2019-08-02, 17:55
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snallakillen
ASAP gänget åker nog dit..frågan e vad dom får..Åklagaren vill ha 6 mån....
19 åringen kan dom ju åxå passa på att skeppa bort...Småkriminell...Solklart fall på att om man inte sköter sej..Hej då...

Iallfall..otroligt vilket media pådrag för ett simpelt misshandelsfall

Fängelse som motsvarar den tid han suttit häktat vilket då anses som avtjänad, nte en chans att vi skulle få se herr ASAP få samhällstjänst samt vilökorligt via frivården, ingen tjänst på Myrorna eller klippa gräs på kyrkogården i Kalix alltså. Där har du domen från Sub.
Senast redigerad av substitute 2019-08-02 kl. 17:58.
Citera
2019-08-02, 17:55
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
För att vara uppriktig känner jag inte till några domar som rör "kast av en person". Men om du säger att det brukar rubriceras som ringa misshandel, eller lägre, så kanske det är så. Vilka fall är det du tänker på?

Inte jag heller. Så jag gör en kvalificerad gissning som du gör, när du säger det är misshandel istället för ringa misshandel. Eftersom en lättare spark, slag, knuff ingår i straffskalan för ringa, och små sår som kan orsakas. Vilket stämmer in bra, om vi enbart ska gå efter kastet och skadorna som kan ha uppstått.
Citera
2019-08-02, 17:56
Medlem
selusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Är det förresten någon som funderat på vad det var afghanen höll i handen när han mopsade?

https://minfil.com/FbjcY01dnc/afghan_handen_jpg

Kanske hans hjärna
Citera
2019-08-02, 17:58
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Martin Persson tar upp ett flertal domar där personer boende utomlands har dömts till samhällstjänst i Sverige.
"brukar det inte" skrev jag - inte "det går inte"
Citera
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Så är det. Chilling effects. Staten skyddar alltså uppviglare.

Man ska inte kunna bete sig hur som helst och sedan tigga skadestånd och andra hårda sanktioner av staten för en situation man själv satt sig i. Någonstans bär man eget ansvar och får faktiskt skylla sig själv om det smäller till.

För de flesta normalbegåvade människor så är det så att man får ta konsekvenserna av sitt handlande. Tyvärr så behandlas afgahner som vår tids nya adel och de får i mångt och mycket bete sig hur som helst.
Det har väl blivit en sport att kräma ur skadestånd för allt. Kränkta. Hedern.

Den här påstår ju att han är så rädd så han kan inte sova. Undrar om han tänker på de som han själv har misshandlat och blivit dömd för. Nä, troligen inte.
Här gäller det bara att få ut så mycket skadestånd som möjligt. T o m för förlorad arbetsinkomst. Stor humor.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
"– Jag menar att hans berättelse är ett alternativt scenario. Jag tror snarare att målsäganden blev kränkt när livvakten lyfte bort honom. När han blir kränkt agerar han. Det har han gjort även tidigare i sitt liv, säger Carla Pantzar."

Haha jag gillar henne. Rakt på tal där om både heder och målsägandens brottshistorik. Bra!
Citera
2019-08-02, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GL
Även om det inte kunnat motbevisas kvarstår ändå bedömningen ifall våldet är uppenbart oförsvarligt eller inte.

Svårt att se att nödvärnsexcess skulle bli aktuellt.

Jag skulle säga att det är bevisat att det här är en misshandel av normal graden. Kanske till och med grov eftersom de varit flera fullvuxna män.

Fast nu var det ju målsäganden som startade hela förloppet genom sitt angrepp på livvakten, sannolikt påverkad dessutom, vilket innebär en kraftigt förmildrande omständighet för den efterföljande detroniseringen av angriparen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GL
Även om det inte kunnat motbevisas kvarstår ändå bedömningen ifall våldet är uppenbart oförsvarligt eller inte.

Svårt att se att nödvärnsexcess skulle bli aktuellt.

Jag skulle säga att det är bevisat att det här är en misshandel av normal graden. Kanske till och med grov eftersom de varit flera fullvuxna män.

Skadorna är allt annat än grova, om de ens tillfogats av de åtalade. Det är en maktdemonstration, en försmak på vad han har att vänta om han eskalerar sina provokationer.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av substitute
Fängelse som motsvarar den tid han suttit häktat vilket då anses som avtjänad, nte en chans att vi skulle få se herr ASAP få samhällstjänst samt vilökorligt via frivården, ingen tjänst på Myrorna eller klippa gräs på kyrkogården i Kalix alltså. Där har du domen från Sub.
Jag tror du är helt rätt ute.
Citera
Medlem
OrangePicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noble.Savage
Korkat av Mia på GP... naturligtvis syftar man på att klienten måste kunna åka till EU o jobba o det kan man inte om man är häktad i Sverige.

Det bör tolkas som att det inte finns en flyktrisk då klienten vill kunna återvända till EU.
Citera
Medlem
RobertoSavianos avatar
"19-åringen ler och skakar på huvudet åt advokat Pantzars ord."

Kan nån bara slå in huvudet på den här horungen?
Citera
2019-08-02, 18:01
Medlem
SpencerPratts avatar
Carla Pantzar lägger inga fingrar emellan, härligt att se!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in