2019-08-04, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikitikitavi
Gissar att pojkarna lekt nån typ av krigslek bland bråten på uppläggningsplatsen BO råkar tex kasta en sten, Eller att pojkarna Fäktas med käppar eller liknande och av misstag råkar BO göra Mgm illa mer än tanken var. Mgm flippar av smärtan tappar kontrollen och sopar till BO med yxan i stridens hetta och drabbas sen av panik..... På något sådant sätt tror jag det gått till. Barn i 15-16 års åldern är både rastlösa, Imiterar gärna vad de sett i dataspel och filmer och har ofta noll konsekvenstänk i stridens hetta.

Har media uppgett fel ålder på killarna? För de var väl 16 och inte åtta?
Citera
2019-08-04, 13:34
Medlem
Wigilantes avatar
Det där är på Skarpängssidan, tagen strax nedanför kiosken, inte Sollentuna där detta ägde rum. Är hundra då jag är uppväxt där.
Det är ganska mycket idyll, ja..
Citat:
Ursprungligen postat av inam
Den svenska idyll mamman beskrev förmodligen inte längre alls känns särskilt idyllisk.

https://www.facebook.com/100003290666278/posts/1347665405353135?sfns=mo
Citera
2019-08-04, 13:36
Medlem
Okej, såg bara Rösjöbadet och trodde det var samma ställe. My bad.
Citat:
Ursprungligen postat av Wigilante
Det där är på Skarpängssidan, inte Sollentuna där detta ägde rum.
Citera
2019-08-04, 13:38
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fniss.
Så för att en snubbe i tonåren går runt med "blicken & hakan i marken" blir han klassad som psykopat av allmänheten.

Han kan va blyg, introvert whatever. Bryr sig kanske inte. Lol psykopat för att man inte orkar möta varenda blick i skolan.

Säkert en datornörd bara som gått runt och dagdrömt om Fortnite istl för tjejer och tappat den sociala biten.

Krävs mer än att vara datornörd för att mörda.
Citera
2019-08-04, 13:40
Medlem
Strandslendans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wigilante
Det där är på Skarpängssidan, tagen strax nedanför kiosken, inte Sollentuna där detta ägde rum. Är hundra då jag är uppväxt där.
Det är ganska mycket idyll, ja..
Tyckte det såg ut att vara lite väl mycket träd. Rösjön är väl rätt öppen yta, flackare än på bilden, dessutom en camping.
Citera
2019-08-04, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GENERALGERDES
Lite ny information :

BO är bekräftat sen länge att det är PP.

MGM är inte längre misstänkt gärningsman, snarare gärningsman & det stämmer att GM är JL som tidigare nämnts i tråden.
Infon kommer från blandannat kamrater till BO & GM vilket jag bedömer som en väldigt trovärdig källa.

PP & JL var bästavänner och gick i samma klass på Fribergaskolan, Danderyd. Varken PP eller JL hade någon social krets.

GM ska enligt kamrater äga smått psykopatiska drag och även gå runt i korridorerna med ögonen och hakan i marken.
Helt enkelt en approach som en amerikan hade pekat ut som potentiell skolskjutare.

Det sistnämnda tror jag man kan lämna helt. Det du beskriver är andra tonåringars åsikt om nämnde person, trovärdigheten är nog obefintlig. De allra flesta människor har väl träffat en hel del kufar genom livet. 99,999% av dessa är helt harmlösa. Tonåringar läser in precis allt och skrönorna blir fort värre och värre "Ja, jag tyckte alltid att han var konstig!", folk lägger oerhört fort in värderingar.

Det finns absolut inget samband över huvud taget mellan att titta ner i marken och psykopati. En psykopat är i regel extremt manipulativt, en mästare på att hantera människor så att de får som de vill. De ljuger väldigt ofta osv. för att nå sina mål. Trots att de kan ha t ex. liten- eller helt avsaknad av empati förstår de ändå ytterst väl hur andra människor tänker.

Ett mer utmärkande drag hos folk som inte tittar andra i ögonen är snarare de som har Aspergers syndrom, vilket givetvis är en helt annan sak.

Det är min amatöranalys ur ett psykologiskt perspektiv, med enbart den pyttelilla beskrivningen.
Citera
2019-08-04, 13:47
Medlem
Killen häktas idag. Nu får vi vänta på åtalet och hoppas på att FUPen inte sekretessbeläggs pga att han är under 18.
Citera
2019-08-04, 13:50
Medlem
Wigilantes avatar
Stämmer, man kan dock promenera genom skogen till Sollentuna-sidan på 20-30min om man nu skulle vilja gena, det brukade jag göra när jag var yngre när man skulle till olika ställen och inte ville ta kommunaltrafik. Mycket snabbare också beroende på vart man ska, brukade dra på hemmafester på Edsviken i Sollentuna när jag var yngre då var det enklast att promenera.
Citat:
Ursprungligen postat av Strandslendan
Tyckte det såg ut att vara lite väl mycket träd. Rösjön är väl rätt öppen yta, flackare än på bilden, dessutom en camping.
Citera
2019-08-04, 14:02
Medlem
Zigzagzagazoos avatar
Citerat från expressen,

”De två tonårspojkarna cyklade tillsammans till badplatsen i Sollentuna norr om Stockholm på fredagen.
Några timmar senare hittades den ene livlös med en yxa intill sig.
Han dog senare av sina skador – medan hans vän har begärts häktad, misstänkt för mord.
De båda vännerna kom från socialt trygga förhållanden i välmående områden.”

Uppenbarligen inte?!

Bara för att man växer upp i ett område så betyder det inte per automatik att man har haft en trygg uppväxt. Eller vice versa.
Citera
2019-08-04, 14:05
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/BRmKXe/mordmisstankt-tonaring-begard-haktad

GM begärs häktad
Citera
2019-08-04, 14:05
Medlem
lillapaddingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigzagzagazoo
Citerat från expressen,

”De två tonårspojkarna cyklade tillsammans till badplatsen i Sollentuna norr om Stockholm på fredagen.
Några timmar senare hittades den ene livlös med en yxa intill sig.
Han dog senare av sina skador – medan hans vän har begärts häktad, misstänkt för mord.
De båda vännerna kom från socialt trygga förhållanden i välmående områden.”

Uppenbarligen inte?!

Bara för att man växer upp i ett område så betyder det inte per automatik att man har haft en trygg uppväxt. Eller vice versa.
Det står inte heller det. Expressen skriver att de kom från social trygga förhållanden och välmående områden.
Citera
2019-08-04, 14:14
Medlem
KuKluxKlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kafu
Faceböcker till påstått brottsoffer Peter Plax och hans förmodade föräldrar

Peter Plax

Dimitri Plax

Olga Teouch

Att familjen har rötter i Vitryssland framgår rätt klart. Möjligen har en eller båda föräldrarna dessutom judiskt blod i sina ådror.

”Möjligen judiskt blod”
Ser superjudiska ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in