Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Vilken gullig björn

!
Båten behöver nödvändigtvis inte haft några passagerare ombord.
Hahaha, jag var så fokuserad via zoomen att hitta den där j-la stationen så jag såg typ bara ryggen och trodde det var ett får.
Om de finner en kropp - vart är den andra?
Still on the run? Drivit ut i Hudson bay?
Suck. Kan de inte bara komma ut ur skogen, lägga korten på borden. Done.
Poddar vidare på profileringsfronten i väntan på nya bud med en annan kriminolog.
Rob Gordon, professor of criminology at Simon Fraser University.
- You have to be following this very closely?
- Haha, Yeah.. yes I am, it's an intresting story.
Kanada är i stort sett världsledande gällande krim, forskning osv så jag hade gärna sett att de överlevde - det lär vara ett intressant fall att sätta tänderna i ända från S far och framöver.
Vissa uttalanden blir inte 'up to date' då kriminologerna likaväl som andra måste förlita sig på fortlöpande mediarapportering och gissa - men det kommer nåt intressant emellanåt om vad de kollar på relaterat till profiling, små detaljer. I podden från igår beskrev Lee Mellor bland annat att en hint att S är den dominanta parten är att han postat fler bilder på dem
tillsammans - förutom mer aktiv på nätet än den andre te.x.
Rob trodde att de inte stannar i Gillam, men att området söks igenom så strategiskt det går i vildmark... för clearing/locking down, men med fortsatt bevakning.
Det finns flertal spridda cabins pga Manitoba hydro , övergivna hus, jaktstugor som de behöver gå igenom.
... vilket är vad som skett nu.
Han spekulerade kring att Thompson vore en plats för dem att ta sikte på eftersom de kan ta sig vidare där åt flera håll, men det var väl beroende på YL och att RCMP i British Columbia går igenom datorer för att försöka se vad de förberett; om det finns ledtrådar ang vad de sysslar med och lärt sig området kring Gillam.
Det är inte ett område att stanna på i vildmarken utan rejäla förberedelser - våtområde, swampy, snårigt och som sagt mängder med insekter. En mycket utmanande terräng. Folk går inte där till fots utan att verkligen veta vart de är på väg.
Han tycker att det verkar som om de vet nåt om områdena iom att de kör dit och bränner bilen.
Letandet blir som en nål i en höstack, att de är beroende av iakttagelser från folk, de kan området och reagerar på förändringar.
Typ som båten på ett ställe där det inte är båtvänligt I guess.
Begriper inte vart de fått tag på den, det låter ju inte som stabilt och avancerat; en flatbottnad roddbåt av aluminium i den stora floden?
Hade professorn haft en större bil hade jag trott det var nåt mindre portabelt som han kunde botanisera tång med (botanik, marinbiolog) vid strandkanten. Nåt monterbart i plast eller gummibåt.
Men den var av aluminium som sagt.