• 1
  • 2
2019-08-03, 16:07
Bannlyst
Hej Fläskbaken,

Vill börja med att säga detta INTE är en skryta-tråd om hur fantastisk jag är så snälla placera mig inte i det facket, jag är genuint i ett tillstånd av tårar då jag känner mig riktigt rädd och väldigt utmattad av detta!

*En ung kille på 16 fick mitt nummer av en vän (numera f.d. vän pga det här) och har ringt sedan dess. Det var FEM år sedan.

*En annan ringde på dörren, telefonerna och stod nedanför balkongen från och till i 4 år titt som tätt efter att jag brutit kontakten. Snygg kille men misstänker han hade aspergers.

*En (bisexuell) väninna skickade brev i 22 år trots hon inte fick svar och trots att hon gift sig och skaffat en bunke ungar och borde ha fullt upp, damp ändå breven ner som klockverk om hennes liv och slutade alltid med ilska mot mig förmodligen för att jag brutit kontakten. Hon kunde helt enkelt inte ta det. (Jag bröt tidigt för att jag kände något var fel med henne)

*Just nu är det en cykelreparatör som börjat, det enda jag gjort var att jag lämnade in cykeln på reparation sedan började sms'en. (Man måste lämna sitt nummer så han kan kontakta en när cykeln är färdig) Har sagt jag har kille och hotat med att han kommer ta sig till butiken, har sagt jag inte vill ha kontakt. Inget hjälper. Det är som om hans vilja är viktigare än min och nu SKA jag ha kontakt med honom varesig jag vill eller ej. Han är 70 år!

*En granne i huset mittemot har stått och glott in i mitt köksfönster och kommenterat vilka saker jag har, han stod alltid VÄLDIGT nära mig ute de få gånger jag illa tvunget talat med honom och känns som om han har något psykiskt fel då han inte verkar förstå din och min space eller sociala koder. Han ställer sig otroligt nära, obehagligt nära. En grannkvinna talade med mig om honom då hon också haft problem och hon fick involvera värden för att han skulle sluta. Det hjälpte inte att tala med honom. Han blev då så arg att han började anklaga henne för att stjäla i tvättstugan. (Vem vill ha hans äckliga gamla handdukar?) Jag tror henne efter att själv ha upplevt denna galning.

Idag var jag förbi matbutiken och då såg jag honom. Han såg att jag såg honom så jag tittade bort för jag orkade bara inte, tänkte bara "SNÄLLA, SNÄLLA LÅT MIG VARA!" Istället ropar han "Var ska du?!" Och tar sig sen flera hundra meter bort till ingången dit jag var på väg. Jag sprang iväg och gömde mig och cykel bakom en husvägg där han lyckligtvis inte hittade mig. Höll på att börja gråta..medan man sms'ar en om att låta en vara, kommer nästa galning.

Om man SER att någon tittar bort från en och undviker att hälsa, VARFÖR springer man då efter dem flera hundra meter, tar sig en korg och kåtsas skulla handla för att försöka hitta personen? Och varför glor man in genom deras fönster?

VARFÖR gör de såhär?

Visst är jag en snäll och artig person men när jag säger att jag inte vill eller orkar.. Hur får jag dem att sluta? Har provat att vara bitchig och t.o.m. att få hysteriska utbrott. Det hade också noll effekt, prata resonligt med dem har ingen som helst effekt och att gömma mig och inte svara tillbaka har ej heller någon effekt.

16-åringen håller på än idag och är nu 20, snart 21. Han har egna vänner och tre andra tjejer han ligger med, ÄNDÅ ringer han mig konstant på alla möjliga tider, även mitt i nätterna. Har fått byta nummer.

Jag börjar fan blir rädd för folk nu!
Senast redigerad av Vildblom 2019-08-03 kl. 16:09.
Citera
2019-08-03, 16:19
Medlem
Xpander-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vildblom
Hej Fläskbaken,

Vill börja med att säga detta INTE är en skryta-tråd om hur fantastisk jag är så snälla placera mig inte i det facket, jag är genuint i ett tillstånd av tårar då jag känner mig riktigt rädd och väldigt utmattad av detta!

*En ung kille på 16 fick mitt nummer av en vän (numera f.d. vän pga det här) och har ringt sedan dess. Det var FEM år sedan.

*En annan ringde på dörren, telefonerna och stod nedanför balkongen från och till i 4 år titt som tätt efter att jag brutit kontakten. Snygg kille men misstänker han hade aspergers.

*En (bisexuell) väninna skickade brev i 22 år trots hon inte fick svar och trots att hon gift sig och skaffat en bunke ungar och borde ha fullt upp, damp ändå breven ner som klockverk om hennes liv och slutade alltid med ilska mot mig förmodligen för att jag brutit kontakten. Hon kunde helt enkelt inte ta det. (Jag bröt tidigt för att jag kände något var fel med henne)

*Just nu är det en cykelreparatör som börjat, det enda jag gjort var att jag lämnade in cykeln på reparation sedan började sms'en. (Man måste lämna sitt nummer så han kan kontakta en när cykeln är färdig) Har sagt jag har kille och hotat med att han kommer ta sig till butiken, har sagt jag inte vill ha kontakt. Inget hjälper. Det är som om hans vilja är viktigare än min och nu SKA jag ha kontakt med honom varesig jag vill eller ej. Han är 70 år!

