2019-08-03, 20:02
Medlem
Alhem tror att Asap kan få 1 månad. Låter som enligt "prislistan" över straffskalan för misshandel som jag såg en gång i tiden. Han tror inte att afghanen kammar hem storkovan utan får mindre, och jag tror som en tidigare i tråden att hans skadeståndsanspråk kommer att jämkas pga att muckat själv.

https://www.tv4play.se/program/nyheterna/12457876
Citera
2019-08-03, 20:02
Medlem
Jag förstår inte riktigt hur han blev dömda. Efter att kollat på klippet så begriper jag fullkomligen varför de slog de. Dessutom följde de efter honom. En av de försökte ju slå livvakten. Hur kan det inte räknas som självförsvar. De sa ju åt grabbarna fler tal gånger?
Citera
2019-08-03, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Nej han har inte sagt det där. Varför påstår du det?

"a source has told TMZ that he'll be avoiding the country in future"

TMZ är en mycket otillförlitlig källa vill jag påstå.

Han har själv inte uttalat sig i frågan, ännu. Skulle dock inte bli förvånad om han undviker Sverige, men vi ska inte förhasta oss här.

Edit; Vettefan vad som hände här. Svarade på ett inlägg men citeringen är borta. Iallafall, Asap Rocky har ännu inte uttalat sig överhuvudtaget i huruvida han kan tänka sig åka till Sverige eller inte.

Varför skulle han inte vilka återvända till Sverige? På vilket sätt skulle han mena att han har blivit illa behandlad i Sverige? Skulle han bli behandlad på något annat sätt i ett annat europeiskt land?
Citera
2019-08-03, 20:03
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla Bofinken
Min poäng är att ingen på den amerikanska sidan verkar vara medveten om att möjligheten till "conditional release of a defendant with the promise to appear in court when required" inte förekommer i svensk rätt. Just detta är det märkligaste i hela denna historia. Att en rappare och en kriminell afghan hamnar i bråk förvånar mig i mindre grad.
Möjligheten finns och är snarare regel än undantag. Häktning är inte obligatorisk i svensk rätt, utan tas till bara under särskilda omständigheter och måste motiveras grundligt av åklagaren vid häktningsförhandlingen.
Citera
2019-08-03, 20:07
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defunct
Varför skulle han inte vilka återvända till Sverige? På vilket sätt skulle han mena att han har blivit illa behandlad i Sverige? Skulle han bli behandlad på något annat sätt i ett annat europeiskt land?

Jadu svårt att svara på. Han kanske har lite "bad vibes" av Swe. Vet inte om han hade blivit häktad en månad i andra EU-länder i samma situation.
Citera
2019-08-03, 20:08
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Det faktum att han åkt fast för drogrelaterade brott är något som styrker påståendet om att han är en knarkare.

Att han sprang runt och tjatade om att få tillbaka ett headset som han själv slagit sönder styrker också påståendet.

Att han ser helt jävla borta ut på film styrker också påståendet.

Att turister som vuxit upp i Harlem identifierade honom som till synes drogpåverkad styrker också påståendet.

Att du väljer att bortse från dessa saker och tramsar om att du vill ha bevis, som du inte kan få eftersom du vet att polisen inte införskaffade det, styrker däremot inte din trovärdighet.

Det finns egentligen ingen här som med bestämdhet i rättegång kan påstå att grabben var påtänd vid tillfället. Visst vi kan tro och tro oss veta. Men det är en helt annan femma.
Dessutom går det inte att säga att alla påtända är våldsamma, även om jag är en förespråkare av att all narkotikahandel bör utrotas. Vilket i sig är en omöjlighet.

Därför har jag tidigare sagt att stoppa all fortsatt invandring och lägg pengar på fler tullare och poliser.
Varenda köpare och säljare bör jagas med blåslampa. För att det ställer till så mkt jävulskap runt omkring.
Citera
2019-08-03, 20:10
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a
Jag förstår inte riktigt hur han blev dömda. Efter att kollat på klippet så begriper jag fullkomligen varför de slog de. Dessutom följde de efter honom. En av de försökte ju slå livvakten. Hur kan det inte räknas som självförsvar. De sa ju åt grabbarna fler tal gånger?
Han har inte blivit dömd för något än.

Att han riskerar att bli dömd beror på att domstolarna inte dömer utifrån det allmänna rättsmedvetandet (som i detta fallet borde vara att han hade sig själv att skylla). Domstolarna dömer istället utifrån vad politiskt tillsatta nämndemän anser. Ovanpå det så hade vi en kändiskåt åklagare som såg möjlighet att göra lite karriär genom att skämma ut Sverige internationellt.
Citera
2019-08-03, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Det finns egentligen ingen här som med bestämdhet i rättegång kan påstå att grabben var påtänd vid tillfället. Visst vi kan tro och tro oss veta. Men det är en helt annan femma.
Dessutom går det inte att säga att alla påtända är våldsamma, även om jag är en förespråkare av att all narkotikahandel bör utrotas. Vilket i sig är en omöjlighet.

Därför har jag tidigare sagt att stoppa all fortsatt invandring och lägg pengar på fler tullare och poliser.
Varenda köpare och säljare bör jagas med blåslampa. För att det ställer till så mkt jävulskap runt omkring.

Hans kompis var med bestämdhet påtänd och vittnena tyckte MÄ såg minst lika påtänd ut. Det tillsammans med en rad andra skäl gjorde det rimligt att anta att de skulle vara våldsamma. De andra skälen känner du till om du tog del av livvaktens redogörelse i rätten och du har väl gjort det antar jag eftersom du uttalar dig i sakfrågan?
Citera
2019-08-03, 20:12
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a

Ingen är dömd ännu. Dom meddelas 14 augusti.
Citera
2019-08-03, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loislois
och Rocky var en kvinna som promenerade ensam under natten

Det var en ny teori, den har jag inte hört förut. Men du menar väl inte att det ska vara olika måttstockar för män och kvinnor? Om Rocky får skylla sig själv om han inte flyr i en taxi så gäller väl samma sak för alla andra också eller?
Citera
2019-08-03, 20:14
Medlem
Det grundläggande problemet är att vi har labila och påtända afghaner som trakasserar folk
Citera
2019-08-03, 20:14
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Som sagt. Du får kontakta polisen och upplysa dom om att du tycker att dom borde drogtesta afghaner rutinmässigt. I det här fallet är det redan försent.

Att du har eller låtsas ha Aspergers ändrar inte på det enkla faktum att normala människor förstår att killen var hög som ett hus, trots att polisen inte drogtestade honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in