2019-08-04, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
fd simmare iaf. Simmade i 12 års åldern i Danderyd sim.

Jaha, ja han kan ju ha slutat innan han kom upp i tävlingsnivå eller valt att bara träna.
Citera
2019-08-04, 19:19
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleipner08
Om den som ska utredas transporteras hen till rättsmedicinalverket=Helix

https://www.rmv.se/verksamheter/rattspsykiatri/paragraf-7-undersokning/

Vet inte om det finns speciella rutiner för minderåriga , har för mig att jag läste det någonstans
och med tanke på hans ringa ålder så kommer det inte att bli mycket till straff utan mer troligt att soc får ta över uppföljning av denne lille gosse
Citera
2019-08-04, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ehuru
Du är för härlig... Sattelitbild 😂 tror du att den.är momentan eller 😂😂😂 Prova att gå ut och vinka i luften... googla och se om du kom med på bild 😂😂😂.
Var läser du att grabbarna varit och badat? Media rapporterar att mordet skett nära ett badområde (ett badområde som är svartlistat av Sollentuna kommun då vattnet är bajsförorenat)? Mordet har skett på mark där det förvaras saker som är långt mer intressant för en äventyrlig sextonåring än vad det är för honom att bada i romers avföring under solnedgågen vilken inte kan ses på den stranden...
Ska vi säga så 🤔

Jag ger upp, du vägrar att ens försöka ta till dig det jag har skrivit.

Det är ju för tusan inte JAG som kommer med egenhändigt påhittade uppgifter.

LÄS VAD DET STÅR!

"Enligt uppgifter är de inblandade vänner, och de ska ha cyklat tillsammans till en badsjö tidigare under kvällen. Den misstänkta mordplatsen ligger i ett öde område på en höjd, några hundra meter från badsjön."

Vad är det som är så förbannat svårt att ta in med den informationen? De har cyklat tillsammans till Rösjöbadet. Sedan står det att mordplatsen ligger på en höjd några hundra meter från badsjön.

Trots att den där texten har citerats flera gånger skiter du fullständigt i det. Det är än en gång inte mitt påhitt, utan det där är befintliga uppgifter om händelsen.

Jag tar mig för pannan....det ovan nämnda är ju inga spekulationer, utan fakta. Släpp det där med att sjön är avstängd (snarare så att kommunen avråder från bad) och att romer har skitit i vattnet. Skit fullständigt i allt med bad. Faktum kvarstår att de FÖRST cyklade till Rösjöbadet vid 18-tiden. Någonstans efter det har de förflyttat sig vidare till mordplatsen.

Kolla även förbannat noga på satellitbilden, tycker du att platsen ser fenomenalt spännande ut? Inte ens den mest uttråkade tonåringen i världen skulle åka till en soptipp utan något av värde och spendera ett par timmar där. Sedan det där med "bryt". Än en gång, vad är det de ska göra inbrott i? En gammal tvättmaskin? Det finns INGA fastigheter på höjden. Det är en massa skrot som är uppställt...och än en gång, bara en genuin dåre tar med sig enbart en yxa som inbrottsverktyg.
Citera
2019-08-04, 19:28
Medlem
ehurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkman74
Jag ger upp, du vägrar att ens försöka ta till dig det jag har skrivit.

Det är ju för tusan inte JAG som kommer med egenhändigt påhittade uppgifter.

LÄS VAD DET STÅR!

"Enligt uppgifter är de inblandade vänner, och de ska ha cyklat tillsammans till en badsjö tidigare under kvällen. Den misstänkta mordplatsen ligger i ett öde område på en höjd, några hundra meter från badsjön."

Vad är det som är så förbannat svårt att ta in med den informationen? De har cyklat tillsammans till Rösjöbadet. Sedan står det att mordplatsen ligger på en höjd några hundra meter från badsjön.

Trots att den där texten har citerats flera gånger skiter du fullständigt i det. Det är än en gång inte mitt påhitt, utan det där är befintliga uppgifter om händelsen.

Jag tar mig för pannan....det ovan nämnda är ju inga spekulationer, utan fakta. Släpp det där med att sjön är avstängd (snarare så att kommunen avråder från bad) och att romer har skitit i vattnet. Skit fullständigt i allt med bad. Faktum kvarstår att de FÖRST cyklade till Rösjöbadet vid 18-tiden. Någonstans efter det har de förflyttat sig vidare till mordplatsen.

