2019-08-05, 08:15
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Nej. Har ingenting med kunskaper att göra.

Hon har asperger och selektiv mutism. Så hon kan inte debattera på riktigt samma sätt som andra.
Greta svarar inte heller på frågor där hon ombeds utveckla sitt resonemang.
Då hänvisar hon till att hon bara är ett barn.
Har hon någon gång hänvisat till att hon har asperger och selektiv mutism?
2019-08-05, 08:19
Medlem
Citat:
Jag har postat ett inlägg om det förut. Finns här:

(FB) Greta Thunberg (klimataktivist)

Som du ser så ligger Greta skyhögt över skolans snitt.

Det handlar om Greta.

Någon undrade varför Greta blivit så stor och jag förklarade att det handlar om en kombination av saker. Jag jämförde med Elvis och undrade varför just han blev stor. Personen svarade att han kunde sjunga, men det var fel svar. Eller snarare otillräckligt svar.

Även i hans fall var det en kombination av saker. Precis som fallet är med Greta.

Greta är inte känd enbart för att hon intresserar sig för klimatet. Nej, det är mängder med faktorer som ligger bakom att hon är känd. Några av faktorerna verkar du ha hittat i inlägget ovan...

( (FB) Greta Thunberg (klimataktivist) )
Greta har blivit uppmärksammad för hon påminner om den lillasyster som vi aldrig haft.
2019-08-05, 08:20
Medlem
Clawdices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UpAndGo2
Heja Greta och segla lugnt där ute på havet! Du behövs i en värld där människor inte förstår eller vill veta av att det finns stora problem med människans påverkan på klimatet.
Dessa personer finns i tredje världen. Åk till landsbygden i Sydostasien, Afrika och till och med Kina och Indien. Folk slänger kemikalier i floden de dricker ur.

De som debatterar här vet helt säkert att det är dåligt att dricka kemikalier etc.

Vi är många som är emot hur klimatfrågan ”diskuteras” och vad globalisteliten kommer med för ”lösningar”. Vi är generellt betydligt mer mottagliga för era argument än tvärtom.
2019-08-05, 08:27
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Greta svarar inte heller på frågor där hon ombeds utveckla sitt resonemang.
Då hänvisar hon till att hon bara är ett barn.
Har hon någon gång hänvisat till att hon har asperger och selektiv mutism?

Hon har pratat om det i intervjuer, vid upprepade tillfällen.

Men jag vet inte om hon har duckat för en fråga genom att hänvisa till det.
2019-08-05, 08:34
Medlem
Citat:
Jag har postat ett inlägg om det förut. Finns här:

(FB) Greta Thunberg (klimataktivist)

Som du ser så ligger Greta skyhögt över skolans snitt.

Tack -Info-, det hade jag helt missat! Jag hade tänkt fråga på vilket sätt ett skyhögt betyg på en random högstadieskola i Södertälje krattar manegen för en toppkarriär inom FN, men googlade i stället vidare på skolan.

Citat:
https://lararnastidning.se/kringlaskolan-gar-mot-strommen/

Av Kringlaskolans 378 elever har 75 procent ett annat modersmål än svenska.

Jaha, det kanske gör att man inte kan jämföra den rakt av med andra skolor, eller? Skolor med så pass låg andel modermålstalare har en tendens att få ganska låga betyg.

Citat:
Enligt Sirkka Persson är det en populär skola och en kötid på mellan två och tre år är inte ovanligt. Som på de flesta fristående skolor är urvalsreglerna kötid och syskonförtur.

Omöjligt syskonförtur i Gretas fall, knappast heller kötid. Troligare ettriga föräldrar.

Var det inte du som vid upprepade tillfällen påpekat att Greta återgått till en "vanlig" skola? Enligt Facebook-sidan låter det inte så. Rektorn:

Citat:
Som rektor på Kringlaskolan har och har jag haft flera personal anställda med npf. Inte som lärare kanske du tänker men jo, även som lärare. Det har varit personer med dyslexi, adhd, asperger, add och även med kombinationer som både dyslexi och adhd.

Något som är riktigt viktigt är att visa att vi inte definierar någon utifrån dennes npf och att vi ser det som vårt ansvar att inte funktionsnedsättning ska få bli till funktionshinder.

Vi önskar också få våra elever (och föräldrar) att inte ha npf som ”ursäkt” för att begränsa sig eller för sitt uppförande på olika sätt. Vi lyfter ofta att npf kan vara en förklaring men inte en sk ursäkt.

