2019-08-05, 00:06
Medlem
Tragisk och hemskt.
Det som sticker ut är att de var vänner, att bo cyklade iväg med gm tidigare under kvällen samt att det var flera hugg.
Nån sån sjuk mekanism verkar ju finnas bland folk som mördar eller skadar personer de eg tycker om, typ håller i lite för hårt eller om du lämnar mig ska ingen annan få ha dig heller. Typ att det är så smärtsamt att inse att personen är på väg bort så de gör helt galna saker. I det vär fallet skulle de börja gymnasiet så förändringar var antagligen på väg speciellt om bo ev var den sociala av dem. Men.. det är bara en vild gissning.
Senast redigerad av Smocki 2019-08-05 kl. 00:32.
Citera
2019-08-05, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smocki
Tragisk och hemskt.
Det som sticker ut är att de var vänner, att bo cyklade iväg med gm tidigare under kvällen samt att det var flera hugg.
Fanns ett fall för några år sen med en kille i bromma i ungefär samma ålder som slog sin tjejkompis i huvudet med en hammare hemma hos sig. Han tog sitt eget liv efter. Tjejen överlevde med svåra skador. Har för mig att bakgrunden var att killen som var blyg och lite introvert var olyckligt kär i tjejen som var utåtriktad. De var vänner och umgicks i nåt litet gäng där ingen anade att gm hade något knas i skallen. Iaf kom att tänka på det fallet. Nån sån sjuk mekanism verkar ju finnas bland folk som mördar eller skadar personer de eg tycker om, typ håller i lite för hårt eller om du lämnar mig ska ingen annan få ha dig heller. Typ att det är så smärtsamt att inse att personen är på väg bort så de gör helt galna saker. I det vär fallet skulle de börja gymnasiet så förändringar var antagligen på väg speciellt om bo ev var den sociala av dem. Men.. det är bara en vild gissning.

Det var inte Bromma utan Ekerö.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kafu
Jag vet inte om påstådd GM Jack Lindblom är av tattarsläkt, men man får många träffar när man googlar på namnet Lindblom och tattare respektive resande.

Jag känner individer som heter Lindblom, och de är långt ifrån några tattare. Sen om det har varit en tattarsläkt långt tillbaka har jag ingen aning om. Frågan är vad det skulle ha för relevans i detta fallet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ehuru
Du är riktigt obegåvad "mörkerman"... Gossen J.L. är inne för en p-sjua och det lär väl bli en stor/grundlig undersökning efter den... Föräldrarna utestängda från förhandlingen... Någon vet bra jävla mycket mer än du !

Naturligtvis vet insatta väsentligt mer än någon här gör. Det säger väl sig självt, eller hur? Sedan kommer du konstant med plattityder som påpekar det uppenbara, dock kan du ändå inte dra rätt slutsatser. Naturligtvis kommer de att begära en sk. paragraf 7 läkarundersökning för att fastställa om personen lider av någon form av psykisk störning eller ej. Det är ytterst avgörande karaktär för framtida beslut. Det handlar om ett tämligen ovanligt brott, inte ett snatteri. Det vore ju tjänstefel att inte utreda GM läkarmässigt.

Att föräldrarna också är utestängda från förhör mm. är också ganska självklart. Det handlar om ett dråp/mord där deras son är huvudmisstänkt. GM företräds givetvis av en annan utsedd person under förhören.

Citat:
Ett "bryt" är att passera en gräns för att stjäla... en "hagalundsnyckel" är en kofot... jävligt stor skillnad på inbrott och stöld - snorunge 😂😂😂.
Kul för dig att komma till kompisarna med två nya ord 🇸🇪🇸🇪🇸🇪
Sorry O.T. igen moderator 👍

Jag vet inte varför du är så otroligt respektlös och nedlåtande hela tiden? Kallar jag dig för okvädningsord på samma sätt?

