Citat:
Ursprungligen postat av
GENERALGERDES
Lite ny information :
BO är bekräftat sen länge att det är PP.
MGM är inte längre misstänkt gärningsman, snarare gärningsman & det stämmer att GM är JL som tidigare nämnts i tråden.
Infon kommer från blandannat kamrater till BO & GM vilket jag bedömer som en väldigt trovärdig källa.
PP & JL var bästavänner och gick i samma klass på Fribergaskolan, Danderyd. Varken PP eller JL hade någon social krets.
GM ska enligt kamrater äga smått psykopatiska drag och även gå runt i korridorerna med ögonen och hakan i marken.
Helt enkelt en approach som en amerikan hade pekat ut som potentiell skolskjutare.
Det sistnämnda tror jag man kan lämna helt. Det du beskriver är andra tonåringars åsikt om nämnde person, trovärdigheten är nog obefintlig. De allra flesta människor har väl träffat en hel del kufar genom livet. 99,999% av dessa är helt harmlösa. Tonåringar läser in precis allt och skrönorna blir fort värre och värre "Ja, jag tyckte alltid att han var konstig!", folk lägger oerhört fort in värderingar.
Det finns absolut inget samband över huvud taget mellan att titta ner i marken och psykopati. En psykopat är i regel extremt manipulativt, en mästare på att hantera människor så att de får som de vill. De ljuger väldigt ofta osv. för att nå sina mål. Trots att de kan ha t ex. liten- eller helt avsaknad av empati förstår de ändå ytterst väl hur andra människor tänker.
Ett mer utmärkande drag hos folk som inte tittar andra i ögonen är snarare de som har Aspergers syndrom, vilket givetvis är en helt annan sak.
Det är min amatöranalys ur ett psykologiskt perspektiv, med enbart den pyttelilla beskrivningen.