Citat:
Inom den seriösare delen av den alternativa högerns sfär ser jag väldigt sällan seriösa profiler eller sympatisörer som har dessa föreställningar om att det är "bagatellgöra" eller liknande pejorativ på traditionellt "kvinnligt arbete", utan detta är snarare beteenden som respekteras och som man ser upp till.
Inom den seriösare delen av den alternativa högerns sfär ser jag väldigt sällan seriösa profiler eller sympatisörer som har dessa föreställningar om att det är "bagatellgöra" eller liknande pejorativ på traditionellt "kvinnligt arbete", utan detta är snarare beteenden som respekteras och som man ser upp till.
Detta är väl min uppfattning också, om jag tittar på hur det ser ut i verkliga livet. Dock ser jag inte denna katastrofala utveckling som ni talar om här, de flesta i min omgivning har minst 2 barn per par. Vissa vill ha fler, andra har redan fler. Nu är jag visserligen omkring 30 år, och det kan ju vara de som är cirka 10 år yngre ni syftar på först och främst.
De flesta jag känner är heller inte några karriärister utan de är gärna hemma med barnen om det går. Männen verkar dock också rätt gärna vara föräldralediga till exempel, så det verkar vara en reform som uppskattas även av män. Jag tror att många män trivs med att kunna lägga mer ansvar på kvinnan nu när inte samhället förväntar sig att mannen ska ta huvudansvaret för familjen/ det ekonomiska ansvaret. Ej heller behöver män skämmas för att de tar hand om sina barn.
Citat:
Det finns andra anledningar än karriär till att kvinnor inte har barn eller väljer bort barn. Jag tror att det är ganska få som väljer bort barn till förmån för karriär. Jag känner inte en enda kvinna som gjort det. Gör du?
*Trots att forskning tyder på att en prioritering av karriär framför barn hos kvinnor leder till ökad misär. Detta har förmodligen mycket att göra med att kvinnor inte vet vad de faktiskt väljer bort när de väljer karriären framför moderskapet. De är av uppfattningen att det är något som kan göras senare, och de är helt aningslösa att äggen vittrar bort desto äldre de blir - i den snabba takt -. 90% av dina ägg som kvinna är borta när du är 30. 97% är borta när du är 40. Och när de tvingas att komma till denna insikten att de förmodligen aldrig kommer kunna få barn, kommer det som ett slag i bröstet.
Vi har detta simpla faktum som att träffa någon man vill leva med. Det i sig är ju svårare än förr eftersom att man då blev ihopparad med någon. I princip. Människor var tvungna att slå sig ihop för att klara sig. Idag kan alla människor leva ensamma, även om det givetvis inte är det optimala, men detta medför såklart att människor blir mer kräsna i sitt sökande efter "kärleken" och därmed kanske till slut blir lottlösa på kärleks/familjefronten.
Citat:
Nä jag skulle inte säga att det är feminismens fel i någon särskilt hög grad överhuvudtaget. Vänd dig åt de som skapar allt detta, de som pumpar ut reklam e.t.c.
Nu beskyller jag inte enbart feminismen för den materialistiska utvecklingen i väst. Men det är de facto vad feminismen förespråkar.
Där har vi grundproblemet. Sålänge det utvecklas nya bekvämligheter kommer människor att använda det. Kvinnor som män.
Citat:
Vad tror du män i dagens läge har om jag får fråga? Min absoluta uppfattning är att det är män som har svårt för att bruka allvar i större grad än kvinnor. Män är precis lika, om inte mer "nedgångna" idag, det är bara det att ni inte ser det eftersom allt fokus läggs på att kvinnan gör si och gör så.
Det folk kritiserar när man pratar om kvinnor "som bara kan sex", är tendensen hos många moderna kvinnor att i princip enbart betrakta sig själv som ett sexobjekt, där deras enda utmärkande egenskap är att de har en stor rumpa och kan sex.
De erbjuder dig inte någonting djupare till din tillvaro annat än sex. De har inga framtidsvisioner, ingenting. De lever i linje med ett kortsiktigt förhållningssätt på livet där de "lever i nuet".
Det är snarare denna nedgradering av kvinnor som nationalister vill stävja och återigen höja upp kvinnan, då det är helt avgörande för ett samhälle att kvinnan i nationen är högstående, då det resulterar i att männen höjer sig därefter, då det är männen som rent biologiskt gör sig värdiga kvinnan.
De erbjuder dig inte någonting djupare till din tillvaro annat än sex. De har inga framtidsvisioner, ingenting. De lever i linje med ett kortsiktigt förhållningssätt på livet där de "lever i nuet".
Det är snarare denna nedgradering av kvinnor som nationalister vill stävja och återigen höja upp kvinnan, då det är helt avgörande för ett samhälle att kvinnan i nationen är högstående, då det resulterar i att männen höjer sig därefter, då det är männen som rent biologiskt gör sig värdiga kvinnan.
Jag tycker absolut att nationalister har en poäng i sina resonemang gällande mycket, de brukar oftast inse att de själva behöver arbeta och göra en insats på diverse plan själva också.
Dock finns det en del lata och bekväma "mammaspojkar"-män som tror att de inte behöver lyfta ett finger och ändå skall allting ordna sig med kvinna och familj.