad?? De har stängt av en kanal för X vilket är deras rätt, vad får dig att tro att de har någon som helst skyldighet att delge dig sina bevis??

Det verkar för mig som att du och andra bara gör hjärngymnastik för att hitta en sorts balans mellan att tycka att statligt inflytande på den fria marknaden är dåligt samtidigt som ni nu anser att den fria marknaden behöver mer statligt inflytande och att den inte bör få agera som den är skapt att göra

HMF är ett brott i Sverige. Raderar Google bevisen eller undanhåller dem så är det skyddande av brottsling:

Citat:
Skyddande av brottsling är ett brott enligt 17 kap 11 § brottsbalken.
Brottet kan bestå i att man hjälper den som begått ett brott undkomma eller genom att undanröja bevis.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Skyddande_av_brottsling
Citera
2019-08-06, 17:33
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:

Du tror inte att Google är skyldiga att delge polis bevis på kriminella handlingar?
Citera
2019-08-06, 17:45
Medlem
KlasseArbogas avatar
Citat:
HMF är ett brott i Sverige. Raderar Google bevisen eller undanhåller dem så är det skyddande av brottsling:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Skyddande_av_brottsling

Och du menar att såvida du personligen inte tar del av bevisen så måste de vara undanhållna?
Citera
2019-08-06, 17:51
Medlem
Citat:
Och du menar att såvida du personligen inte tar del av bevisen så måste de vara undanhållna?

YT stängde av swebbtv pga HMF som de själva skriver:

Citat:
Kontot har avslutats på grund av upprepade eller allvarliga brott mot YouTubes policy som förbjuder hets mot folkgrupp

HMF är ett brott. Undandhåller Google bevisen från polisen så begår dom lagbrottet 'skyddande av brottsling'. Frågor på detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in