2019-08-05, 01:53
Medlem
Sho-zs avatar
Det har ju visats upp en hel del bilder av BS där han poserar i militära kläder och bl a gasmask etc, samt visar upp en liten samling knivar å machete bland naziflaggor.
Så chansen finns ju att dom är en aning rustade i form av kläder, knivar och andra vapen.
Citera
2019-08-05, 02:01
Medlem
Sho-zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hahaha, sätt på kaffet. Ögonen ramlar ihop snart av att vänta på RCMP. Men det är lite förena nytta med nöje under väntetiden.
Mannitoba har granskats minutiöst från allt till parasiter i tarmen till en åktur över provinserna.

Är de döda?
Har de hittat bara en?

Om vi leker med tanken att dom har hittat en kropp, men att det är nån annan stackare som fallit ur sin båt.
Snackar vi tbx på ruta 1 då eller? 😳
Citera
2019-08-05, 02:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sho-z
Om vi leker med tanken att dom har hittat en kropp, men att det är nån annan stackare som fallit ur sin båt.
Snackar vi tbx på ruta 1 då eller? 😳
Jakten fortsätter. Om de endast hittar en död. Rena Twin Peak.
Problemet är tidsförskjutningen när det är live jakt. Får kolla GMT nästa gång innan man intresserar sig.

Om de väntar på pressmeddelande så kan man ju omöjligt nanna. Inte får pressen vara där heller så man kan inte gissa nåt via nån begravningsbil.
Citera
2019-08-05, 02:19
Medlem
Citat:
Hahaha, sätt på kaffet. Ögonen ramlar ihop snart av att vänta på RCMP. Men det är lite förena nytta med nöje under väntetiden.
Mannitoba har granskats minutiöst från allt till parasiter i tarmen till en åktur över provinserna.

Är de döda?
Har de hittat bara en?

Jag undrar om inte dom (RCMP) är sparsam om information tills dom genomsökt samtliga aktuella spotar i området. Dessa två ynglingar kan få information utifrån. Åtminstone går det inte att utesluta.

Nattugglan, när brukar en dagssammanfattning dyka upp?
Citera
2019-08-05, 02:19
Medlem
Sho-zs avatar
Citat:
Lätt ligger du med mobilen sen och glor under täcket. Hahaha.

Media sa att de väntade på update sen från dagens äventyr.
Nu är det 2 timmar sen de började packa ihop och det är sen drygt en timme till Gillam.
Hahaha. Ja, det är inte lätt att stänga av nu.
Och jag kom att tänka på det där tyska paret som hade blivit av med sin kanot i vildmarken och vandrat i 10-11 dagar tills dom nådde civilationen.
Förmodligen mer vana vid naturen, men en psykopats vilja kan vara benhård så... Fan, jag vet inte!!!!! Haha
Citera
2019-08-05, 02:21
Medlem
Sho-zs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag undrar om inte dom (RCMP) är sparsam om information tills dom genomsökt samtliga aktuella spotar i området. Dessa två ynglingar kan få information utifrån. Åtminstone går det inte att utesluta.

Nattugglan, när brukar en dagssammanfattning dyka upp?
Fast.. om dom (RCMP) är aktsamma för att killarna ska få info utifrån så betyder det att dom lever och RCMP kammade hem noll.
Citera
2019-08-05, 02:28
Medlem
Citat:
Fast.. om dom (RCMP) är aktsamma för att killarna ska få info utifrån så betyder det att dom lever och RCMP kammade hem noll.

Nja, det kan dom knappast veta än. Dom garderar sig väl för alla eventualiteter. Så länge dom inte är bekräftat döda är dom vid liv. Tålamod.
Citera
2019-08-05, 02:45
Medlem
Sho-zs avatar
Jag tror vi blir lite besvikna.
Det är alldeles för mkt vatten att kolla av på så kort tid. Det känns som man avslutat pga mörkret.
The legend of baby hands lives on.
Citera
2019-08-05, 02:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Sista jordnöten tog just slut ... sugit ur innehållet läänge. Nu blir det tufft. En sipp drickyoghurt kanske hjälper ...
Har kollat runt nyss men intet nytt, får nog känna mig besegrad och kolla status imorrn.
Jag ser inget lik iaf.
https://pbs.twimg.com/media/EBKUlMlXkAIhil3.jpg

Det är ambivalent. Det vore bra om dom fick napp så jakten tog slut - men samtidigt vill jag de ska leva och förtälla vad i h-e de hållit på med och ställas inför rätta.
Undrar osökt vad det här projektet kostar. Bara upptankningen av Hercules var stoora summor.

Området som sökts av runt Gillam är lika stort som skåne. Typ.

Nä, nu bli're g'natt. Ögonen faller ihop.
Citera
2019-08-05, 02:56
Medlem
Citat:
Jag tror vi blir lite besvikna.
Det är alldeles för mkt vatten att kolla av på så kort tid. Det känns som man avslutat pga mörkret.
The legend of baby hands lives on.

Det klaras inte av på en dag förstås, ge det ett par dagar. Det är ingen liten vattenpöl dom skall undersöka.
Citera
2019-08-05, 12:19
Medlem
zxcvb45s avatar
Undra om amerikansk polis hade jobbat effektivare, Fbi tex.
Citera
2019-08-05, 12:53
Medlem
Lonnrots avatar
Det tycks finnas lite stöd för uppgiften att roddbåten inte legat på platsen där den hittades sen tidigare, dvs att den spolats upp i närtid. Globe and Mail:

”The rowboat was found about 70 kilometres north of Gillam, by road, and about 13 kilometres from where police believe the fugitives torched the grey Toyota. The boat had washed up in an area known as the lower Limestone rapids, near the Keewatinoow converter station.

Officers did not find anything near the boat Friday night except for a red-and-white water container. The police had last scoured the area by air three or four days earlier.

Länken till den: https://www.theglobeandmail.com/canada/article-rcmp-divers-to-begin-searching-river-near-gillam-after-finding-rowboat/

Huruvida flygspaningen tidigare lagt märke till båten eller ej tycks dock — alltså om man vet att den inte låg där redan då — vara lite osäkert. Den kan ju säkert vara svår att upptäcka.

Om båten hamnat där nyss ökar ju chanserna att grabbarna använt den. Omvänt måste man då fråga sig var de kommit över den. Användningsområdet för såna bör ju vara högst begränsat just kring nedom dammarna, om än inte obefintligt. Inte verkar det vara en utplacerad livräddningsbåt heller. Men det kan ju för all del vara ett arbetsredskap som legat på stranden tillgängligt. I hopp om att ingen får för sig att sätta ut den i strömfåran ovh hoppa i den. Eller använts av lokalbefolkningen för att exv kunna nå ideala fiskeställen eller ta sig torrskodda till småöar i floden o liknande. Det tycks ju på satellitkarta finnas en del akvatiska inrättningar nedom dammarna, ev för provtagning, test eller odlingar el dyl för att övervaka själva anläggningens beständighet och växtlighet o djurliv — vilka kanske kräver en liten båt för skötseln.
Senast redigerad av Lonnrot 2019-08-05 kl. 13:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in