2019-08-02, 21:30
Medlem
bill claytons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Så man måste inte ha pass om man flyger privatjet?

ASAP Rocky har fått sitt pass och är fri att lämna Sverige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krakelibrankel
Ser ut som att de är påväg till Norge.
Flyger över Island?

De flyger över norskt flygrum.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Alltså, det är ta mig fan bara äldre svenska kvinnor och afghaner som beklagar sig över att Rocky släpptes på fri fot om man läser kommentarerna på Facebook. Svenska kvinnor alltså, herregud vad de brinner för kriminella afghaner.

Sjukt.
Citera
2019-08-02, 21:31
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Exakt och alla vet att man då inte behöver pass.
Gick du igenom säkerhetskontroll förra gången du åkte privatjet?
Jag tror att man måste, men är inte säker på de exakta bestämmelserna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlutoJ
Kan tänka mig att det är ett medvetet gemensamt upplägg att låta Pantzar vara den som tar i mest. Psykologiskt riktigt ur flera perspektiv, afghanen har både visat och vittnat om hur hans heder/ära etc. är viktigt för honom. Att då bli såpass hårt åtgången av en kvinna gör det nog svårare för honom att hålla sig själv i styr. Det kan också ge en bild av en orädd kvinna mot ett gäng män (åklagaren, målsäganden och målsägandebiträdet). Skickligt spelat.

Hans heder kräver upprättelse efter att en säkerhetsvakt avvisat honom inför några människor som råkade befinna sig vid Max den aktuella kvällen. När en kvinna talar om vilken misslyckad varelse han är inför tusentals åskådare, skrattar han.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av token
Jorden är rund, så ja, man flyger i en båge nära/över Island.
Det är också mycket möjligt att planet behöver mellanlanda och tanka. Jag vet inte hur mycket bränsle det kan lasta.

Den har lång räckvidd. Kan flyga ända till LA utan mellanlandning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bill clayton
ASAP Rocky har fått sitt pass och är fri att lämna Sverige.
Knappast att han fått sitt pass, då han väntar på sin dom.
Citera
2019-08-02, 21:32
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Nja, moraliskt borde man ha letat upp en polis som skickat hem honom. Rent moraliskt borde han inte vara här alls. Men rent moraliskt borde A$AP Rocky inte heller vara här.

Tyvärr blir vi inte av med hazaren. Men Rocky lär inte återvända så den sopan slipper vi. Vi behövde inte ens bekosta flygresan. Jag skulle inte sörja någon av dem om de lämnade landet.
Citera
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netizen
Det är till att vara sugen på negerkuk. Tog benzot slut ikv ellerbaraensvår mens,igen.

Hur kan din verklighetsuppfattning diffa så markant mot övriga användare på FB? Är du afghan,knarkare, hora eller medlen i ung vänster? Vad fattas dig?
Vad fattas mig? Ett negergäng har slagit ned någon i vår huvudstad och går nu fria, och du frågar vad som fattas? Lite lag och ordning är vad som fattas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TVdator
Ett par månader fängelse är ju inget att fira. Men ja, det här är väl en tillfällig seger iaf att få vara hemma igen. Frikända kan de väl dock inte bli, de har ju i princip erkänt i och med snacket om att "samhällstjänst är helt ok för mig" för att inte tala om alla bevis.
Det innebär inte att de behöver krypa in i fängelse. Och jo, de kan bli frikända. Man får helt enkelt se om de hade kunnat freda sig på annat sätt. När man ser filmen Rocky lade ut på instagram, så ser man hur Rockys livvakt vänder sig om och försöker freda de andra. När livvakten backar och vänder tillbaka så fortsätter idioterna framåt och tjafsar. Det GÅR inte att freda sig. Ungjäveln är ju fan inte klok nånstans. Nej, det blir inte minsta lilla dag i finkan för Rocky. Men afghanpolaren sitter ju i häktet för stöld, och lär väl bli sittande ett tag. Om han inte också släppts ut.
Citera
Medlem
WizKhalifass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattmasen
Knappast att han fått sitt pass, då han väntar på sin dom.

Han har visst fått sitt pass, han är en fri människa precis som du och jag.

Domen skickas per mail den 14:e Augusti.
Citera
Medlem
Jofs avatar
Hoppas för hans skull att det inte är någon galen eller allmänt frustrerad afghan som ger sig på honom i Canada också. Men då har han lärt sig att låta sina hjälpare sköta detta. Inte sparka loss själv som i Stockholm.
Jag är f.ö. glad att han lämnat landet. han kunde gärna tagit afghanen med sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in