2019-08-02, 20:34
Medlem
KKNDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
2 - JAg tror domen blir på 1 månads fängelse.in/win för alla. Rocky har suttit av det och kommer inte överklaga till hovrätt, Åklagaren behöver inte dra det i HR för att få längre dom då det skulle röra sig om max någon månads längre straff. ASAP kan fortsätta vara hjälte hos vissa och Trump an ta å sig äran och BO kan få skadestånd. Och åklagarens häktning visar sig då vara helt försvarlig.

Tror ungefär samma
Citera
2019-08-02, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frestadius
Någon annan som har reaktion på att detta var resultat från Trump Administrationens påtryckningar på Sverige?

Bara precis
Citera
2019-08-02, 20:35
Medlem
Netizens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
De som blev ofredade verkar bara ha berättat om det för Rocky, men inte för polisen.
Tycker du det är konstigt på något vis?
Citera
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medlemskap
Men han får ju lämna landet, hur konstigt låter inte det?

Säg att han blir dömd för 3 månader, men om han lämnar landet i morgon så är ju den domen värdelös.

Hur tänker dom?

Jag tyckte ASAP Rockys försvarsadvokat, Slobodan Jovicic, fick till det bra för sin klient. Detta gjorde att alla de åtalade blev fösatta på fri fot. Straffvärdet blev inte sex månader som åklagaren yrkade utan de har nog suttet av straffet i häktet. De är fria att lämna Sverige och kommer nog aldrig hit igen.
Citera
Medlem
selusts avatar
Haha sjukt många tweets och instagram inlägg i stil med ”thank you mr president” osv. Parodi
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Det kommer sluta med att Rocky får 16 miljoner i ersättning för utebliven inkomst. Hans karriär kommer att bli ännu större. Massa folk som inte visste vem han var vet det nu. Rocky kommer att gå iväg som vinnare i det långa loppet. Mark my word.

Inte bara bra reklam med att vara så omskriven. Allt fler svarta i USA har ått upp ögonen för de gånger han pissat på svarta som inte har det lika bra som honom
Citera
2019-08-02, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Det finns gott om korkade svenskar och du menar då att du skulle ändå försvara en misshandlande neger?

Självklart! Jag skiter fullständigt i hudfärg. Ber man om problem, dessutom på ett hotfullt sätt, ja.....du fattar....egenansvar...vuxna individer...
Citera
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Och varför ska vi acceptera att folk frivilligt utsätter sig för fara genom att vara berusad och bete sig som en idiot?
Det ska vi inte, och det är just därför det borde vara olagligt att orsaka "faran" ifråga, dvs. det borde vara olagligt att slå ned folk.
Även om de "beter sig som idioter" så borde det vara olagligt att applicera mer våld än nöden kräver.
Citera
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Försöker Sverige att pressa andra länder politiskt och militärt?

Att regeringar kan ha åsikter om andra länder är inget konstigt, men man skall aldrig försöka diktera andra länders internpolitik.

Harkl, menar du att Sverige inte försöker pressa Polen, Ungern, osv angående deras internpolitik, tex rättsväsende och flyktingpolitik?
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Min gissning är att han vinner på det. Visst finns det säkert gott om svarta tyckare i TV-sofforna som klankar ner på Trump i detta fallet. Men jag tror det går hem i stugorna hos de svarta.

Nån som har bättre koll än jag, och kan lägga in lite länkar från inflytelserika svarta artister osv?

Jag har svårt att se hur det går hem men jag säger inte att det är omlöjligt, svarta i USA tenderar att vara långsinta och de är väl knappast glada över att han inte var negativt inställd till KKK och allt tjafs nu om politiker som borde åka hem osv.

Ioförsig, han har ju börjat kalla Fox "news" för liberal media och har börjat använda sig av konspirationssidor nu i vissa av sina tweets som nyhetsrapporter så vi får väl se hur det går
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Min gissning är att han vinner på det. Visst finns det säkert gott om svarta tyckare i TV-sofforna som klankar ner på Trump i detta fallet. Men jag tror det går hem i stugorna hos de svarta.

Nån som har bättre koll än jag, och kan lägga in lite länkar från inflytelserika svarta artister osv?

Svarta kommunister som Van Jones på CNN lär väl kritisera Trump, men Trumps agerande går hem i stugorna hos afro-amerikanerna.
Citera
2019-08-02, 20:37
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blankt
- Ett privatjet på Arlanda flygplats väntar på rapstjärnen, uppger källor för Aftonbladet.

Han rör sig snabbt

Klart att narcissisten Trump fixat privatjet åt sin nyfunne vän, kriminell neger-rappare. Trump utnyttjar situationen för att vinna popularitet. USA är ett sjukt land som blivit ännu sjukare med Trump.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in