2019-08-02, 20:12
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Helt sjukt att han kunde gå fri även om jag tyckte han gjorde rätt så har han ändå grovt misshandlad någon. Han fejkade sin egen filminspelning. Även afghanen blev aldrig åtalad som trakassera och även börja slåss.
Sverige är fan ett skämt, hur fan kan man ha respekt för det här jävla systemet där 99% av alla misshandel fall inte leder nånstans.

Jag känner mig fan inte trygg nånstans.

Misshandeln i detta fallet är inte mer värt en max en månad inlåsning.
Citera
2019-08-02, 20:12
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medlemskap
Men han får ju lämna landet, hur konstigt låter inte det?

Säg att han blir dömd för 3 månader, men om han lämnar landet i morgon så är ju den domen värdelös.

Hur tänker dom?
Det spelar egentligen inte så stor roll, straffet är avtjänat, frågan är bara hur lätt det blir att klämma Rakim på skadeståndet. Men det är bara en droppe i havet.
Citera
2019-08-02, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Han har inte förlorat då domen inte har fallit än, vi vet inte hur det slutar fören om 2 veckor.

Han yrkade på 6 månader. Han borde veta att det oftast ger villkorligt om det är under 12 månader och förstagångsbrott. Men eftersom åklagaren tappade sitt "flask" vittne som ändrade sig och målsägande och hans kompis trovärdighet är nära nog lika med noll, och som Carla säger i slutpläderingen att kan målsägaren ljuga om det vi ser på video, hur ska vi lita på vad han säger om det som hände utanför tiden för filmerna. De två faktorer gör att vi nog kommer få se ett långt mycket lägre straff, kanske rent av ett friande, vilket jag dock inte tror så mycket på, men, man vet inte hur tingsrätten har resonerat. Kaos-afghanen hade mer än en chans att gå därifrån. Han sökte uppenbart en konflikt som han var stor del till eskalerade. Man ska inte glömma att kaos-afghanen hade troligen först anledning att kalla på polis men gjorde inte detta, utan fortsatte på egen hand. Proportionalitetsprincipen säger att både parter har ett ansvar att inte eskalera en situation. I det här fallet har Livvakten flera gånger bett kaos-afghanen gå efter han blivit varnad flera gånger. Istället följer han efter dom. Självklart inser tingsrätten att kaos-afghanen troligen också varit påverkad av olagliga preparat då han bråkar med en bjässe till livvakt.
Citera
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance

Slobodan trodde inte att han skulle behöva sitta av en enda timme till. Vi får se när dom fallit.
Citera
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Helt sjukt att han kunde gå fri även om jag tyckte han gjorde rätt så har han ändå grovt misshandlad någon. Han fejkade sin egen filminspelning. Även afghanen blev aldrig åtalad som trakassera och även börja slåss.
Sverige är fan ett skämt, hur fan kan man ha respekt för det här jävla systemet där 99% av alla misshandel fall inte leder nånstans.

Jag känner mig fan inte trygg nånstans.

Var inte orolig. Domen kommer om 2v. Då vet vi mer. Kanske döms de för misshandel. Den förväntade domen om de fälls för misshandel är 2-6 mån, villkorligt. Därför släpps de nu ur häktet, eftersom påföljden vid en misshandel likt denna inte är fängelse 3 mån eller mer.
Citera
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Jag har inte velat något annat än att vår rättsapparat skall få arbeta, jag ansett sedan ett tidigt stadium att det har rört sig om två idioter som har pucklat på varandra och hade skiten inte spelats in och lagts upp på nätet så hade vi troligen aldrig sett detta gå så här långt.

"ta förlusten" är för övrigt komiskt, domen har inte fallit än så ta inte ut någon vinst i förväg.
Jag provar igen "Förutom att Trump bokstavligen har använt sig av det här fallet för att försöka vinna svarta väljare" säger du. Han har brytt sig om amerikaner som oförskyllt hamnat i problem i andra länder och hade t.ex. domen blivit 6 månader så hade han förmodligen i stället tappat svart väljare. Trump gjorde vad han ansåg var rätt som han alltid gör.

Jag tar ut segern i kväll.
Citera
2019-08-02, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netizen
Tycker han kvalificerat sig som Justieminister i rwegeringenn.

Hm. Den tänkte jag inte på. Kan han göra jobbet sämre?

Kanske.
Citera
Medlem
Citat:
Faktiskt inte, om han döms till 3 månader och inte inställer sig så kommer han att bli lyst i Sverige vilket betyder att svensk polis har rätten att arrestera honom så fort han sätter sin fot i Sverige igen.

Är nästan säker på att Rocky gladeligen håller sig så långt han kan ifrån denna pisshåla tills den dag han dör. Faktisk 100% jättesäker!

EDIT: Han kanske infinner sig 2057 när han erhåller Akademiens författarpris...
Senast redigerad av Mmm...Martin 2019-08-02 kl. 20:16.
Citera
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Självklart är misshandeln värd c:a ett år men det är den för varje sådan misshandel. Det är alldeles för låga straff för misshandel i Sverige.
Citera
Bannlyst
Är det Trump som skickat dit alla svarta SUVar och secret service snubbar lr är det SÄPO?
Citera
2019-08-02, 20:15
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Hoppas att han aldrig behöver sätta sin fot i detta landet igen. För hans egen skull.
Citera
2019-08-02, 20:15
Bannlyst
utterligt sjukt asap rocky e fri att lämna landet da han besitter de handlingar man behöver däröver. men de afghanska barnen som saknar all typ av handlingar e välkomna att göra vad de vill map deras ev intresse att resa in Eller ut ur landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in