2019-08-02, 22:36
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Verkligen imponerad. Hon fick sagt allt det jag suttit och väntat på i flera dagar. Verkligen raka rör!

Jag har inte hittat någon ljudfil för tv4 som sände från rättegången sände bara de manliga försvararnas pläderingar. Tyvärr. Det hade varit kanon att få höra henne mala ner lögnerna till skit och ingenting. Har man tur kommer det ut någon ljudfil i efterhand.
Citera
Medlem
Citat:
Rakim ”ASAP Rocky” Mayers kan inte andas ut ännu.
Att han nu släppts från häktet betyder inte att han kommer att frias när domen meddelas – och det finns fortsatt risk att han måste återvända i några veckor till svenskt fängelse.

https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/darfor-ar-det-for-tidigt-for-asap-rocky-att-andas-ut/
Citera
Medlem
Måste erkänna.. Det känns lite tomt när ASAP Rocky är borta nu.

Men all lycka och framgång till honom!

Vilken Hollywood-ending det blev på den här historian. Som avslutas på en privatjet uppe i luften med champagne, familj och vänner påväg till en konsert över Atlanten.
Senast redigerad av BlackRockInc 2019-08-02 kl. 22:39.
Citera
2019-08-02, 22:37
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Ja, helt andra belopp då antagligen men tvivlar på att han är särskilt sugen på detta, men hade varit intressant att följa.

Finns det minsta lilla möjlighet att vinna en stämning mot Rocky i USA så är säkert afganen redan överbelamrad av amerikanska advokater som vill göra det mot provision.

Det lustiga är att det hela kanske hänger på om afganen redan fått ett skadestånd av svensk domstol. Vore ju lite putslustigt om han går miste om ett miljonskadestånd pga att han redan fått 5 000 kr i Sverige.
Citera
2019-08-02, 22:37
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
OK, så den som inte nyligen blivit världskändis pga en fällande dom kan alltså ljuga sig in?

Du kan ju gärna tro att endast de som är helt ostraffade får röra sig mellan olika länders gränser, och att finska myndigheter skulle neka en känd amerikan att komma in i landet för det här. Dock så kommer det inte bli så.
Citera
2019-08-02, 22:40
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evert-Sandin
Snälla ge mig länkar till FUP på grabbarna i målet....
Har en vänstertok som vägrar tro det.

Här finns det du frågar efter
(FB) Afghanerna som ofredade ASAP Rocky - Mustafa Jafaris brott & islamistsympatisör?

Edit: Talade med en annan vänsterbliven om att jag följt fallet idag och nämnde afghanens brottsliga bakgrund, hon blev förvånad trodde mig knappt, suckade lite och jag fann för gott att bryta den delen av samtalet. Denna person matas med public service ensidiga bild, och jag tror inte hon är ensam.
Senast redigerad av Passepartout 2019-08-02 kl. 22:43.
Citera
2019-08-02, 22:40
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netizen
Men misslyckas mot en åklagarfjolla och en debil knarkare ska inte finnas på kartan. Slobo övertygade inte direkt och tillskriva honon segern är jag inte med på.

Nu inleds jaktsäsongen på ettrig afghan, lock and load.

Ja, det kan inte vara lätt att heta Mustafa Jafari idag ;-)
Bortgjord å det grövsta. Dubbelkränkt. Men det har han trots allt själv sett till att förtjäna. Skammen når nog ända ner till Iran där många i släkten verkar bo...
Citera
2019-08-02, 22:42
Medlem
Är det ett sånt här flyg ni menar att han är på väg till Nordamerika med just nu?

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Dassault_Falcon_7X
Citera
2019-08-02, 22:43
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det har varit väldigt, väldigt osäkert med en stark lutning mot att det inte har använts några flaskor i våldsamt syfte

Bevisningen verkade ju inte hålla iallafall.

Så här i efterhand kan man undra hur troligt det är att rapparna tog flaskor bara för att kasta dem på afganen, eller försöka slå honom i huvudet?

Har de väl plockat upp flaskor som vapen ligger det väl snarare i farans riktning att afganen istället får 20 snabba stick av var och en som i värsta fängelse-filmen? Och det hände ju inte.

Givet vittnesmålen tror jag afganen kan ha fått flaskor kastade/slagna mot sig. Men även om han såg rätt blodig ut, så var han absolut inte så svårt skuren som han hade blivit om nån hade försökt ta livet av honom med en flaska. Rapparna verkade ju rätt vana vid att slåss, så kompetensen saknades inte.
Citera
2019-08-02, 22:43
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/darfor-ar-det-for-tidigt-for-asap-rocky-att-andas-ut/

Svammel. Hade det funnits minsta chans att han kommer behöva avtjäna mer tid i fängelse än vad han redan gjort, så hade dom häktat honom. Utan tvekan.

Dom fattade att han kommer dra härifrån fort som fan. Han blev inte ens ombedd att stanna i Sverige. Ingenting.
Citera
2019-08-02, 22:44
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja, det kan inte vara lätt att heta Mustafa Jafari idag ;-)
Bortgjord å det grövsta. Dubbelkränkt. Men det har han trots allt själv sett till att förtjäna. Skammen når nog ända ner till Iran där många i släkten verkar bo...

Han kanske redan stajlat om de 140 000 kronorna som skulle trilla in snart. Nu är han en nolla i familjens ögon. Kan bli farligt, så jag hade inte velat träffa på honom på stan av misstag i helgen.
Citera
2019-08-02, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Nu har planet passerat gränsen och befinner sig över Norge. Skål på det!

https://www.flightradar24.com/

Frågan är om det är rätt plan? Rätt modell men stripsen på flightradar ser annorlunda ut mot Aftonbladets bild. Men de kan ju ha ändrats. Och hur många mindre jets lämnar Stockholm ikväll mot Kanada eller USA?

Planet går definitivt mot Island. Gissar de mellanlandar på Island.

Stora frågan är, kommer han sikta på ta en spelning eller åka hem? Mellanlandning på Island pekar nog på hem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in