2019-08-02, 21:24
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
De försökte ju bli av med honom. Påminner mig om låten "... som en boll kommer jag tillbaks till dig". Afghanen var ju som en jävla boll i en gummisnodd. Det GICK inte att bli av med honom.

Exaaakt! Jag hade ledsnat flera minuter innan och knockat heroinisten. Hade man satt dumfånen i Rinkeby och han gjort samma sak så hade han varit både knivskuren och ihjälskjuten.
Citera
2019-08-02, 21:25
Medlem
Windchesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krakelibrankel
Afghanen kan ju överklaga, då kan situationen förändras.

Mer troligt att åklagaren gör det isåfall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
De firar för att beslutet från Tingsrätten idag om att häva häktningen betyder att Tingsrätten inte anser att det finns skäl att ha ASAP Rocky och Co häktade, vilket innebär att de kommer att få ett milt straff eller bli helt frikända. Blir de dömda får de max ett par månaders fängelse, men förmodligen villkorlig dom.

Ett par månader fängelse är ju inget att fira. Men ja, det här är väl en tillfällig seger iaf att få vara hemma igen. Frikända kan de väl dock inte bli, de har ju i princip erkänt i och med snacket om att "samhällstjänst är helt ok för mig" för att inte tala om alla bevis.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av home-sapiens
https://www.flightradar24.com/FA7X/218a72f5

Planet är på väg till Los Angeles. Med 90% säkerhet är ASAP på planet.

Är det Trumps plan eller Amerikanska myndigheters, eller Asaps egna privatjet han använder på turnén? Frågorna är många. Kom han till Sverige i det planet?
Citera
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Och en synnerligen dålig åklagare. Suneson framstod ju emellanåt idag nästan som pinsam.

Vilken skillnad det kan vara.
Tänker närmast på ämbeteskollegor såsom Lars-Göran Wennerholm (Lisa Holm-fallet) och Christer Sammens (bl.a Tova Moberg, dubbelmordet vid Råbosjön) De spelar i en helt annan liga.

Nä detta ”framträdande” var ingen fjäder i hatten för den gode Suneson...

Jag tror att åklagare #2 Fredrik Karlsson unnar sig ett extra glas skumpa i Prideparken i kväll och tackar sin lycklig stjärna för att ha slapp ta detta ärende till domstolen.

Personligen tror jag han insåg att det inte var framkomligt och klev av men andra krafter skulle bara driva detta hela vägen när beslutet att häkta väl var fattat.

/Provokatör
Citera
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krakelibrankel
Afghanen kan ju överklaga, då kan situationen förändras.
Det kommer den inte att göra. Ponera att rätten bestämmer sig för skyldig till grov misshandel, bestämmer 2 års fängelse - spelar ingen roll, han kommer att sitta i USA och asgarva åt alltihop.
Citera
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Nepp, de har de inte. Och om de skulle gjort det vore det nog noll problem ändå. Det är liksom inte som att killen skulle stiga ombord på vanligt reguljärflyg.

Så man måste inte ha pass om man flyger privatjet?
Citera
Medlem
Wajis avatar
Inte mkt ljud från vänstermupparna.. En seger för Sverige.. Nu väntar vi bara på att alla länder sågar Sverige som landet Sverige förtjänar!
Citera
2019-08-02, 21:26
Medlem
dialektikers avatar
Är han fri nu? Skönt för honom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av home-sapiens
https://www.flightradar24.com/FA7X/218a72f5

Planet är på väg till Los Angeles. Med 90% säkerhet är ASAP på planet.

Ser ut som att de är påväg till Norge.
Flyger över Island?
Citera
Medlem
Windchesters avatar
Citat:
Nepp, de har de inte. Och om de skulle gjort det vore det nog noll problem ändå. Det är liksom inte som att killen skulle stiga ombord på vanligt reguljärflyg.

Exakt och alla vet att man då inte behöver pass.
Citera
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Det kanske skulle vara förbluffande för dig att jag säger ja på det, men att det ändå borde vara (och är) olagligt.

Det är olagligt med ofredande och misshandel, ja. En ofredade och flera misshandlade. Rent juridiskt. Rent moraliskt borde man slagit sönder hazaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in