Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-08-03, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Jag undrar om Greta fattar vad hon dragit in sin pappa i? En ung frisk person kan nog leva på typ en skakig attraktion på Liseberg i två veckor, men en otränad vuxen med giftavlagringar i kroppens fettvävnad..? Hoppas att han är stålmannen.

Stålmannen lär han knappast vara, i synnerhet inte som du beskriver honom. Dessutom kan man ifrågasätta hans omdöme som låter sig ”dras in” i en sådan potentiellt våghalsig seglats. Det är ju han som borde vara ”den vuxne i rummet”, medan Greta inte ens är myndig.

Med tanke på Gretas exceptionella intelligens och höga betyg lär hon dock fatta vad hon gör - tror du inte det själv?
2019-08-03, 00:34
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
https://www.yacht.de/aktuell/panorama/boris-herrmann-bringt-greta-thunberg-zum-un-klimagipfel/a121916-page1.html

Fi fan. Jag misstänker att DETTA kommer att banka miljötankarna ur hennes huvud för gott. Hon kommer att boka bekväma flygstolar var hon än ska efter denna jävla upplevelse.

Nej, nej. Jag var så ung då, kommer hon att avfärda sitt tidigare miljöengagemang med. Man måste vara realist säger hon och röstar Moderat eller SD?
2019-08-03, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Nej, men det omtalas i 'Scener ur hjärtat'.
Det får man säga, hon är smart tjejen, sittta och protestera för ngt man värnar om. Synd att jag inte kom på det själv på 70 talet. Frågan är, hur lever familjen själva? Hur många bilar, flyger de ofta? gräsklippare om de har trädgård, köper de begagnad på loppis eller är det slit o släng? Används sprayer för att lukta gott? Inte bra för miljön. Någon skrev att Greta plockar upp hundbajs plastpåsar, ajabaja, plast är farligt. Listan kan göras lång med frågeteknen??????
2019-08-03, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Så skönt att slippa jäntan i ett år till att börja med. Ska bli kul att se hur hon ser ut när hon kommer tillbaka. Nu liknar hon en ond docka. Mamsen borde leta upp en ensamkommande afghan som kan väcka Gretas hormoner?
Ja, Arboga innan tände ju iallafall på dom innan hon lät mörda sin far.
2019-08-03, 00:37
Medlem
Mack-Bolans avatar
Det har säkert nämnts i tråden att Greta den förståndshandikappade grönsaken skall ta ett sabbatsår i USA.
2019-08-03, 00:39
Medlem
Witkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Hur kan hon vara så välkommen i USA när hon kritiserar Trump.? Har dom undersökt om hon får komma in dit?
Klimatalarmist, Trumphatare och vänligt inställd till Antifa? Kan man bli mer vänstervriden?

Hoppas ändå hon klarar av båtturen, det kan inte vara kul att utsätta sig för en sådan båtresa.
2019-08-03, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Olle
Hennes mamma lyckades aldrig riktigt slå igenom i Sverige mer än att vinna Melodifestivalen något år. Hon verkar därför lida av något sort bekräftelsebehov, som inte blir mindre av att skicka fram hennes dotter att skolstrejka.
Så sant,så sant, en riktig mamma hade satt stopp när en liten illbatting hade vägrat gå till skolan. Tänk om alla 16 åringar skulle skolstrejka om rock, resor, natur, politik, rasism,rastflätor eller vad som helst, vad säger staten då? Denna lilla Greta har gått för lång. Upp till kamp alla 16 åringar ni kan sluta skolan och protestera mot vad som helst. Aldrig mer en S röst kan jag lova. Sämsta statsministern Sverige haft röd eller blå
2019-08-03, 00:55
Medlem
Citat:
https://www.yacht.de/aktuell/panorama/boris-herrmann-bringt-greta-thunberg-zum-un-klimagipfel/a121916-page1.html

Varför skulle det vara "infernalisch" att segla snabbare än 20 knop?
2019-08-03, 00:58
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Varför skulle det vara "infernalisch" att segla snabbare än 20 knop?

HAHAHA

Har du sett standarden på båtfan?? Det är inte direkt 1a klass på ett Emirates plan om man säger så. 3de klass på Titanic var bättre.
2019-08-03, 01:04
Medlem
Citat:
HAHAHA

Har du sett standarden på båtfan?? Det är inte direkt 1a klass på ett Emirates plan om man säger så. 3de klass på Titanic var bättre.

Jo men vad har det med ljudnivåerna att göra?

Min tyska är inte den bästa och Google Translate gjorde mig inte klokare...

"Ab 15 Knoten Geschwindigkeit versteht man unter Deck kaum sein eigenes Wort, ab 20 Knoten wird es infernalisch. Und die Schläge und das Rucken im Seegang können einen ohne Vorwarnung von den Füßen holen."
2019-08-03, 01:11
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Jo men vad har det med ljudnivåerna att göra?

Min tyska är inte den bästa och Google Translate gjorde mig inte klokare...

"Ab 15 Knoten Geschwindigkeit versteht man unter Deck kaum sein eigenes Wort, ab 20 Knoten wird es infernalisch. Und die Schläge und das Rucken im Seegang können einen ohne Vorwarnung von den Füßen holen."

Det är bara ett tunt skrov mot vattnets slag. det blir lite bullrigt. Inte för att jag bryr mig om hennes hälsa men ett växande barns öron lär inte må bra av detta buller.

BTW klicka på spoilern för google översättning.....
2019-08-03, 01:13
Medlem
pinger99s avatar
Hur många tomma flygstolar över Atlanten varje dag?
Vore det inte bättre att nyttja ett par sådana istället för att hålla på med jippon?

Nog för att den här båtresan blir en trevlig upplevelse.

Men jag tror att kampanjen har gjort en missbedömning här.
Greta "jumps the shark"....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in