Jag har god koll på terminologin, och om du tror att kriminella säger att de gör ett "bryt" när de går och snor en handväska i en butik så är du helt ute och cyklar. Frågar du en kriminell om vad det innebär att göra ett "bryt" så tror jag nog det allmänna svaret är att göra ett inbrott- eller på annat sätt ta sig obehörigt in för att stjäla saker.

Samma sak kvarstår. Vem tusan gör ett "bryt" (där man bara kan gå rakt in och vem som helst kan göra vad de känner för) på en avställningsplats/soptipp för att stjäla? Med en yxa som redskap...för att göra något oklart? Som sagt, det är ingen avancerad återvinningscentral utan typ den enklaste formen av tipp där inget av värde finns. Men vad vet jag, grabbarna kanske hade en vurm för gamla däck eller Electrolux tvättmaskiner?

Sist men inte minst så tyder ju ditt språk på att du själv inte direkt är lastgammal. Ingen "vuxen" kallar någon för en snorunge. Vilket med stor sannolikhet pekar på att jag nog är väsentligt mycket äldre än vad du är.

*Check please* *drops mic*
Citera
2019-08-05, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Har du citerat fel inlägg? Jag ägnar inte en stavelse åt rubricering (mord eller dråp), planerat eller icke planerat, ev. mordvapen osv????

Nej, men notera att jag citerade två personer. Era inlägg var inom samma område, även om det var den andre som spekulerade kring häktningen. Jag ber om ursäkt för eventuella missförstånd!
Citera
2019-08-05, 00:11
Medlem
Kollade klippet med advokaten. Han vill inte uttala sig om sin klients hälsa eller om han ångrar sig. Lite märkligt faktiskt. Jag får en känsla av att det här handlar om olycklig kärlek på ena eller det andra sättet.
Citera
2019-08-05, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Det var inte Bromma utan Ekerö.

Just det sorry, de gick skolan i bromma kanske. Aja nåt som är likt det här iaf, omständigheterna kanske mem kan ju vara nåt annat motiv.
Citera
2019-08-05, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loopos
GM kan ju vara född senare på året (inte fyllt 16 år än) och finns då inte med på såna sidor.
2003-06-17.
Citera
2019-08-05, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smocki
Just det sorry, de gick skolan i bromma kanske. Aja nåt som är likt det här iaf, omständigheterna kanske mem kan ju vara nåt annat motiv.
Fel där också. Lite försiktigare med uppgifter kanske?
Citera
2019-08-05, 00:27
Medlem
Kan mycket väl handla om kärlek mellan dem som gått snett. Den ena befarade att den andre skulle komma ut ur garderoben som homo och därmed avslöja båda två.
Citera
2019-08-05, 00:28
Medlem
Troians avatar
Citat:
GM tattarsläkt, ingen politiker i familjen vad jag kan se👍🇸🇪

Varifrån kommer din uppgift?
Citera
2019-08-05, 00:28
Medlem
Den JL som är aktiv med brommapojkarna ser ganska mjuk och snäll ut. Ser i blicken att han kan ha lite identitetsproblem.
PP beskrivs som en estet som säkert är en omskrivning för att han var känslig, kanske lite feminin. (Många estetiskt lagda misstar sin konstnärliga läggning för homosexualitet och tar på sig den identiteten helt i onödan. Det är sorgligt, att man måste vara rätt macho för att ses som heterosexuellt manlig.)

Skulle tippa att båda har/hade identitetsproblem. Om det varit obesvarad attraktion ser jag två alternativ:
1) PP gjorde närmanden och JL blev äcklad och fick raseri-utbrott. Kanske blev han arg över att han själv reagerade sexuellt fysiskt, utan att kunna styra det.
2) Eller så gjorde JL närmanden för att han tolkade PP:s estetiska personlighet som feminin. PP blev chockad och JL trodde att PP nu skulle sprida rykten om JL, om saker han ville hålla hemligt, dvs sina avvikande erotiska drifter.
Senast redigerad av monotyp 2019-08-05 kl. 00:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in