2019-08-02, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Hoppas för hans skull att det inte är någon galen eller allmänt frustrerad afghan som ger sig på honom i Canada också. Men då har han lärt sig att låta sina hjälpare sköta detta. Inte sparka loss själv som i Stockholm.
Jag är f.ö. glad att han lämnat landet. han kunde gärna tagit afghanen med sig.
Finns väl inga afghaner i nord amerika.
Citera
Medlem
Letar i tråden efter uppgifter på Målsägande och hans vittne som var med vid händelsen.
Fanns det inte uppgifter på deras bakgrund som kriminella på denna korta tid i Sverige?
Satt inte vittnet häktad för en stöld och fick flyttas från häktet till förhöret?
Några resor i kurran har jag för mig!
Citera
Medlem
WizKhalifass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattmasen
Knappast att han fått tillbaka passet då han ska få sin dom. För jävligt dessa afghaner som kommer att skryta att dom satt dit en världsartist. Äckliga svenska rättsväsendet som är så jävla mesigt och ska skydda dessa baaarn. Rätt åt snorungarna.

Är du påverkad av något? Han har visst fått sitt pass.
Citera
Medlem
dANiis avatar
Missa slutet, vad blev domen?
Citera
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saintzz
Om ni också vill följa privatplanet https://www.flightradar24.com/FA7X/218a72f5
Flyger över Dalarna nu.
Citera
Medlem
WizKhalifass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dANii
Missa slutet, vad blev domen?

Domen presenteras den 14:e augusti.
Citera
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Den där Cava flaskan Slobodan smällde upp åt rättens nämndemän idag, det var nog ett bra drag ändå.

Jag tror detta var esset eventuellt. Att dom identifierat exakt vilken flaska Rocky bar på.

Den hade klyvt skallen på målsäganden om den hade använts på det sättet han säger.

En expert hade uttalat sig att det åtminstånde skulle spräcka svålen och ge en stor blödning och en bula. Enligt FUP hade han varken illamående eller huvudvärk när han undersöktes. Undra varför tjejen hade olika uppgifter i polisförhöret gentemot rätten.
Citera
2019-08-02, 21:38
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av home-sapiens
Lita på mig när jag säger Los Angeles
Haha, jag gillar källor till information iofs
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattmasen
Knappast att han fått sitt pass, då han väntar på sin dom.
Du får nog lära dig att läsa. Han åkte direkt till Arlanda, med passet på fickan, och ett privatplan väntar på dom. Troligen är de redan i luften nu.

Detta innebär att det inte komma bli något fängelsestraff att tala om, utan OM det blir något sådant, så har han redan suttit av det. Domen är färdig och rätten VET vilken domen blir. Den skall präntas ner nu tillsammans med hela händelseförloppet och alla domskäl. Först därefter, om knappt två veckor, så kommer man meddela domen. Vilket inte kommer bli en fängelsevistelse.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WizKhalifas
Är du påverkad av något? Han har visst fått sitt pass.
De lämnar aldrig ut passen då det är risk att han sticker hem. USA har ingen utlämningsavtal till Sverige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.R.
Här är det planet som förmodligen är privatjeten.

https://www.flightradar24.com/FA7X/218a72f5

Thanks. Finns det någon som har access till premium level på Flightradar? Vore kul att se historiken för detta plan.
Citera
2019-08-02, 21:39
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeamJesus
Vad har hudfärg med saken att göra? Jag är för självförsvar.

Du vet inget om vilket motiv det hade i situationen. Men ta ditt påstående om att det skulle vilja plåga dem vad har du för det , förutom en hudfärg. + det finns ett mellanrum på 20 minutrar där det kunde ha åsamkat skadorna på egenbevåg.
Självförsvar, eller nödvärn, är jag också för. Men din rätt till självförsvar slutar när det inte finns något att försvara sig mot.

Så att afghanen plockades upp och kastades tvärsöver gatan - ok. Att man sedan gick fram och sparkade/slog/trampade på honom är inte självförsvar, eller försvar alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in