Citat:
Ursprungligen postat av
ehuru
Du är riktigt obegåvad "mörkerman"... Gossen J.L. är inne för en p-sjua och det lär väl bli en stor/grundlig undersökning efter den... Föräldrarna utestängda från förhandlingen... Någon vet bra jävla mycket mer än du !
Naturligtvis vet insatta väsentligt mer än någon här gör. Det säger väl sig självt, eller hur? Sedan kommer du konstant med plattityder som påpekar det uppenbara, dock kan du ändå inte dra rätt slutsatser. Naturligtvis kommer de att begära en sk. paragraf 7 läkarundersökning för att fastställa om personen lider av någon form av psykisk störning eller ej. Det är ytterst avgörande karaktär för framtida beslut. Det handlar om ett tämligen ovanligt brott, inte ett snatteri. Det vore ju tjänstefel att inte utreda GM läkarmässigt.
Att föräldrarna också är utestängda från förhör mm. är också ganska självklart. Det handlar om ett dråp/mord där deras son är huvudmisstänkt. GM företräds givetvis av en annan utsedd person under förhören.
Citat:
Ursprungligen postat av
ehuru
Ett "bryt" är att passera en gräns för att stjäla... en "hagalundsnyckel" är en kofot... jävligt stor skillnad på inbrott och stöld - snorunge 😂😂😂.
Kul för dig att komma till kompisarna med två nya ord 🇸🇪🇸🇪🇸🇪
Sorry O.T. igen moderator 👍
Jag vet inte varför du är så otroligt respektlös och nedlåtande hela tiden? Kallar jag dig för okvädningsord på samma sätt?
Jag har god koll på terminologin, och om du tror att kriminella säger att de gör ett "bryt" när de går och snor en handväska i en butik så är du helt ute och cyklar. Frågar du en kriminell om vad det innebär att göra ett "bryt" så tror jag nog det allmänna svaret är att göra ett inbrott- eller på annat sätt ta sig obehörigt in för att stjäla saker.
Samma sak kvarstår. Vem tusan gör ett "bryt" (där man bara kan gå rakt in och vem som helst kan göra vad de känner för) på en avställningsplats/soptipp för att stjäla? Med en yxa som redskap...för att göra något oklart? Som sagt, det är ingen avancerad återvinningscentral utan typ den enklaste formen av tipp där inget av värde finns. Men vad vet jag, grabbarna kanske hade en vurm för gamla däck eller Electrolux tvättmaskiner?
Sist men inte minst så tyder ju ditt språk på att du själv inte direkt är lastgammal. Ingen "vuxen" kallar någon för en snorunge. Vilket med stor sannolikhet pekar på att jag nog är väsentligt mycket äldre än vad du är.
*Check please* *drops mic*