2019-08-04, 13:33
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Nu var frågan riktad till Notknapparen men skrev något något på fb? Kl. 19:03:22

Kl 19.03 den 19 maj gjorde JG ett offentligt inlägg på sin Fb med en bild på sig och LW och skrev "Vila i frid Softis". Det har sagts förut att det är anmärkningsvärt att han var så snabb med detta endast 4,5 timmar efter att kroppen hittats. Fynd- och brottsplatsundersökning pågick ju och frågan är om ens alla anhöriga hade hunnit underrättats.
Det jag främst funderar på är av Vem JG fick informationen till sig att den döda kroppen var LW och Varför han var så obetänksam att göra ett offentligt inlägg så snabbt inpå fyndet.
Citera
2019-08-04, 14:11
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Kan det vara de silverörhängen LW hade på sig vid misshandeln som JM tjatar om? Kan man se någon inskription på dem om man förstorar bilden på dem? Jag tror att JM har frågat i tråden vart dessa örhängen har tagit vägen. Mördades LW för ett par örhängen? Var de en gåva från GM som hen krävde att få tillbaka? Mördades LW för att hon vägrade att lämna tillbaka dem? Krävde GM:s partner att hen skulle få örhängena istället? Låste LW ytterdörren när hon lämnade bostaden? Tog GM hennes nycklar efter att hen mördat henne och letade igenom hennes hem efter örhängena och då hittade hennes privata dagböcker? Lämnade hen sedan ytterdörren öppen? Visst frågade väl JM även efter vart LW:s nycklar tagit vägen? Har GM både nycklarna och örhängena?

Örhängena från bilincidenten tror jag att LW:s närmaste har tagit hand om. Kanske använder någon/några av de anhöriga ett eller båda ibland? Min känsla är att örhängena är en gåva från familjen till LW.

Jag gissar att GM redan i LW:s hem och innan promenaden lagt beslag på (de eventuella) nycklarna då hen enligt mina spekulationer ifråntagits sina egna nycklar till LW:s bostad sedan en tid tillbaka och var upprörd över detta. Det skulle kunna vara därför LW inte hade möjlighet att låsa dörren, tänker jag. Kan det ha varit nycklarna och inte någon mobiltelefon som hittades i det avsökta skogsområdet tro?
Citera
2019-08-04, 14:30
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Örhängena från bilincidenten tror jag att LW:s närmaste har tagit hand om. Kanske använder någon/några av de anhöriga ett eller båda ibland? Min känsla är att örhängena är en gåva från familjen till LW.

Jag gissar att GM redan i LW:s hem och innan promenaden lagt beslag på (de eventuella) nycklarna då hen enligt mina spekulationer ifråntagits sina egna nycklar till LW:s bostad sedan en tid tillbaka och var upprörd över detta. Det skulle kunna vara därför LW inte hade möjlighet att låsa dörren, tänker jag. Kan det ha varit nycklarna och inte någon mobiltelefon som hittades i det avsökta skogsområdet tro?

Men de örhängena som hon hade i bilen den där kvällen då knoggnuggningen utfördes är inte de örhängena som det talas om utav Jokermannen .
De Jokermannen beskriver är ju de som hon verkligen gillade ,de som såg ut som kors på långt håll ,som var en ikon för geocaching ; fyra fält i olika färg (gult /blått/orange:t och grönt , ena fjärdedelen innehar en vimpel-typ; Här är geo-burken(oranga biten)! som inom orientering /ena fjärdedelen innehåller en glad sportig människa(gula biten)/och den gröna + den blå delen innehåller spår ; sättet att leta ; så hela ikonen blir som en rund cirkel ungefär .

Så hennes fina silver- geoörhängen som har en inskription på sig ,enligt Jokermannen ,är på håll som en cirkel med ett kors /kryss inuti .
Så det var ju utmärkt att kunna ha dessa på sig i kyrkan .Alltid lika snygga !

Två olika örhänge-par är det alltså vi skriver om .

Man kan googla på bilder på geocaching-ikonen , då ser man hur färgglad den är .
Senast redigerad av landbandy 2019-08-04 kl. 14:33.
Citera
2019-08-04, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nja, det där stämmer inte riktigt. I början av utredningen verkar man visserligen ha varit helt låsta vid teorin om en ensam gärningsman, men senare blev man ju tvungna att börja arbeta brett och öppna för andra teorier. Enligt en artikel publicerad 2019 tror polisen nu att det handlar om en eller flera gm.

Den som varit aktuell från början står ju kvar som MGM. Är du säker på att det är polisens "tro" du går ut med nu?
Citera
2019-08-04, 14:56
Medlem
landbandys avatar
Undrar vem som hatade LW så pass mycket så att den utan problem kunde ta livet av henne ?
Citera
2019-08-04, 15:04
Medlem
Honan6s avatar
Nyårsaftonen då -17 blir -18 umgås LW med någon hon kallar "Av*d-N*go" (*e, den fromme) som antagligen bor på Sigtunagatan i S-holm (av loggtext att döma). Dagen innan hade hon varit ute på GC med vännen JH (Behold*erX) och det får mig att tro att relationen med JH endast var på vänskapligt plan för annars hade hon väl tillbringat nyårsaftonen med honom istället för med Av*d-N*go och vem är denne A-N, någon hon träffade en gång eller flera gånger, en kär gammal vän eller en potentiell ny partner?
Citera
2019-08-04, 15:04
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Men de örhängena som hon hade i bilen den där kvällen då knoggnuggningen utfördes är inte de örhängena som det talas om utav Jokermannen .
De Jokermannen beskriver är ju de som hon verkligen gillade ,de som såg ut som kors på långt håll ,som var en ikon för geocaching ; fyra fält i olika färg (gult /blått/orange:t och grönt , ena fjärdedelen innehar en vimpel-typ; Här är geo-burken(oranga biten)! som inom orientering /ena fjärdedelen innehåller en glad sportig människa(gula biten)/och den gröna + den blå delen innehåller spår ; sättet att leta ; så hela ikonen blir som en rund cirkel ungefär .

