2019-08-04, 15:58
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jibberfitz88
Sök hjälp själv. Ställ dig i kön redan idag, i morgon kan det vara försent!
Och du, det heter "inte alla hästar hemma". Bra att veta nästa gång du ska spela allan.
Kan du dra åt helvete? Du förstör tråden.
Någon som vet om GM är samma kille som håller på med gymnastik?
Och kan alla sluta svara knäppskallarna tack.
Citera
2019-08-04, 16:03
Medlem
Jag var förbi mordplatsen tidigare idag och det fanns inte ett spår av att någonting hänt på platsen, det var så att jag började ifrågasätta om något hänt där överhuvudtaget, någonsin.

Vidare så är det intressant att en del verkar tro, eller hoppas, att det bara var av en händelse det skedde, mordet. Att man bara, av en olycklig slump, hade med sig en yxa och därefter råkade mörda någon i något olyckligt och förvirrat tillstånd.

Fråga: Är det inte så att fler är skrivna på gärningsmannens adress än modern?

Kommer han att kallas för ”Jack The Cutter” nu?
Citera
2019-08-04, 16:12
Medlem
Flor-Idas avatar
Efter dagens häktningsförhandling tolkar jag det som att mordet var planerat.

1. Det krävs synnerliga skäl för att häkta en underårig, vilket rätten anser att det finns. Försvararen argumenterar inte emot. Det skulle han gjort om GM t.ex hävdat att det var en olyckshändelse. Jag tror att GM erkänt planerat mord.

2. Rätten anger att det finns risk för fortsatt brottslighet. Min misstanke är att GM uttalat hot mot andra, antingen mot specifika personer eller en grupp, exempelvis HBTQ.
Citera
2019-08-04, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Någon som vet om GM är samma kille som håller på med gymnastik?

Simning har nämnts om det är sant
låter jag va osagt.

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
bland alla 16-åringar är inte vissa saker helt OK. Vet att PP varit utsatt för trakasserier i samband med att han tränade simning,.
Men drar inte mer nu. Vet inte hur det varit senaste åren då det var två år sedan jag talade med hans far om detta
Citera
2019-08-04, 16:27
Medlem
SurTrollets avatar
Ursäkta mig som inte riktigt förstått....

-GM svensk och BO utlandsfödd?
....följdfrågan lyder (om nu BO var utlandsfödd); - var det då en ensamkommande eller hade BO familj här i landet?
Senast redigerad av SurTrollet 2019-08-04 kl. 16:29.
Citera
2019-08-04, 16:32
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SurTrollet
Ursäkta mig som inte riktigt förstått....

-GM svensk och BO utlandsfödd?
....följdfrågan lyder (om nu BO var utlandsfödd); - var det då en ensamkommande eller hade BO familj här i landet?
Båda svenskar. BO:s föräldrar ej svenskfödda.
Citera
2019-08-04, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Efter dagens häktningsförhandling tolkar jag det som att mordet var planerat.

1. Det krävs synnerliga skäl för att häkta en underårig, vilket rätten anser att det finns. Försvararen argumenterar inte emot. Det skulle han gjort om GM t.ex hävdat att det var en olyckshändelse. Jag tror att GM erkänt planerat mord.

2. Rätten anger att det finns risk för fortsatt brottslighet. Min misstanke är att GM uttalat hot mot andra, antingen mot specifika personer eller en grupp, exempelvis HBTQ.
1. Han häktas pga risk för att sabotera förundersökningen (kollusionsfara).
2. Det är legio med häktning när det är flera års fängelse på straffskalan.

Däremot finns det andra kriterier för häktningslängd när det gäller unga förövare. Processen skall snabbas på. Bara att googla.

Edit: Tonåring häktas misstänkt för yxmord i Sollentuna https://www.aftonbladet.se/a/BRmKXe
Kl 13.15 står det att artikeln skrevs. Men man har uppdaterat det utan att uppdatera tiden.
Senast redigerad av Picasso2 2019-08-04 kl. 16:40.
Citera
2019-08-04, 16:39
Medlem
Big-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Simning har nämnts om det är sant
låter jag va osagt.

BO sägs vara simmare och GM gymnast
Citera
2019-08-04, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Big-Lee
BO sägs vara simmare och GM gymnast
Verkar vara två sunda killar med friska intressen. Hur i hela helvetet kunde det gå så illa!?
Citera
2019-08-04, 16:44
Medlem
kafus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rovsmor-bredbart

KAFU!!!

Varför hänger du ut hela BO o närmaste familj utan asterisker?

Tack för din fråga!

Ja, jag visade hela BO, inte bara halva. Jag visade hela hans namn med bokstäver. Jag ville inte visa bara hälften och resten av hans namn med siffror och andra tecken som knappast är godkända att brukas vid anmälan av namn hos folkbokföringen. Jag ogillar förfalskningar.

BO själv, han skrev sitt namn med enbart bokstäver. Så gjorde hans föräldrar när de gav sonen Peter hans namn. Så gjorde han också själven (dvs av sig självt), då när han öppnade sitt konto hos Facebook.

Vissa gör bruk av diverse extratecken när de inte vill skriva svordomar eller eder med bokstäver. Vissa kan tycka att vissa namn låter så bedrövligt att de vid skrivning bör maskas med andra tecken än bokstäver. Så bör man dock inte göra med personnamn. I synnerhet inte med ett kristet namn som Peter, en variant av Petrus, namnet på den av Jesu lärljungar som har Himmelrikets nycklar som sitt attribut.

Heter någon Runk eller Flaks, då skriver man som de själva gör, Runk och Flaks. Sammalunda med namnet Peter.

Goda fraser vid avskedstagande

Till John Runk säger man
- Have a nice day, Mr. Runk!
alternativt
- Have a nice day, Johnny boy!

Till Zenobia Flaks säger man
- À Dieu, fru Flaks!

Gören ej vad djävulskt är!

Att maska Petri namn, Petrus eller Peter, det är oärligt, omanligt och djävulskt.
Senast redigerad av kafu 2019-08-04 kl. 17:36.
Citera
2019-08-04, 16:45
Medlem
ehurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maximus2020
Är det någon som nämnt varför dom åkte till Rösjön?

Det finns ett antal badplatser närmare...
Nope... och grabbara cyklade inte dit i badbyxor. Ingenstans går det att läsa att de "badat". De har cyklat till en höjd vilken tillhör tekniska kontoret i Sollentuna vilken är kommunens avställningsplats för materiel. Platsen är belägen några hundra meter ifrån en sjö/badplats vilken angetts som referens till läget för brottet som begåtts. Grabbarna cyklade inte till en sjö för att bada. Sansa er och ta in fakta som fakta ska läsas.
Senast redigerad av ehuru 2019-08-04 kl. 16:48.
Citera
2019-08-04, 16:46
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Verkar vara två sunda killar med friska intressen. Hur i hela helvetet kunde det gå så illa!?

(Spekulation)

Ja inte kan det väl vara något så dumt att den ene påvisade att den andre inte kunde simma ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in