2019-08-02, 20:15
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mmm...Martin
Är nästan säker på att Rocky gladeligen håller sig så långt han kan ifrån denna pisshåla tills den dag han dör. Faktisk 100% jättesäker!

Han visste väl inte att Sverige förvandlats till Afghanistan innan han kom hit. Tror det finns fler världsartister som kommer undvika Sverige i framtiden.
Citera
2019-08-02, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Jag tror asap "tjänar" mer på att avstå skadestånd. Det medför fler sympatier och högre omsättning än att ta strid för 10+ mkr.

För övrigt tror jag på villkorlig dom för misshandel i enlighet med vad han vidgått.

Tvärtom. "Jag är inte intresserad av pengarna" har han sagt.

Vore rätt nice om han ändå begär dom och sen donerar dom till en brottsofferfond för människor som blivit utsatta för svenska åklagare. Assagne kunde då få en slant.
Citera
Medlem
Baisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bamsemor777
Knappast. Går väl på jobb igen på måndag. Där finns må ga andra knivknarkare som ska försvaras.

Fattar du hur mycket resurser han tagit i anspråk för den här utredningen. Med nästan noll i utfall.
Dessutom är det många som med mig frågar sig varför Afghan inte åtalades. Chefen för åklagarekammaren kommer knappast bubbla av förtjusning över Detta.

Åklagaren och Afghanen vill var för sig fälla en amerikansk 10-taggare, otur för dom så var inte krutet torrt.
Citera
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Helt sjukt att han kunde gå fri även om jag tyckte han gjorde rätt så har han ändå grovt misshandlad någon. Han fejkade sin egen filminspelning. Även afghanen blev aldrig åtalad som trakassera och även börja slåss.
Sverige är fan ett skämt, hur fan kan man ha respekt för det här jävla systemet där 99% av alla misshandel fall inte leder nånstans.

Jag känner mig fan inte trygg nånstans.
Känn ingen sorg. Nästa gång du blir attackerad kan du försvara dig. Då hamnar du i fängelse, väl där kan du be att få bli isolerad. Tryggare än så går det inte att vara.
Citera
2019-08-02, 20:17
Medlem
Hoppas polisen har span på afghanen nu. Han lär inte vara mindre farlig för allmänheten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Faktiskt inte, om han döms till 3 månader och inte inställer sig så kommer han att bli lyst i Sverige vilket betyder att svensk polis har rätten att arrestera honom så fort han sätter sin fot i Sverige igen.
Det kommer inte att hända. Det vore slöseri att skriva en fällande dom som innebär fängelse. Snacka om resursslöseri. Däremot kan man statuera exempel och ge honom ett bötesbelopp. Att fria honom och ge tillbaka passet brukar tyda på att man inte kan vänta fängelsestraff. För att inte tala om att lämna tillbaka passen och de är fria att åka härifrån.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Hoppas att han aldrig behöver sätta sin fot i detta landet igen. För hans egen skull.

Tror inte han är intresserad av att göra spelningar i något muslimskt land.
Citera
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Självklart är misshandeln värd c:a ett år men det är den för varje sådan misshandel. Det är alldeles för låga straff för misshandel i Sverige.

Personligen tycker jag att det borde spela in att offret bad om att få åka på stryk. Offret hade all tid i världen att avlägsna sig från faran.
Citera
Medlem
Arkiaters avatar
Missade tyvärr slutpläderingarna från advokaterna Martin Persson och Carla Pantzar. Länk till ljudfil med dessa?
Citera
2019-08-02, 20:18
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Han yrkade på 6 månader. Han borde veta att det oftast ger villkorligt om det är under 12 månader och förstagångsbrott. Men eftersom åklagaren tappade sitt "flask" vittne som ändrade sig och målsägande och hans kompis trovärdighet är nära nog lika med noll, och som Carla säger i slutpläderingen att kan målsägaren ljuga om det vi ser på video, hur ska vi lita på vad han säger om det som hände utanför tiden för filmerna. De två faktorer gör att vi nog kommer få se ett långt mycket lägre straff, kanske rent av ett friande, vilket jag dock inte tror så mycket på, men, man vet inte hur tingsrätten har resonerat. Kaos-afghanen hade mer än en chans att gå därifrån. Han sökte uppenbart en konflikt som han var stor del till eskalerade. Man ska inte glömma att kaos-afghanen hade troligen först anledning att kalla på polis men gjorde inte detta, utan fortsatte på egen hand. Proportionalitetsprincipen säger att både parter har ett ansvar att inte eskalera en situation. I det här fallet har Livvakten flera gånger bett kaos-afghanen gå efter han blivit varnad flera gånger. Istället följer han efter dom. Självklart inser tingsrätten att kaos-afghanen troligen också varit påverkad av olagliga preparat då han bråkar med en bjässe till livvakt.

Absolut, det enda problemet är egentligen att bägge parter ljög så in åt helvete, ASAP och kompani ändrade sin historia från förhöret där de under förhöret inte ger intrycket av att vara livrädda till att försöker framställa det som att de var livrädda nu under rättegången vilket i mina ögon faller platt när de inte agerar som det i videomaterialet.

Jafari ljuger även han, då hans historia även den förändras kontinuerligt, och hans historia stämmer absolut inte överens med sin väns. (De påminner om gamla alkisar som ska ställas inför rätta som inte klarar av att hålla en gemensam historia)

Vittnena är även de problematiska, jag tror polis eventuellt behöver införa en praxis när det är vittnen som inte talar svenska flytande eller kanske rent av återinföra att man tar in vittnena istället för att ringa dem

Det är helt enkelt en jävla röra som har blivit för stor delvis tack vare filmmaterial som har lagts upp ovanpå en massa inkompetens och lögner
Citera
2019-08-02, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Helt sjukt att han kunde gå fri även om jag tyckte han gjorde rätt så har han ändå grovt misshandlad någon. Han fejkade sin egen filminspelning. Även afghanen blev aldrig åtalad som trakassera och även börja slåss.
Sverige är fan ett skämt, hur fan kan man ha respekt för det här jävla systemet där 99% av alla misshandel fall inte leder nånstans.

Jag känner mig fan inte trygg nånstans.
Ingen i sällskapet filmade.
Citera
2019-08-02, 20:19
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det kommer inte att hända. Det vore slöseri att skriva en fällande dom som innebär fängelse. Snacka om resursslöseri. Däremot kan man statuera exempel och ge honom ett bötesbelopp. Att fria honom och ge tillbaka passet brukar tyda på att man inte kan vänta fängelsestraff. För att inte tala om att lämna tillbaka passen och de är fria att åka härifrån.

Absolut, det var mest ett exempel på vad som kan hända, och som sagt maxstraffet är nog 3 månader men inte det troligaste
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in