2019-08-03, 01:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja och det är imho helt sjukt.
Vad är det som är sjukt?
Citera
2019-08-03, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjursen77
Jag tror och hoppas att afghan killarna kommer få ett helvete efter det här... den ena sitter ju häktad men den andra tror jag gör bäst i att åka tillbaka till Iran och sin familj och stanna där... han har ingen framtid här...

[quote=henkess|68278897]Det är rätt kört för dom. Men inte slutar dom upp med sin tunga kriminella bana, men däremot lär dom inte visa sig ute i STHLM något mer. Vilket folket i STHLM kan vara väldigt glada för, så slipper dom åtminstone dom där små ligisterna.[/QUOT

Vi får väl hoppas på det! Eller så blir han kungen i kungsan efter domen faliit där han tjänat 140 000kr... den som lever få se...
Citera
2019-08-03, 01:30
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medlemskap
Rika och rika. Inge amerikan bryr sig.

Alla dom vet hur korkat det här landet är.

Jag garanterar dig att de amerikaner som inte har presidenten i sina byxfickor bryr sig, speciellt om de sedan är en avreage Joe som absolut inte har råd att hamna i fängelse vare sig det är i eller utanför USA
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Men hur är straffet avtjänat? För han fick ju inte det egentliga straffet som brottet är värt. Eller? Hur tog dom ens beslutet att han skulle sättas på fri fot?

Fast åklagaren yrkade ju på 6 månader.

Han har suttit häktad en månad. Det ska alltid dras bort från straffet han döms till. Så han verkar komma att bli antingen friad helt, eller få ett kort fängelsestraff som då rätten anser att han redan avtjänat i häktet. Rätten vet ju redan vilket straff han kommer få. Det har dom röstat om. Nu ska domen skrivas och vi får den om två veckor.

Vad åklagaren yrkade på är lite lattjo lajban, det sker ofta att deras vilja inte går genom när det gäller längden på fängelsestraff.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Vi vet inte vad domen är ännu, vi vet det om 2 veckor
Jo, det vet jag. Men jag förstår inte hur åklagaren blev ägd?
Citera
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Men oftast får man inget sjukintyg om man inte är sjuk ;-)
Men då riskerar man istället att rättegången ställs in/flyttas istället.

Men hur naiv är du? Har man råd att flyga privatjet över Atlanten kan man fixa ett jävla sjukintyg utan att vara precis dödssjuk. Tror du inte?
Citera
2019-08-03, 01:32
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Jo, det vet jag. Men jag förstår inte hur åklagaren blev ägd?

Han vart avklädd av att vittnen, Bo och GM berättelse avvek från förhören, rätt starkt ibland.

Men ägd är att ta i, speciellt när vi inte vet vad dommen blir
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Han har suttit häktad en månad. Det ska alltid dras bort från straffet han döms till. Så han verkar komma att bli antingen friad helt, eller få ett kort fängelsestraff som då rätten anser att han redan avtjänat i häktet. Rätten vet ju redan vilket straff han kommer få. Det har dom röstat om. Nu ska domen skrivas och vi får den om två veckor.

Vad åklagaren yrkade på är lite lattjo lajban, det sker ofta att deras vilja inte går genom när det gäller längden på fängelsestraff.
Men om åklagaren yrkade på 6 månader, så borde han alltså avtjänat 5. Fast han har ju inte dömts än givetvis.

Vad röstade rätten om? Eller är det inte offentliggjort kanske?

Aha ok, men är det inte konstigt att åklagaren inte kan påverka lite mer?
Citera
Medlem
Jofs avatar
Kan tänka mig att rätten inte vill tillbaka negern utan dömer honom till en månad för misshandel och sen anses han ha suttit av tiden i häktet.
Och så glömmer vi hela skiten.
Men Afganen att göra lite mer brottslighet och så åker han in några månader. Så honom får vi behålla - tyvärr.
Citera
2019-08-03, 01:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Han vart avklädd av att vittnen, Bo och GM berättelse avvek från förhören, rätt starkt ibland.

Men ägd är att ta i, speciellt när vi inte vet vad dommen blir
Och det utnyttjade givet vis jugoslaven.

Eller så kanske de bara ljög i rätten...
Citera
2019-08-03, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja och det är imho helt sjukt.

Det är helt underbart, Trump och försvaret dominerade!

Citat:
Nej, jag orkade inte följa den här komedishowen.

Men hur blev han ägd? Och varför?

Hoppas inte afghandjuret får något i ersättning.

Åklagaren tappade allt, i slutet stod han helt naken utan bevis, kunde inte styrka något annat än några slag. Inte ens en spark kunde han styrka och definitivt inga flaskor.

Afghanen blev också helt vanhedrad av advokaten Pantzar, hon visade upp att han var en kriminell ligist så han lär inte få en krona i ersättning oavsett vad domen blir.
Citera
2019-08-03, 01:34
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Och det utnyttjade givet vis jugoslaven.

Eller så kanske de bara ljög i rätten...

Juggen ägde sig själv också...Det var ett praktexempel på att han inte är en stjärnadvokat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in