2019-08-03, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tror du är ute och cyklar. Mened är inget att leka med.

Skulle du inte begå mened i den åldern om han var din stora idol och du dessutom blev erbjuden 1miljon kr?
Citera
2019-08-03, 10:06
Avslutad
Är detta största sensationen i Sthlm sen palmemordet?
Citera
2019-08-03, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knez
Skulle du inte begå mened i den åldern om han var din stora idol och du dessutom blev erbjuden 1miljon kr?
Nej. Det skulle jag inte.
Citera
2019-08-03, 10:07
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Undrar vem/vilka som bekostade flygningen, ingen billig tur direkt. Och var det en chansning att flyga upp det till Arlanda flera timmar innan rättegången var slut? Hmmm...

Han har väl råd själv?

Det var säkert inte billigt. Men hur många personer hade han fortfarande med sig? De var ju minst fyra stycken. Vad var alternativet? Gissar att han köper förstaklassbiljetter till hela gänget? Vad kostar fyra st förstaklassbiljetter till LA om man åker samma dag? 50 000 kr/st?

Vad kostar det att hyra en privatjet? Kanske inte brutalt mycket mer?

Rocky har väl också tillräckligt mycket pengar att köpa ett eget flygplan (?) Vill man kunna flyga obehindrat mellan LA och NY kan det vara bekvämt. Men i detta fallet lät det ju som ett hyrt plan.
Citera
2019-08-03, 10:08
Medlem
absolut-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Men det där berättade jag ju igår kväll. (FB) ASAP Rocky m fl åtalade efter bråk i Stockholm 30/6 -19. Dokument finns i trådstart.

Tycker fortfarande det är intressant att planet beställdes långt innan rättegången var slut; chansning eller diskret förhandsinfo tro.

Hahaha,
"HB-JOB", i Santa Ana säger man så om HBGary, när dom snokat upp känsliga saker, HBGary är en underrättelsefirma som vår forna statsminister Bild satt med i styrelsen., Skulle inte förvåna mig om HBGary är delägare i Cat-aviation på samma sätt som CIA är delägare i några "rendationplan" som brukar skubba till Kuba med div klientel. Har vi tur kanske Mustafa får en enkel till Guatamo och hotel California..(You can chek in any time,e-but never leave).

Finns inte på kartan att det sitter piloter stand-by som på 30 min tar upp en kärra, om vi ser till all organisation med personal-tankning-färdplaner etc. Sen ska dom även ha käk ombord, så antingen var den parkerad på ARN vilket jag inte tror på alls, 30 dagars stillestånd kostar satan, eller så var det från Zurich med lite tipstid bakom ryggen inkluderat, Tipset bör ha kommit in vid den svenska lunchen som var på 90 min...
Citera
2019-08-03, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astrid36
Hmm.. nej det har inte kommit någon slutplädering ännu, så det kan knappast finnas något klipp på det..
Domen avgörs 14 augusti. Då kommer slutpläderingen.

Vad svamlar du om människa? Slutpläderingen var igår.
Citera
2019-08-03, 10:10
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Man skriver i media här och var "Rockys privata flygplan". Det tolkar jag som ägandes av honom.

Fake news i vanlig ordning. Flygplanet är hemmahörande i Schweiz.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Knez
Hela världen ville ha amerikanerna frikända.

Hur stor är sannolikheten att vittnen blivit manipulerade; som i polisförhör sagt att ASAP slagit med flaska men sedan under rättegången sa dessa vittnen att de "inte minns" vem som slog med flaska.
Tonårstjejer som är idoler till ASAP och som dessutom får 100k i belöning om de ändrar sitt vittnesmål kan inte vara svåra att övertyga.

Eller är jag helt ute o cyklar.....

Inte helt otänkbart. Men att ASAP och & skull friges från häktet och få flyga hem var väntat. Detta snack med likhet inför lagen kan ju disskuteras. Här handlar det ju om en STJÄRNA med stora sympatier hos en lynnig twittrande president.
Citera
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Han har väl råd själv?

Det var säkert inte billigt. Men hur många personer hade han fortfarande med sig? De var ju minst fyra stycken. Vad var alternativet? Gissar att han köper förstaklassbiljetter till hela gänget? Vad kostar fyra st förstaklassbiljetter till LA om man åker samma dag? 50 000 kr/st?

Vad kostar det att hyra en privatjet? Kanske inte brutalt mycket mer?

Rocky har väl också tillräckligt mycket pengar att köpa ett eget flygplan (?) Vill man kunna flyga obehindrat mellan LA och NY kan det vara bekvämt. Men i detta fallet lät det ju som ett hyrt plan.

Kostar runt miljonen att hyra en privatjet för flyg från stockholm till LA. Så ja, det är betydligt dyrare än förstaklassbiljetter. Att köpa ett flygplan i den storleksklassen kostar runt en halv miljard, så jag betvivlar att Rocky har råd med det. Att hålla på med privatjet är bland det mest o-prisvärda man kan göra, detta är anledningen till att det endast är miljardärer och stora företag som håller sig med egna privatjets.
Senast redigerad av mrtowlie 2019-08-03 kl. 10:14.
Citera
2019-08-03, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astrid36
Hmm.. nej det har inte kommit någon slutplädering ännu, så det kan knappast finnas något klipp på det..
Domen avgörs 14 augusti. Då kommer slutpläderingen.
Slutplädering är en sammanfattning som görs från åklagare och advokater som avslutning på förhandlingen. Den gjordes igår. Vet du ingenting om rättsprocesser?
Citera
2019-08-03, 10:13
Medlem
mr.demons avatar
Undrar om det kommer en tråd snart som enbart handlar om de två inblandande hazarerna. Denna tråd har ju sysselsatt många tråkig kvällar. Och hazarerna lär säker hitta på nya dumma saker.

Speciellt lurturken. Han verkar vara så jävla dum.
Citera
2019-08-03, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Detta är
Skrattretande , att en stjärna kan göra så
Här, de sparkade på en man som låg ner

Hade en svensk medborgare gjort så här (du eller jag) så kan ni räkna med påföljd

Lövet började skaka när Trump hörde av sig, så jäkla löjlig denna soppa är

Sverige är ett STORT skämt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in