2019-08-01, 21:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Baserar du ofta din uppfattning på vinklade videoklipp?

Enligt 3 filmer där alla visar att Rocky använder nödvärn/självförsvar. Har varit i exakt Rockys situation där jag fick slå en öl flaska i ansiktet på en TJEJ som ville kniva ner mig med en köks kniv "drogad". Var hon eller jag så hann slå med flaskan först så den gick i sönder på tjejens ansikte och hon däcka med pissande blod över golvet. Ringde 112 och snuten förde bort tjejen till häktet för 72timmar. Gick till tingsrätt där domaren och nämnde männen gick på min sida "NÖDVÄRN/SJÄLVFÖRSVAR" medan jag som inte fick en skråma fick skadestånd på köpet för jag blev så rädd att jag trodde jag skulle dö. Men vem vet "det här fallet har blivit så stort att varenda kotte i USA vet nu var Sverige finns på kartan och det är inte till Rockys fördel. Spel reglerna har ändrats då kändisar åker dit hårdare här i Sverige
Citera
2019-08-01, 21:57
Medlem
Noble.Savages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jaha, men här misslyckades han med minst halva den bedömningen då.

Jafari blev varken drogtestad eller visiterad.
Citera
2019-08-01, 21:58
Medlem
Citat:
Varför fanns det skäl till det?
Rakim hade ju flaska, livvakt och två polare.

Frågan du citerade var "Det fanns skäl att tro att hazaeren hade kniv. Då måste han oskadliggöras." och du svarar detta?! Skulle det förhindrar att afghanen have kniv?
Citera
2019-08-01, 21:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebolle1g
Nej, 99 fall av 100 går inte till Hovrätten. Det finns inte heller någon garanti för att Hovrätten tar upp fallet vid en överklagan.

Då får du kolla upp statestiken bättre min vän för 9 av 10 går till hovrätt då de är SKYLDIGA att ta upp fallet ännu en gång. Du blandar nu ihop hovrätt och HD så rekommenderar en 20min vilo paus för dig.
Citera
2019-08-01, 21:59
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Poliserna själva är inte nöjda med kötiderna. Så det är bra att du går runt och är nöjd då? På pappret är det prio ja. Det ska vara lätt och smidigt att anmäla ett brott, det är det tyvärr inte. I STHLM är snitt tiden värre än på många övriga ställen i landet. Många ångrar sig under tiden att anmäla för det är så långt kötid, så dom lägger på.

Jo, nu börjar vi glida in på generella saker. Jag är definitivt inte nöjd med tiderna det (oftast) tar att komma fram.
Jag försvarar bara & enbart att det går undan om det blir en prio. Där funkar det i regel, med få undantag faktiskt.
I en perfekt värld hade man varit snabb fram även på ett inbrott eller en väsk-ryckning, men så är det tyvärr inte.
Samtidigt tycker jag det ändå är viktigt att kunna hålla isär hur responsen ser ut på akuta lägen, men jag kan verkligen förstå att man blir skeptisk till polisens verksamhet eftersom det för det mesta tar sådan lång tid innan något sker.
Jag kan verkligen förstå att man som allmänhet inte litar på att man kommer snabbt om det väl gäller, och att det är en upplevd realitet som spridits och tagit fäste.
Citera
2019-08-01, 22:00
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Afghanen behöver inget försvar. Han är inte åtalad. Jag försöker förklara det absurda i ditt tankesätt att man ska ha rätt till att spöa på folk i förebyggande syfte. Problemet med det är att båda sidor kan då tillämpa den regeln.

Till skillnad från er "sverigevänner" så gillar jag Sverige och anser att lag ska styra landet.
Till skillnad från dig "icke sverigevän" så ser vi saker som det är och blir man hotad, förföljd och dessutom kan ana att den som gör det är beväpnad (obs: man vill inte chansa) så ser man till att hotet inte får en chans att ta fram vapnet. Hur ser du på att vi försvarar negrer som vi så ofta får höra att vi ogillar?
Citera
2019-08-01, 22:00
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Frågan du citerade var "Det fanns skäl att tro att hazaeren hade kniv. Då måste han oskadliggöras." och du svarar detta?! Skulle det förhindrar att afghanen have kniv?

Om de verkligen trodde han bar kniv skulle de oskadliggjort honom från sekund ett. Inte stampa på han.
Citera
2019-08-01, 22:01
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanBonnjaevel
Då sticker han till Finland!

Hört talas om den finska rapparen som inte gör covers?

A$AP Eittää.
Do not cover...
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noble.Savage
Jafari blev varken drogtestad eller visiterad.

Detta är en seriös fråga;
Tror du inte afghanen dragit kniven under den här eskaleringen, om han haft någon?
Citera
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viduret
Enligt 3 filmer där alla visar att Rocky använder nödvärn/självförsvar. Har varit i exakt Rockys situation där jag fick slå en öl flaska i ansiktet på en TJEJ som ville kniva ner mig med en köks kniv "drogad". Var hon eller jag så hann slå med flaskan först så den gick i sönder på tjejens ansikte och hon däcka med pissande blod över golvet. Ringde 112 och snuten förde bort tjejen till häktet för 72timmar. Gick till tingsrätt där domaren och nämnde männen gick på min sida "NÖDVÄRN/SJÄLVFÖRSVAR" medan jag som inte fick en skråma fick skadestånd på köpet för jag blev så rädd att jag trodde jag skulle dö. Men vem vet "det här fallet har blivit så stort att varenda kotte i USA vet nu var Sverige finns på kartan och det är inte till Rockys fördel. Spel reglerna har ändrats då kändisar åker dit hårdare här i Sverige

Oj hög nivå på hjärnspöken. Mår du bra?
Citera
2019-08-01, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det var vad jag hittade efter en snabb googling, och det förklarar även varför professionella livvakter har lite mer svängrum och krav än en vanlig dörrvakt.

Enligt vilken lag då?
Citera
2019-08-01, 22:05
Medlem
Citat:
Om de verkligen trodde han bar kniv skulle de oskadliggjort honom från sekund ett. Inte stampa på han.

Ni afghanälskare är märkliga, ibland kritiserar ni Rocky för att inte ha haft tillräckligt med tålamod och i nästa för att ha väntat för länge. Lyssnade du ens på Rockys redogörelse?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in