Med denna vetskap är det viktigt att förstå att ju yngre eller mer omogen en person är ju svårare kan det vara att själv hantera sin npf. Därför är det så viktigt att omgivningen har kunskap om det. Särskilt vi som arbetar i skolan. Vi har stort ansvar som jag tidigare skrev att kompensera för nedsättningar så de inte blir till hinder för våra elever.
2019-08-05, 08:37
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Hon har pratat om det i intervjuer, vid upprepade tillfällen.

Men jag vet inte om hon har duckat för en fråga genom att hänvisa till det.
Enligt Greta kan diagnoserna vara superkrafter.
Hon hänvisar öht tagit inte till dem. Hon drar barnkortet.
https://www.instagram.com/p/BvviCzVhKpk/
2019-08-05, 08:39
Medlem
Livsstilsparasits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clawdice
Dessa personer finns i tredje världen. Åk till landsbygden i Sydostasien, Afrika och till och med Kina och Indien. Folk slänger kemikalier i floden de dricker ur.

De som debatterar här vet helt säkert att det är dåligt att dricka kemikalier etc.

Vi är många som är emot hur klimatfrågan ”diskuteras” och vad globalisteliten kommer med för ”lösningar”. Vi är generellt betydligt mer mottagliga för era argument än tvärtom.

Rätt! Med tanke på hur människan använder jordens resurser är det osannolikt att det inte skulle påverka miljön globalt på något sätt. Men Greta-fenomenet fokuserar bara på en enda utsläppskälla, och ingen vet varför just koldioxiden skulle vara avgörande.

Människan har problem med att vi kollektivt tror att vi förstår mer än vi faktiskt gör. Miljön är inget undantag. Går civilisationen under av miljöförstöring, är det mer sannolikt att det är av någon orsak vi inte känner till.
2019-08-05, 08:57
Medlem
Picamagpies avatar
Greta säger: Utan mina diagnoser hade jag aldrig börjat skolstrejka. Då hade jag varit varit som alla andra.

Utan hennes diagnoser så hade hon inte trott på spöken och varit frisk som alla andra.
2019-08-05, 09:03
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Enligt Greta kan diagnoserna vara superkrafter.
Hon hänvisar öht tagit inte till dem. Hon drar barnkortet.
https://www.instagram.com/p/BvviCzVhKpk/
Med tanke på Gretas tweetande så borde besvarandet av frågor gå som en dans. Det är hennes ” specialintresse” enligt sekten och Greta är oerhört insatt har vi fått veta.
Men tydligen så är det tvärstopp, då är den snart myndiga Greta ett litet barn.
2019-08-05, 09:05
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Greta är ett mindre problem för mig än alla idioter som vurmar för människan. Trodde inte det fanns så många korkskallar men det gjorde det. Sen att hon ser fördjävlig ut är en sak men onekligen rolig att titta på.

Att Greta är 16 år och lovlig men ser ut att vara mellan 9-11 år lockar nog en hel del människor med lite udda böjelser.
Hur hon ser ut kan hon ju dock inte rå för men när hon själv kallar sina flätor och sina barnkläder för "varumärke" så kan man ju undra.

Jag hoppas av hela mitt hjärta att detta barn kommer helskinnad ur hela den här galna cirkusen.
2019-08-05, 09:17
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tagelapa
Att Greta är 16 år och lovlig men ser ut att vara mellan 9-11 år lockar nog en hel del människor med lite udda böjelser.
Hur hon ser ut kan hon ju dock inte rå för men när hon själv kallar sina flätor och sina barnkläder för "varumärke" så kan man ju undra.

Jag hoppas av hela mitt hjärta att detta barn kommer helskinnad ur hela den här galna cirkusen.
”Varumärket” är själva grejen. Folk får inte och många vågar inte ifrågasätta barn eller dom som ser ut som barn. När hon mognat och ser ut som en kvinna så är cirkusen slut. Då kanske hon förstår också att hon blivit utnyttjad.
2019-08-05, 09:25
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
”Varumärket” är själva grejen. Folk får inte och många vågar inte ifrågasätta barn eller dom som ser ut som barn. När hon mognat och ser ut som en kvinna så är cirkusen slut. Då kanske hon förstår också att hon blivit utnyttjad.
Det är om mindre än 1,5 år, inte undra på att Greta och sekten har bråttom.
Skall den vuxna och myndiga Greta sitta och skolstrejka? Vägra svara på frågor med hänvisning till att hon är ett barn?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in