*En granne i huset mittemot har stått och glott in i mitt köksfönster och kommenterat vilka saker jag har, han stod alltid VÄLDIGT nära mig ute de få gånger jag illa tvunget talat med honom och känns som om han har något psykiskt fel då han inte verkar förstå din och min space eller sociala koder. Han ställer sig otroligt nära, obehagligt nära. En grannkvinna talade med mig om honom då hon också haft problem och hon fick involvera värden för att han skulle sluta. Det hjälpte inte att tala med honom. Han blev då så arg att han började anklaga henne för att stjäla i tvättstugan. (Vem vill ha hans äckliga gamla handdukar?) Jag tror henne efter att själv ha upplevt denna galning.

Idag var jag förbi matbutiken och då såg jag honom. Han såg att jag såg honom så jag tittade bort för jag orkade bara inte, tänkte bara "SNÄLLA, SNÄLLA LÅT MIG VARA!" Istället ropar han "Var ska du?!" Och tar sig sen flera hundra meter bort till ingången dit jag var på väg. Jag sprang iväg och gömde mig och cykel bakom en husvägg där han lyckligtvis inte hittade mig. Höll på att börja gråta..medan man sms'ar en om att låta en vara, kommer nästa galning.

Om man SER att någon tittar bort från en och undviker att hälsa, VARFÖR springer man då efter dem flera hundra meter, tar sig en korg och kåtsas skulla handla för att försöka hitta personen? Och varför glor man in genom deras fönster?

VARFÖR gör de såhär?

Visst är jag en snäll och artig person men när jag säger att jag inte vill eller orkar.. Hur får jag dem att sluta? Har provat att vara bitchig och t.o.m. att få hysteriska utbrott. Det hade också noll effekt, prata resonligt med dem har ingen som helst effekt och att gömma mig och inte svara tillbaka har ej heller någon effekt.

16-åringen håller på än idag och är nu 20, snart 21. Han har egna vänner och tre andra tjejer han ligger med, ÄNDÅ ringer han mig konstant på alla möjliga tider, även mitt i nätterna. Har fått byta nummer.

Jag börjar fan blir rädd för folk nu!

Det är väl en del av en kvinnas liv kan jag tänka mig, finns många idioter där ute. Det var väl bland annat därför kvinnor förr valde en trygg bra man att gifta sig med, så slöddret höll sig borta.
Citera
2019-08-03, 16:26
Medlem
f30malmos avatar
Säker på att du inte är lite paranoid över tex grannen? Att du har svårt att säga nej?

Om någon stalkar mig så blockar jag dem, varför gör du inte det?

Hade det varit max 3 tre personer hade det låtit mer normalt. Menar inte att låta hård, undrar mer.
Citera
2019-08-03, 16:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Säker på att du inte är lite paranoid över tex grannen? Att du har svårt att säga nej?

Om någon stalkar mig så blockar jag dem, varför gör du inte det?

Hade det varit max 3 tre personer hade det låtit mer normalt. Menar inte att låta hård, undrar mer.
Det framgår glasklart av texten att jag markerat på alla sätt jag kan. Hur är det med läsförståelsen?
Senast redigerad av Vildblom 2019-08-03 kl. 16:32.
Citera
2019-08-03, 16:36
Medlem
dwgs avatar
Du hotar med pojkvän mot cykel gubben.
Varför inte göra de samma på "16 åringen" och då inte bara hot, gå till handling
Citera
2019-08-03, 16:47
Medlem
Precis som dynga drar till sig flugor så drar du ditt radikalreligiösa skrälle till dig knäppgökar.
Du bör nog ändra på ditt beteende och umgås med vettiga normala människor.

Ändra på ditt beteende och utseende så du inte sänder ut dessa underliga signaler som drar till sig lika underliga människor.
Citera
2019-08-03, 16:47
Medlem
JBernards avatar
Du måste ha maximal otur eller göra något allvarligt fel.. Hade du råkat ut för någon enstaka stalker hade det kunnat räknas som otur, men det här verkar ju vara rena rama epidemien.
Citera
2019-08-03, 17:00
Medlem
Du är väl attraktiv. Problemet är att folk idag inte vet hur man raggar, utan det blir på de konstigaste sätt.

Själv är jag man, och det här är helt främmande för mig. Jag inser att mitt liv kanske kunde varit mycket annorlunda om jag fötts med ett annat kön.

För att vara fair så har jag varit ute för att konstiga situationer uppstått några gånger när jag försökt ragga också. Ofta är det tjejer som gått med på att ses, senare ångrat sig och där efter börjat undvika och bete sig konstigt kring mig.

Inte på helt enkelt, man får försöka att inte låta det göra en bitter.
Citera
2019-08-03, 17:10
Medlem
En del människor har helt enkelt svårt att ta ett nej. Ett väldigt stort men samtidigt skört ego (ett glas-slott-ego. Stort och pråligt, men samtidigt skört) är nog boven här.
Citera
2019-08-03, 17:20
Medlem
over9ks avatar
Låter sjukt, hoppas du lyckas bli av med idioterna. Men kan det inte vara så att du "uppviglar" till detta på nåt sätt? Kanske svarar du på deras sms/samtal, ler mot dom eftersom du är snäll, vilket kan uppfattas som en invit av dessa cpn. Många människor idag är alltför snälla.

Edit: Efter att ha kollat igenom dina tidigare trådar, framförallt denna: (FB) Killar som inte anstränger sig i sängen så kan jag konstatera att du inte är en normalfrisk individ och att felet antagligen ligger hos dig.
Senast redigerad av over9k 2019-08-03 kl. 17:38.
Citera
2019-08-03, 19:51
Medlem
1. Va tydlig
2. Sluta gråt, det är ett du problem, inte ett världen problem
Citera
2019-08-03, 20:14
Medlem
ghostedbymes avatar
nog dags att flytta TS , vet inte vilken håla du bor i , men alla hålor är inte så där
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in