2019-08-03, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Dom tre häktade, åtalade och sedermera släppta är ASAP Rocky samt två av hans vänner
(dom som kom springande i videon efter att Rocky övat kast med liten knarkande afghan
och därefter klappat på sagda afghan.)

Tack för svaret!

tyvärr tror jag ASAP får längre fängelsestraff än det han redan suttit av.
Citera
2019-08-03, 11:08
Medlem
absolut-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Nej, en egen jet blir svårt.

Har han betalt en miljon eller två extra för att komma hem snabbt så är det inte en oansenlig del av förmögenheten. Men det var uppenbarligen värt det, och han kanske antar att han snabbt kan spela in pengarna igen?

Här har du olika upplägg för företag som vill snåla men ändå åka privat-jet.
Glöm inte att ASAP var på turne = skivbolaget som har transportkostnaden.
Sen vet vi inte heller om Trump viftade med några sedlar i bakgrunden.

https://www.investopedia.com/articles/investing/080615/buying-vs-leasing-private-jet.asp
https://www.flexjet.com/programs/fractional-jet-ownership/
Citera
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Så de tycker att Schweiz gjort bort sig också?

Dessa obildade amerikaner..

obildade? Jävla idiot, bara för de inte kan skilja två små skitnationer från varandra?
Det är nog bara såna skitnödiga svenskar som du som tror att allt handlar om
detta lilla komminststyre uppe i Norden
Citera
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astrid36
Tack för svaret!

Det finns en mikroskopisk möjlighet för det. Men eftersom rätten försatte dom
på fri fot utan utreseförbud kan man nog kallt räkna med att det blir villkorlig
dom med böter alternativt en månad i fängelse (som räknas av från häktestiden)
Att han skulle bli helt friad finner jag tveksamt. Även om JAG anser att han borde
bli det. Skulle kosta för mycket i skadestånd till ASAP. så något litet skit lär dom
sätta honom på.
Citera
2019-08-03, 11:09
Medlem
Citat:
Det är faktiskt inte så lätt att följa med på allt detta från utlandet, med två barn som har sommarlov..
Men - jag har väl rätt att skriva här ändå och tycka saker, även om jag inte hade full kolla på att livvakten släpptes snabbt.

Onödigt sur ton här inne av några.

Ja svenskarna är väldigt tuffa bakom skärmen
Citera
2019-08-03, 11:10
Medlem
Noble.Savages avatar
Citat:
Tack för svaret!

Gå igenom rättegången så får du ser hur försvaret pulveriserade motståndet. De flesta är överens om att han anses ha suttit sin tid om han ens anses skyldig till brott.
Citera
2019-08-03, 11:11
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Asap & Co kunde inte bevisa nödvärn. För det krävs mer än de trakasserier av påtända afghaner som de bevisligen var utsatta för.

Just i detta fallet så har ASAP & Co inte så bra på fötterna vad gäller nödvärn. De agerade inte som om de var rädda för att bli knivade vilken sekund som helst (vänder ryggen till, ställer sig nära, osv).

Men med allt som varit de senaste åren tycker jag definitivt det är rimligt att en galet aggressiv och påtänd afgan med knivärr, bruten näsa och Jihad-tatuering har en kniv som det är stor risk att han försöker använda.

Kan man då inte lätt och riskfritt ta sig därifrån så uppfylls följande tre kriterier:

1) Överhängande risk för angrepp
2) Hög sannolikhet för dödligt våld i angreppet
3) Kan ej fly

Håller åklagaren med om detta så har man rätt att ta till hur mycket våld som helst tills situationen är under kontroll. "Under kontroll" betyder inte att afganen temporärt ligger ner, redo att hoppa upp igen.

Det är åklagarens och rättens allt för restriktiva bedömning av "överhängande risk för angrepp" och "hög sannolikhet för dödligt våld med kniv" som gör allt fler Svenssons förbannade. De kan se sig själva hamna i samma situation, och vill inte vara juridiskt begränsade till att börja brottas och boxas lite försiktigt ända tills de har en kniv i magen.
Citera
2019-08-03, 11:12
Medlem
Noble.Savages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Så är det men han har ju råd att chartra det. Vilket vi såg igår... Men vi har nu sett ett exempel på en "fattig neger" eftersom vi i Sverige kör med "relativ fattigdom"

haha precis, på vissa ställen är ju 6 miljoner dollar en rätt futtig förmögenhet. Synd om Rocky som inte kan parkera ett jet på uppfarten.
Citera
2019-08-03, 11:12
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Det är inte ett dugg synd om dom här benzo-Aghanerna. Det är ju därför vårt rättssystem är helt fucked up eftersom man bevisligen daltar med dessa genomkriminella individer för att man från en politisk ståndpunkt bestämt att dessa skall skyddas och daltas med. Det blev överjävligt tydligt igår under rättegången.

Ja det var ju så tydligt så Jovicic frågade domaren om målsägaren var fridlyst.
Citera
2019-08-03, 11:13
Medlem
ycwms avatar
Iom rasiststämpeln Sverige nu fått från delar av världen lär vi kunna räkna med en kaotisk framtid. Självklart kommer regeringen behöva motbevisa att så verkligen inte är fallet

Skål för framtiden
Citera
2019-08-03, 11:15
Medlem
Felstavarens avatar
Vi var många som skålade för beskedet igår. Återstår nu att se vad de skriver i domen, tyvärr tror jag att det är lite för mycket att hoppas på ett fullständigt frikännande men det vore buskul om det blev på det viset.

Afghanen har fått sig en rejäl dos rättvisa nu. Först genom att bli tillplattad av crewet på stan, sen blir han internationellt känd som en riktigt efterbliven skitstövel. Och därtill kommer han att bli evigt igenkänd för allt detta, inte minst på grund av sin terrortatuering. Hoppas innerligt att han inte får en spänn i ersättning.
Citera
2019-08-03, 11:15
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Så de tycker att Schweiz gjort bort sig också?

Dessa obildade amerikaner..

Dom tar ju alltid fel.
Det måste ju ha varit väldigt förvirrande när Sverige och Schweiz spelade mot varandra i hockeyVM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in