Citat:
Ursprungligen postat av
henkess
Poliserna själva är inte nöjda med kötiderna. Så det är bra att du går runt och är nöjd då? På pappret är det prio ja. Det ska vara lätt och smidigt att anmäla ett brott, det är det tyvärr inte. I STHLM är snitt tiden värre än på många övriga ställen i landet. Många ångrar sig under tiden att anmäla för det är så långt kötid, så dom lägger på.
Jo, nu börjar vi glida in på generella saker. Jag är definitivt inte nöjd med tiderna det (oftast) tar att komma fram.
Jag försvarar bara & enbart att det går undan om det blir en prio. Där funkar det i regel, med få undantag faktiskt.
I en perfekt värld hade man varit snabb fram även på ett inbrott eller en väsk-ryckning, men så är det tyvärr inte.
Samtidigt tycker jag det ändå är viktigt att kunna hålla isär hur responsen ser ut på akuta lägen, men jag kan verkligen förstå att man blir skeptisk till polisens verksamhet eftersom det för det mesta tar sådan lång tid innan något sker.
Jag kan verkligen förstå att man som allmänhet inte litar på att man kommer snabbt om det väl gäller, och att det är en upplevd realitet som spridits och tagit fäste.