Så hennes fina silver- geoörhängen som har en inskription på sig ,enligt Jokermannen ,är på håll som en cirkel med ett kors /kryss inuti .
Så det var ju utmärkt att kunna ha dessa på sig i kyrkan .Alltid lika snygga !

Två olika örhänge-par är det alltså vi skriver om .

Man kan googla på bilder på geocaching-ikonen , då ser man hur färgglad den är .

Tack för ditt svar Ja, om jag inte fått allt om bakfoten verkar det t.o.m. figurera tre olika par örhängen i tråden:

1. Geocache-örhängen i guld

2. Geocache-örhängen i silver

3. ”Bil-örhängen”

Vad gäller ”bil-örhängena” har jag en känsla av att de är familjebundna på något sätt. Var har jag sett en bild där LW som pastor bär dem vid något tillfälle? Vilka örhängen (om hon bar några då) hade LW när hon vigde HD och SD?
Senast redigerad av Cloudedcrystalbeam 2019-08-04 kl. 15:43.
Citera
2019-08-04, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Undrar vem som hatade LW så pass mycket så att den utan problem kunde ta livet av henne ?

Eller vem som inte klarade av att hon gått vidare, gjort slut?
Citera
2019-08-04, 15:43
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Den som varit aktuell från början står ju kvar som MGM. Är du säker på att det är polisens "tro" du går ut med nu?
Jag förstår inte riktigt din fråga. Om du undrar om polis och åklagare har/hade rätt eller fel i sina olika teorier, eller om du undrar om de talar sanning eller ej, så har jag inga svar på det.

Det jag pekade på var bara att det du och 'notknapparen' skrev om utredningen inte stämmer med de uttalanden som polis och åklagare har gjort i pressen på senare tid.
Senast redigerad av Draifos 2019-08-04 kl. 16:05.
Citera
2019-08-04, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Utmärkt idé, VigosRos håller med dig till 100.
Föreslår demonstration Byalagsatan fram och tillbaka. Vad som ska skanderas och nedlåtanden som stå på banderollerna framgår kan tas från tråden.

Det är väl inte mer än rätt att ni som förföljer SD rakryggat och omaskerat står till svars för era åsikter och för vilka tvivelaktiga figurer ni de facto är. Utan masker lär det inte bli så många av er om ens någon.

Det är nog ingen som vill demonstrera, men många är otåliga för att utredningen tar en evinnerlig tid.

Jag är väldigt nyfiken på varför ÅH envisas med att hålla SD som fortsatt MGM.
Hur skulle du ställa dig till om det visar sig att ÅH har rejält med bevisning mot SD?

Citera
2019-08-04, 16:27
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Tack för ditt svar Ja, om jag inte fått allt om bakfoten verkar det t.o.m. figurera tre olika par örhängen i tråden:

1. Geocache-örhängen i guld

2. Geocache-örhängen i silver

3. ”Bil-örhängen”

Vad gäller ”bil-örhängena” har jag en känsla av att de är familjebundna på något sätt. Var har jag sett en bild där LW som pastor bär dem vid något tillfälle? Vilka örhängen (om hon bar några då) hade LW när hon vigde HD och SD?

Vet inte ,men undrar om det gick att se ifall någon lossat några örhängen ifrån hennes örsnibbar den ödestigna kvällen då mordet skedde ?

Men vem fixar att göra en sådan sak efter att slagit sönder en person ?

Lite synd att den där Bärgar'n inte såg hur mannen som befann sig intill motorvägen ,mycket nära där LW låg ; hur denne såg ut i ansiktet !??
För hade Bärgar'n stannat för att tala den mannen tillrätta så hade det ju bevisats vem denne var i vilket fall ,eller hur ?
Senast redigerad av landbandy 2019-08-04 kl. 16:41.
Citera
2019-08-04, 16:35
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Nja, det där stämmer inte riktigt. I början av utredningen verkar man visserligen ha varit helt låsta vid teorin om en ensam gärningsman, men senare blev man ju tvungna att börja arbeta brett och öppna för andra teorier. Enligt en artikel publicerad 2019 tror polisen nu att det handlar om en eller flera gm.
Du brukar gärna länka till samma gamla artiklar om och om igen.
Om du nu har hittat ovanstående info i en nyare artikel kan du väl länka till den artikeln.

Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos

Citat:
Jag förstår inte riktigt din fråga. Om du undrar om polis och åklagare har/hade rätt eller fel i sina olika teorier, eller om du undrar om de talar sanning eller ej, så har jag inga svar på det.

Det jag pekade på var bara att det du och 'notknapparen' skrev om utredningen inte stämmer med de uttalanden som polis och åklagare har gjort i pressen på senare tid.
Hur kan du missförstå frågan från VigosRos?
Visa gärna varifrån du har fått info om att polisen tror att det kan vara flera gärningsmän.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in