2019-08-02, 18:12
Medlem
Profanitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Är det förresten någon som funderat på vad det var afghanen höll i handen när han mopsade?

https://minfil.com/FbjcY01dnc/afghan_handen_jpg

Små glasbitar, inrullade för att sedan användas för självskadligt beteende.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Jag hoppas dom går full retard och dömer ASAP till fängelse samt ger målsäganden 140k i skadestånd från ett icke-existerande jobb. Jag är trött på att kokas långsamt. Kör i vind Sunesson. In i kaklet ordentligt.

Tveksamt på om det skulle hjälpa något. Det vore kul ifall de blev frisläppta, för då kommer säkert massa pk-människor gnälla på domen. Samma pk-människor som tidigare tycker att Sverige har världens mest säkra och bästa rättsväsende. Det vore hyckleri av sällan skådad magnitud.
Citera
Avslutad
A$AP och hans crew borde nomineras till Nobels fredspris, för att de försökte deeskalera den hotfulla situationen på ett föredömligt sätt.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ochvemedu
Enl försvarsadvokaten har han under sina 20 år aldrig haft sån rädd traumatiserad klient. Stackars 19 åringen, tog hårt på han. 150K i kassan hjälper säkert😄

Det blir aldrig 150 000 kr. Snarare 20 000 i så fall.

Och det räcker inte långt när afghanen ska betala tillbaka till klanen för deras utgift för flyktingsmugglaren.
Citera
2019-08-02, 18:13
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Strikt moraliskt är jag uppfostrad att flera män inte bör sparka på en person som ligger ned.
Du är helt oinsatt i detaljerna i fallet? Ovanligt.
Jafari fick i princip inga skador utöver skärsåren på vänster arm. Skador som inte passar in i något scenario som presenterats. Flaskhistorien som Jafari hittat på har smulats sönder.
Han har påstått skador som revbens- och näsfraktur vilka har visat sig vara falska.

Ja, flera gav sig på dåren direkt efter kastet men som man kan se på filmen är det markerande våld till skillnad från besinningslöst våld. Vilket styrks av att Jafari inte uppvisade andra skador än de som han med stor sannolikhet tillfogat sig själv!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Jag hoppas dom går full retard och dömer ASAP till fängelse samt ger målsäganden 140k i skadestånd från ett icke-existerande jobb. Jag är trött på att kokas långsamt. Kör i vind Sunesson. In i kaklet ordentligt.

Hahhahaa klockrent! Never go full retard passar in som handen i handsken här
Citera
Medlem
Vafan ska dom ge 100.000 + i skadestånd till en snorunge som går på heroin så kan dom lika gärna slå han med en flaska i huvudet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tagelapa
"Carla Pantzar menar att 19-åringen kämpade så hårt för att visa sina skador att ”det uppkom nya varje gång han besökte läkarna”.

Go Carla Go!

Helt sjukt vilken satans lögnare. Han blir totalt slaktad av Pantzar.
Citera
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Ja det känns befängt att jurister och nämndemän ska gissa hur mycket skador en flaska i huvudet ger. Ett gigantiskt hål i åklagarens bevisföring. Givetvis borde experter ha anlitats för att bedöma om detta är rimligt eller inte och i brist på det saknar det bevisvärde..

Skallen skulle inte spricka enligt en av försvarsadvokaterna. Däremot en bula och skinnet skulle spricka. Detta har han väl fått av någon expert.
Citera
2019-08-02, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viduret
Då får du kolla upp statestiken bättre min vän för 9 av 10 går till hovrätt då de är SKYLDIGA att ta upp fallet ännu en gång. Du blandar nu ihop hovrätt och HD så rekommenderar en 20min vilo paus för dig.

Först 99 av 100, nu 90 av 100...vad säger egentligen statistiken som du refererar till

Nej, jag blandar inte ihop HR och HD.
Citera
Medlem
Tagelapas avatar
Carla Pantzar går sedan in på 19-åringens påstådda inkomstbortfall. Hon tar upp oklarheterna kring hans anställning, som inte kunde bevisas. Enligt målsägandebiträdet ska han i vanliga fall tjäna 600 kronor om dagen.
– Om han hade en omedgörlig chef – kunde han inte bara visa upp en gammal lönespecifikation?, frågar Carla Pantzar.

Hon är tuff!
Citera
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Jafari fick i princip inga skador utöver skärsåren på vänster arm. Skador som inte passar in i något scenario som presenterats.

Hur menar du att det inte passar in i scenariot att man håller händerna för huvudet när någon hugger och/eller skär med glas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in