2019-08-04, 10:32
Medlem
Drowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Nej, det har inte raderats. Hur dum får man vara?

De seglare som hon reser med och som har tillgång till ett stort team på land har garanterat att resan kommer att bli säker.
Titanic garanterades vara säkert.
2019-08-04, 10:36
Medlem
Julskinkatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drowia
orginalet är inlåst någon kan öppna den?

omni om den.
”Demokrati handlar ofta om att vänta och se, och tålamod är kanske den viktigaste dygden för en demokrat" Vadå vänta och se? Vad ska vi vänta på och se? Dålig idè att sitta och titta på när arterna dör ut och klimatet förändras på grund av oss. Det låter som att det är kapitalet som talar. De borde vara rädda det är de som satt oss i den här sitsen.

Demokrati?
En majoritet av mänskligheten vill inte förstöra planeten vi bor på tror jag.

En absolut majoritet, inklusive mig själv, gör just det varje dag. Om man med "planeten" menar biosfären, den mänskliga livsmiljön.

Folk blir arga på Greta för att hon representerar en elitistisk globalism som är helt odemokratisk och klädd i en falsk godhetsmask. Att hon sen springer runt i AFA tshirt visar bara hur naiv Greta själv är.

Själv blir jag inte arg på lilla Greta, hon har delvis rätt om koldioxiden, vägen fram är dock en helt annan än "hennes".
2019-08-04, 10:37
Medlem
Citat:
Titanic garanterades vara säkert.
Men inte av vana seglare utan av ägare och köpta konstruktörer. Jag är mer orolig för sjösjukeproblemet.
2019-08-04, 10:39
Medlem
Jofs avatar
Osäker på när bilden är tagen. Där hon ser så ömklig ut.

https://www.facebook.com/gretathunbergsweden/photos/a.733630957004727/885148978519590/?type=3&theater

Inlagd i går.
2019-08-04, 10:42
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Tror du verkligen på att hon använder narkotika eller skriver du det bara för att du är elak, fal och falsk?
Narkotikaklassade läkemedel
2019-08-04, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay
Nu har mitt inlägg raderats, men jag vill faktiskt diskutera reaktionen ifall Greta förliser. Havet är ju inte hur tryggt som helst, och det finns faktiskt en risk med att det uppstår sjönöd.

Anta att Thunberg omkommer, vad kan vi förvänta oss då? Internationell sorg? Empatiritual från alla håll? Det är sånt här jag vill diskutera, det finns inget subforum för "hypotetiska scenarion rörande kändis" som mitt inlägg innan möjligen blev raderat för, vad jag skriver ligger i rätt forum och att radera detta för "off-topic" är utan urskiljningsförmåga. Nu räcker det.
Påbjuden Landssorg, en ny helgdag, katoliker försöker kanonisera henne, ny sedel med Greta på, torg/gator/etc uppkallas efter henne, man gör en film, en musikal med mamman i en av rollerna, KRAV byter namn till Greta, Greta-certifierade livsmedel, Teslas nästa bil heter Greta osv.
2019-08-04, 10:45
Medlem
Drowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
En absolut majoritet, inklusive mig själv, gör just det varje dag. Om man med "planeten" menar biosfären, den mänskliga livsmiljön.

Folk blir arga på Greta för att hon representerar en elitistisk globalism som är helt odemokratisk och klädd i en falsk godhetsmask. Att hon sen springer runt i AFA tshirt visar bara hur naiv Greta själv är.

Själv blir jag inte arg på lilla Greta, hon har delvis rätt om koldioxiden, vägen fram är dock en helt annan än "hennes".
Ja invandring är ju ett ganska laddat område. Men det ligger inbyggt djupt i den gröna ideologin. "Nonviolence, social justice and grassroots democracy"

Men "gräsrots demokrati" skulle troligtvis kunna vara ganska invandrings kritisk känns det som.
2019-08-04, 10:46
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Nej, det har inte raderats. Hur dum får man vara?

De seglare som hon reser med och som har tillgång till ett stort team på land har garanterat att resan kommer att bli säker.
Det har visligen inte raderats, men det betyder inte att jag är dum, utan att det var längre bak än jag trodde och att det varit missnöje med off-topic raderingar som jag antog var i farten.
2019-08-04, 10:49
Medlem
Livsstilsparasits avatar
Citat:
Men inte av vana seglare utan av ägare och köpta konstruktörer. Jag är mer orolig för sjösjukeproblemet.

Sjösjuka kan tydligen vara alldeles vidrigt. Yttrar sig inte som åksjuka i bilar, karuseller, och kortare båtturer, därför att färden bara fortsätter, och patienten(!) bara blir värre. Sen när patienten kräkts upp allt och försöker få i sig vätska fungerar inte det heller. Man kan få vätskebrist, mineralbrist, och eftersom man mår så dåligt kan man bli sjuk på "riktigt". Sjösjuka kan förstås också maskera "riktiga" sjukdomar.

Något man inte räknade med i början på rymderan, var att många blev "rymd"-sjuka när de gled runt utan fast punkt. Trevligt med en frekvent spyende kollega i en liten apollokapsel!

Nu kommer Greta inte råka så illa ut förstås, utan kommer att få hjälp om hon har anlag för sjösjuka.
2019-08-04, 10:53
Medlem
Citat:
Högerpopulister förstör klimatet mycket just nu. Det kommer inte funka att rädda klimatet genom Nazism och fascism.

Allmänborgarna varför kan de bli irriterade? Är det för att hon stödjer Greenpeace?
Att folk blir irriterade beror ju till stor del av de diktatoriska inslag som Greta sekten
förespråkar med bland annat uttryck som Gröna khemererna som benämning på
Greta och hennes följeslagare.

Ligger det något i det när man läser följande:
"Greenpeace nya Sverigechef Parul Sharma tror att en klimatomställning
kan kräva drastiska politiska beslut som fattas utan svenska folkets tillstånd."

https://www.svd.se/miljopartiet-har-suttit-i-knat-pa-naringslivet/i/senaste
2019-08-04, 10:55
Medlem
Drowias avatar
Citat:
Kapten var en erfaren kapten.

When anyone asks me how I can best describe my experience in nearly forty years at sea, I merely say, uneventful. Of course there have been winter gales, and storms and fog and the like. But in all my experience, I have never been in any accident... or any sort worth speaking about. I have seen but one vessel in distress in all my years at sea. I never saw a wreck and never have been wrecked nor was I ever in any predicament that threatened to end in disaster of any sort.
E. J. Smith, 1907, Captain, RMS Titanic

Nu tror jag inte att Gr Th kommer sjunka. Men att de aldrig sjunkit förut garanterar inget för framtiden. Visst de är erfarna så de klarar mycket, men inte allt.

Finns mycket oförutsägbarheter som lurar under ytan.
2019-08-04, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Vi vidtar och har vidtagit åtgärder mot miljöproblem i mer än 100 år.
Det stora problemet idag är plast i haven och mikroplast.
Vad har lilla Greta att säga om det? Inte ett skit.
Klimatbluffen suger enorma resurser ifrån samhällsekonomin och gör miljösatsningarna mindre.
Klimatbluffen är ett miljöhot i sig.

Två månader sedan.

Citat:
Greta Thunberg
”The problem of plastic pollution in the ocean is even worse than anyone feared. There’s actually more microplastic 1,000 feet down than there is in the Great Pacific Garbage Patch.”

We can't continue like this.
#ecologicalbreakdown #worldoceanday

https://www.usatoday.com/story/news/nation/2019/06/06/forget-great-pacific-garbage-patch-theres-more-plastic-deep-sea/1349571001/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in