2019-08-02, 20:05
Avstängd
HarryScheinens avatar
Kommer målsägande att bli utvisad nu tro?
Citera
2019-08-02, 20:05
Medlem
KKNDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold666
På svt play kommer snart Rocky ut live.

Länka!
Citera
2019-08-02, 20:06
Medlem
Netizens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Kan man inte sätta honom på Palmeutredningen?

Tycker han kvalificerat sig som Justieminister i rwegeringenn.
Citera
Medlem
Det amerikanska gisslansändebudet var ett bra märkligt inslag. Intrycket från intervjun är att det handlar om en rättsskaffens man med stor respekt för sin president men med en viss egen skepcis över sin egen roll som gisslansändebud i Sverige.
Citera
Medlem
Baisers avatar
När Afghanen började skratta unde Carla Pantzer genomgång, jäklar vad mycket Borat de är över dom där Afghanerna.
Citera
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Förutom att Trump bokstavligen har använt sig av det här fallet för att försöka vinna svarta väljare och tittar man på twitter så ser man hur vissa rent av tror att det är Trumps förtjänst att ASAP inte sitter häktad längre.

Som sagt, jag har absolut inget emot att han inte sitter häktad, det är Trump som jag stör mig på
Trump har engagerat sig och det kunde lika gärna gått åt andra hållet som särskilt du velat och trott vilket då gett att många tyckt att det var dumt av Trump att lägga sig i. Ta förslusten nu och sluta hitta på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Försöker Sverige att pressa andra länder politiskt och militärt?

Att regeringar kan ha åsikter om andra länder är inget konstigt, men man skall aldrig försöka diktera andra länders internpolitik.

Ja visst lägger vi oss i andra länders rättsväsende.
Citera
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KKND
Länka!

Länk till SVT:s livestream
https://www.svt.se/kultur/rattegangen-mot-asap-rocky-1
Citera
Medlem
Inte följt det så bra men är det klart att de använt flaskor på afghanerna?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
Hoppas alla förstår att bara för att ASAP Rocky och hans vänner är släppta så innebär det INTE att han är frikänd. I Sverige får man räkna av häktningen från straffet, vilket är tur, så han kan myckt väl ha dömts för misshandel till 1 månad och Brottsoffret kan därmed få ett stort skadestånd ändå.
I Sverige har vi extremt låga skadestånd, just för att man inte ska kunna tjäna pengar på att vara offer. Max 5000 kr för sveda och värk eftersom afghanen inte haft något hederligt arbete. Räcker till en veckas missbruk?
Citera
2019-08-02, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoraTulpanen
Så jävla kul att se alla batikhäxor på twitter gråta över detta. In your faces era idiotjävlar

De behöver inte gråta, afghanerna är också fria och kan våldta dem fortfarande
Citera
2019-08-02, 20:07
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Eftersom de sätts på fri fot så faller hans yrkande. Därmed har han förlorat. Om det är 100% eller 50% är mindre intressant. Förutom om det innebär att Rocky kan begära skadestånd om yrkande skrivs ner tillräckligt. Då är han totalt bortgjord.

Jag tror asap "tjänar" mer på att avstå skadestånd. Det medför fler sympatier och högre omsättning än att ta strid för 10+ mkr.

För övrigt tror jag på villkorlig dom för misshandel i enlighet med vad han vidgått.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in