2019-08-04, 03:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det finns ett York landing vid den sydostliga spetsen på den sjön. Sjön är en del av Nelsons vattensystem, som rinner ut i hudson bay. Där finns ett York till, en ”factory”.
Det är där jag tyckte de kunde bo. Såg ju en rostig båt som hostel när du pratade kanoter.

Är de snarare nordost om Gillam? Alltså i Split lakes norra del. Där fanns det en Keewatinoow Converter Station drygt 8 mil bort.
Citera
2019-08-04, 03:16
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Om det var spänning de var ute efter så valde de rätt "river" ... det är då ett som är säkert.

Både ström o spänning. Det finns tre kraftstationer i bruk vad jag ser, på sträckan kring Gillam. ”Converter station” är ställverk till sådant.

Jag vet inte exakt hur kraftstationerna fungerar men man ser vad som nog är dessa vid Gillam, Sundance och ungefär mittemellan dessa två. Vad som kan tas för broar bara. Antydningsvis dämmer den vid Gillam upp sjön där.
Citera
2019-08-04, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det är där jag tyckte de kunde bo. Såg ju en rostig båt som hostel när du pratade kanoter.

Är de snarare nordost om Gillam? Alltså i Split lakes norra del. Där fanns det en Keewatinoow Converter Station drygt 8 mil bort.

Det verkar stämma.

”The boat was located in an area known as the lower Limestone Rapids, near Keewatinoow converter station.

Police did not find anything near the boat last night except for a red and white water jug.”
Senast redigerad av Remark 2019-08-04 kl. 03:23.
Citera
2019-08-04, 03:20
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Nordost efter Gillam, ja. Där är den.
Senast redigerad av Lonnrot 2019-08-04 kl. 03:25.
Citera
2019-08-04, 03:24
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Tack. Det verkar vara ett udda ställe för en båt att guppa runt.

“It’s a really tricky area because of the rapids,” he said. “It’s not an area that is well-traveled by anybody by boat.”

Det kan nog vara lite praktiskt sätt att dränka sig på, att hoppa i den floden, ja. Lite kallt möjligen.
Citera
2019-08-04, 03:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Nordost efter Gillam, ja. Där är den.
Ja. Det var svårflörtad info för det finns ingen karta men jag fann följande i nån folder:

"The new transmission line will originate at a new northern converter facility, the Keewatinoow Converter Station, located some 79 km north-east of Gillam."

Vi diskuterade ju platsen där de bränner bilen och paddelfärder (Sundance creek som jag hittade via nån journalist på twitter som direktbevakade) - det kanske inte är så långt undan?
Citera
2019-08-04, 03:31
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ja. Det var svårflörtad info för det finns ingen karta men jag fann följande i nån folder:

"The new transmission line will originate at a new northern converter facility, the Keewatinoow Converter Station, located some 79 km north-east of Gillam."

Vi diskuterade ju platsen där de bränner bilen och paddelfärder (Sundance creek som jag hittade via nån journalist på twitter som direktbevakade) - det kanske inte är så långt undan?

Står i citatet ur G&M: 13 km. Då får man tänka på att båten färdats en bit.
Citera
2019-08-04, 03:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Det kan nog vara lite praktiskt sätt att dränka sig på, att hoppa i den floden, ja. Lite kallt möjligen.
Om det nu är deras roddbåt har den nog snarare kantrat i deras flyktbenägenhet. Men vart i hela friden skulle de få tag på en båt om vattnet är oattraktivt.
Har stationen en räddningsbåt till förfogande?
Citat:
Står i citatet ur G&M: 13 km. Då får man tänka på att båten färdats en bit.
Ok. Missade detta.
Senast redigerad av develi 2019-08-04 kl. 03:37.
Citera
2019-08-04, 03:37
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Om det nu är deras roddbåt har den nog snarare kantrat i deras flyktbenägenhet. Men vart i hela friden skulle de få tag på en båt om vattnet är oattraktivt.
Har stationen en räddningsbåt till förfogande?

Soptippen, sa jag ju.
Citera
2019-08-04, 03:41
Medlem
Jag börjar tro att ingen är särskilt självmordsbenägen alls, det lanserades av pappan, jag tror det är ett strategispel dom spelar - in reality.

Dom har ägnat flera år åt detta på heltid.

BS hade också lust att mörda - done that.

Nu är det katt- och råtta leken.

Möjligen har dom blött en tå eller fot rentav när dom puttade ut denna båt, lastad med lite vikt, en bit därifrån. Floden har hög hastighet.

Jag kan ha totalfel här.
Citera
2019-08-04, 03:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Soptippen, sa jag ju.
Hahaha, jamen vi har ju lämnat den. Det var fel ände av Nelsonfloden.

Dere må endre kurs. Nord.
Citera
2019-08-04, 03:43
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Hahaha, jag men vi har ju lämnat den. Det var fel ände av Nelsonfloden.

Dere må endre kurs. Nord.

Kanske dom också lämnade den... i en stulen båt.

Skitsamma, nu är dom drunknade båda två, om inte det hela varit ennu ett trick.
Senast redigerad av kugutt 2019-08-04 kl. 03:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in