Kolla även förbannat noga på satellitbilden, tycker du att platsen ser fenomenalt spännande ut? Inte ens den mest uttråkade tonåringen i världen skulle åka till en soptipp utan något av värde och spendera ett par timmar där. Sedan det där med "bryt". Än en gång, vad är det de ska göra inbrott i? En gammal tvättmaskin? Det finns INGA fastigheter på höjden. Det är en massa skrot som är uppställt...och än en gång, bara en genuin dåre tar med sig enbart en yxa som inbrottsverktyg.
Där på brytområdet finns en YXA... och efter lite rus i skymundan med en aspergerkompis i psykos...Vad tycker du... ska vi stoppa där🤔 Eller är jag inte lika påläst som du 😂🇸🇪
Citera
2019-08-04, 19:30
Medlem
TaxenSixtens avatar
Man kan ju tänka sig att BO flydde från badplatsen till brottsplatsen med GM efter sig och blev upphunnen och yxad bakifrån. Därav konstig BP. Nyfiken om GM är samma person som finns på bild på brommagymnasternas sida.
Citera
2019-08-04, 19:32
Medlem
ehurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Man kan ju tänka sig att BO flydde från badplatsen till brottsplatsen med GM efter sig och blev upphunnen och yxad bakifrån. Därav konstig BP. Nyfiken om GM är samma person som finns på bild på brommagymnasternas sida.
Blir ingen GW av dig med den retoriken 😂
Citera
2019-08-04, 19:40
Medlem
FetFransyskas avatar
GMs info på instagram är nu redigerad. Snapchat ID borttaget.
Citera
2019-08-04, 19:41
Medlem
JohnDillingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetFransyska

Blir ändå inget snappande på ett bra tag.
Citera
2019-08-04, 19:46
Medlem
Ändrad? Ser ingen skillnad...

Citat:
Ursprungligen postat av FetFransyska
Citera
2019-08-04, 19:48
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Tyvärr har fokus blivit att grabbarna cyklat til en sjö för att bada... Gossarna har cyklat till en för dem intressant brytplats några hundra meter ifrån en sjöstrand och vatten vilken romer och annat campingpack använder som toalett. Ska vi säga så🤔🇸🇪. Om det var bada som var intressant så finns det gott om mycket mer närma stränder/klippor i Edsviken och Stocksund

Okej! Då hänger jag med. Jag vet väldigt lite om det geografiska området. Kanske de innan denna sjöstrand som du nämner, cyklat längs med sjön där det finns grillplats. Isåfall kan de ha haft planer på att göra upp eld där. Isåfall är det inte helt orimligt att de hade med sig en yxa på sin färd. Oavsett; det kommer bli viktigt för utredarna att kunna avgöra var de höll hus innan de hamnade vid mordplatsen.

Om adressen som nämts i tråden stämmer: Hur lång tid tar isåfall en cykelfärd från den adress och fram till denna obadvänliga sandstrand?
Citera
2019-08-04, 19:53
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Vet inte om det finns speciella rutiner för minderåriga , har för mig att jag läste det någonstans
och med tanke på hans ringa ålder så kommer det inte att bli mycket till straff utan mer troligt att soc får ta över uppföljning av denne lille gosse

Det blir i alla fall oavsett ålder en rättspsykiatrisk undersökning och utvärdering. Behöver hen vård så blir det vård oavsett ålder var hen frisk vid tillfället så blir det LVU.
Citera
2019-08-04, 19:53
Medlem
Citat:
Du är för härlig... Sattelitbild 😂 tror du att den.är momentan eller 😂😂😂 Prova att gå ut och vinka i luften... googla och se om du kom med på bild 😂😂😂.
Var läser du att grabbarna varit och badat? Media rapporterar att mordet skett nära ett badområde (ett badområde som är svartlistat av Sollentuna kommun då vattnet är bajsförorenat)? Mordet har skett på mark där det förvaras saker som är långt mer intressant för en äventyrlig sextonåring än vad det är för honom att bada i romers avföring under solnedgågen vilken inte kan ses på den stranden...
Ska vi säga så 🤔
Bada tror jag inte de tänkte. Vid sidan av badet finns en campingplats och känt sedan många år brukar både turistande tyskar och andra utlänningar diskret gå ned och tömma sin husvagnstoalett i sjön. Folk i närheten känner till att vattnet knappast är till för att bada i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in